Voorstellen: Ik ben Ben.

Mijn naam is Ben, 54 jaar en woon in de Alblasserwaard met vrouw en twee dochters.

In januari jl. heb ik een gebruikte Superb Combi 1.8 TSI 2010 aangeschaft en een Volvo V50 1.8 2006 daarvoor ingeruild.
Belangrijkste overweging was de enorme ruimte die deze auto heeft: Voorin, passagiers- en bagageruimte ruimtes, alle heerlijk groot.
Altijd al een stationwagen gereden (net als mijn vader vroeg al deed): van Volvo V70 en V50 tot Ford S-Max.
De auto wordt enkel voor vakantie-, transport- en gezinsritjes gebruikt, geen woon/werk afhankelijk.
Het betreft een Ambition Businessline editie met o.a. DSG, xenonverlichting, panoramadak en trekhaak.

Maar de aankoop kreeg nog een staartje:
Deze Skoda Superb Combi 1.8 TSI stond te koop bij een Honda dealer, was ingeruild door de koper van een nieuwe Honda. Met 175k op de teller voor een goede prijs t.o.v. andere aanbieders.
Tevens werd er een mooi bedrag geboden voor de Volvo die ik inruilde, ruim boven de verwachtte verkoopprijs.
Bij de aanschaf van eerdere gebruikte voertuigen, zorgde ik voor een goede en uitgebreid voor-onderzoek mbv internet, literatuur en kennissen. Deze keer vond ik het niet nodig omdat ik vertrouwen heb in dit VAG-model. Dus de deal was snel gemaakt, overname zonder extra (aflevering)kosten.

Na enige weken gereden te hebben viel me op dat er altijd wel een waterdamppluimpje uit de uitlaat kwam, ongeacht de temperatuur van de motor.
Ook ging het motorolieniveaulampje naar enkele weken al branden. Uiteraard olie bijgevuld en opzoek gegaan op internet naar de oorzaak.
Tja, toen schrok ik behoorlijk over de bekende problemen en kwamen de vele spookverhalen me tegemoet.

Omdat de Honda dealer aangesloten is bij de BOVAG kon ik gebruik maken van 3 maanden garantie.
Zij hebben het bekende olieverbruiksprobleem van de 1.8 TSI vastgesteld en is de auto op hun kosten bij TSC de Betuwe in Geldermalsen hersteld.
Daar is de bekende motorrevisie uitgevoerd en de waterpomp vervangen. Op mijn kosten is ook de distributieketting vervangen.

Ik ben de Honda dealer dankbaar dat ze zonder problemen de auto direct hebben laten herstellen en verwacht dat we er nog vele kilometers probleemloos kunnen rijden.

Groet, Ben.


NB: Ik mis de radio-code: deze is niet meer aanwezig, ook niet bij de vorige eigenaar.
Ook zou ik de firmware van de RNS-310 Amundsen willen upgraden naar 0351.
Wie kan mij daarbij helpen?
 
Laatst bewerkt:

CDK

Forumguru
Welkom Ben!
Je hebt nu weer een zo goed als nieuw blok en wellicht zelfs beter ;)
Veel plezierige ritten toegewenst!
 
Bovenaan Onderaan