Voorstellen Jasper-RS

Jasper-RS

Forumguru
Beste Mede Skoda rijders,

Sinds 10 dagen ben ik in het bezit van een Skoda 2.0Tfsi RS Combi.

Na eerst 2 jaar gereden te hebben in een touran 1.6 fsi highline werd het tijd voor iets spannenders.

Het is dus een RS combi geworden uit oktober 2006.


-Km stand 140.000
-Race blue
-Climate controle
-stoelverwarming
-xenon
-getuned 240pk
Parkeer sensoren achter
En alle verdere opties die standaard op een RS zitten.

Al gedaan:

Compleet polijsten + reinigen interieur
Parkeer deukjes laten uitdeuken zonder spuiten.
Uitlijnen(stuur stond iets scheef)
19" wielen besteld. Komen eind sept

Nog te doen:

Plaatsen 19" velgen + Dunlop Sp sportmaxx GT banden.
Misschien iets verlagen
Distributie riem vervangen
Columbus of amundsen navigatie systeem.

Ik hoop veel info te vinden op dit interessante forum

Gr. Jasper
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    1,4 MB · Weergaven: 125
  • image.jpg
    image.jpg
    1,9 MB · Weergaven: 135
  • image.jpg
    image.jpg
    1,5 MB · Weergaven: 122
  • image.jpg
    image.jpg
    1,7 MB · Weergaven: 121

Sciroccofrank

Senior Member
Welkom, prachtige machine, heb er zelf ook 1 sinds een paar weken en rijdt nog steeds rond met een :D

Welke 19" komen eronder?
 

Jasper-RS

Forumguru
Welkom, prachtige machine, heb er zelf ook 1 sinds een paar weken en rijdt nog steeds rond met een :D

Welke 19" komen eronder?

De Oxxo Vapor in 8.0Jx 19 ET 50
+ 225/35ZR19 Dunlop SP sportmaxx GT met velgrand bescherming. En op de naafkap komen skoda logo's ipv het oxxo logo
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    117,4 KB · Weergaven: 54

Cordoba

Forumguru
Welkom Jasper, en veel plezier met je RS.
Overigens, is het mogelijk om de richting van de tekst en je foto's gelijk te krijgen?
 

ertromp

Forumguru
Iets spannender? Mega lijkt me de stap van een Touran 1.6FSI naar de RS.
Mooie auto en veel rijplezier :thumbsup:
 

dirkkroneman

Forumguru
Mooie auto! Waar heb je hem gekocht als ik vragen mag? "Ken" ook iemand die een nagenoeg dezelfde auto heeft/had.. Ben wel benieuwd :) Maarre daar ga je zeker veel plezier mee hebben! En wij zouden het helemaal niet erg vinden als je hem komt showen de 28e in Varsseveld.. :D
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Jasper-RS

Forumguru
Mooie auto! Waar heb je hem gekocht als ik vragen mag? "Ken" ook iemand die een nagenoeg dezelfde auto heeft/had.. Ben wel benieuwd :) Maarre daar ga je zeker veel plezier mee hebben! En wij zouden het helemaal niet erg vinden als je hem komt showen de 28e in Varsseveld.. :D
Ik heb mijn RS gekocht van een bekende bij mij uit mijn woonplaats. Hij had hem al een jaar of 4 in bezit. En de 28e is er dan een skoda meeting in varsseveld? Ik was nog niet zover met het forum doorspitten ;)
 

dirkkroneman

Forumguru
Ah oke, ik wist dat er af en toe eentje in de omgeving van Kampen rijd/reed (schoonzoon van de buren van mijn ouders). Maar dat zal dan niet ;) Ja klopt! Zoek er maar eens op, er komen een boel mensen (van het forum uiteraard). Dus dat wordt erg gezellig :)
 

CDK

Forumguru
bedankt Dirk voor het uitnodigen, een mooie RS als deze mag eigenlijk niet ontbreken op de meeting :)
 

reeseend

Forumguru
Welkom op het forum en weer een RS bestuurder erbij.
Goede keuze die Dunlop banden. Naam mijn Mening veel betere banden dan de Continentals die Skoda standaard eronder gooit.
Veel rijplezier met je nieuwe auto.
 

Jasper-RS

Forumguru
Dag Jasper,

Heb je de Oxxo Vapor velgen inmiddels al onder je RS liggen?

Grt B

Ik heb vandaag nog even contact gehad met de importeur en ze komen waarschijnlijk eind deze week of volgende week binnen. Even afwachten nog. Zal direct een foto plaatsen als ik ze gemonteerd heb.
 

Jasper-RS

Forumguru
Hier alvast een kleine voorproef. Alleen de Et waarde was niet juist. De velg kwam te ver naar buiten. Vandaar wachten op een goede set met ET 50
u6a8e9aj.jpg
uby3ezav.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Jasper-RS

Forumguru
Ligt niet zozeer aan de breedte maar aan de ET waarde die te laag was. Dit betekend dat ze teveel naar buiten komen. Daarom heb ik ze dus terug gestuurd. Nu komt er een hogere ET op die steken dus niet meer uit. Ik vind het wiel ook erg mooi, zeker met skoda logo's op de naafdoppen. Wou je ook voor 19" gaan of kleiner?
 
Bovenaan Onderaan