Voorstel rondje (nog niet gedaan)

Hoi hoi,

Mijn naam is Jelle en sinds augustus 2023 in t bezit van een Skoda Enyaq IV 60 Business Edition (Black Magic) met antraciet velgen
en fabriek-af inklapbare trekhaak om toch nog eens een aanhanger of iets te trekken. Auto is in de lease van de baas en rijdt er prive ook mee.

Wij moesten verplicht elektrisch rijden, iets met milieu, subsidie en uitstraling naar buiten. Best heel wat auto's getest en proef gereden,
zoals Kia EV6 (prima wagen, maar kofferbak was t net niet qua ruimte). Huydai Inoniq 5 (wat een lelijke auto, reedt wel ok!) en nog naar SsangYong, MG, Volkswagen ID4/5 (maar met optie's moest je dan toch wel veel zelf bij betalen als eigen bijdragen in vergelijking met een Skoda welke best ruim uitgerust is al), daar heb ik maar vanaf gezien. Baalde er wel van dat ik vroeg in t jaar besteld heb, want aantal collega's hebben ook de Enyaq besteld (begin september 2023) leverdatum > eind oktober 2023 en kregen de Business + editie en de 80 versie i.p.v. de 60 die ik nu heb voor t zelfde geld, was een of andere actie.

Moet zeggen, het rijdt prima (was nog geen automaat en elektrisch gewent, dus dat was al een wereld die open ging als je altijd schakelt) actie-radius en wat software ongemakken en de waardeloze app op je telefoon (wat een gedrogt) zijn wel een dingetje, maar goed er is altijd wel iets.

Hiervoor 2018 > 2023 Opel Astra 1.6 Station Business Exec gereden, 2014 > 2018> Peugeot 308 SW 2.0 Business edition, 2008 > 2014 Toyota Avensis 2.0 Business Edition en nog wat prive stations voor in overstapte naar een lease auto.

Op het forum hoop ik meer te weten te komen over tips and tricks,, bekende issues, nieuwe software etc. Uiteraard als ik iemand kan helpen, zal ik dat doen.
Ben blij dat de mogelijkheid er is om info of (beetje) frustratie te delen ;)

Rest mij voor nu niets ander dan iedereen een hele leuke dag te wensen+ en alvast een fijne jaarwisseling!

Gr,
Jelle.
 

Herperduin

Forumguru
Welkom. Zou voordat ik van baan wisselde ook een Enyaq krijgen maar bij nieuwe werkgever kreeg ik geen auto meer. Heb veel proef gereden en iedereen in gezin was eens dat Enyaq by far beste optie was. Reed heerlijk, heel clean interieur en viel ook uiterlijk in de smaak. Ik denk dus dat je goede keuze hebt gemaakt!
Veel plezier ermee!
 
Welkom. Zou voordat ik van baan wisselde ook een Enyaq krijgen maar bij nieuwe werkgever kreeg ik geen auto meer. Heb veel proef gereden en iedereen in gezin was eens dat Enyaq by far beste optie was. Reed heerlijk, heel clean interieur en viel ook uiterlijk in de smaak. Ik denk dus dat je goede keuze hebt gemaakt!
Veel plezier ermee!
Dank je wel!

Jammer dat je bij je njeuwe werkgever geen auto meer kreeg. Ik hoop dat je er in ieder geval wel een goede reiskosten regeling hebt. Absoluut, rijdt prima. Enige nadeel is actie-radius dat is OK, maar kan beter, daar ben ik van overtuigd. Misschien ooit nog eens met een slimme update. We gaan het zien.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan Onderaan