Superb 3 Voorruitverwarming

image.jpeg image.jpeg image.jpeg Met het vriezende weer dacht ik eindelijk te kunnen genieten van de voorruitverwarming (auto geleverd op 31/12). Ik merkte echter geen effect.

De voorruitverwarming is als optie meebesteld en ook de knop in de auto geeft de voorruitverwarmings indicatie aan. Nu zie ik in mijn ruiten ook geen draadjes lopen, wat in mijn vorige mondeo wel het geval was.

Zouden de draadjes ook hier zichtbaar moeten zijn? Zo ja, dan klopt er iets niet...

Ik heb een foto van de voorruit gemaakt tegen een wit blaadje, geen draadjes te zien..

Mugjuh

Donateur
Je zou draadjes door de voorruit moeten zien lopen.
Bij mijn O3 zijn die ook duideijk zichtbaar als je goed kijkt.

Dus ik vermoed dat de draadjes van je voorruitverwarming ergens anders eindigen dan bij je voorruit.

Mugjuh, ik zie dus helemaal geen draadjes door de voorruit. Denk echt dat ze het verkeerde raam hebben geplaatst. Toch maar weer langs de dealer.

plas0108

Forumguru
Er zitten bij de S3 geen daadjes meer in de voorruit. Het werkt nu (net als bij de laatste Passat) met een soort folie die in de voorruit is verwerkt.

EdK

Forumguru
Heb je je raam met verwarming al eens getest ??
Dus beslagen of bevroren raam en dan ventilatie geheel uit en die verarming aan met draaiende motor?
Als je dan na 2 a 3 minuten geen effect ziet kun je pas zeggen of het wel of niet werkt..
Nu kom je tot een conclusie door een Skoda met een Ford te vergelijken.....

Terwijl er meerdere manieren tot verwarmen van zo'n ruit zijn

• Leuk
Waarderingen: CDK
@EdK Ja gedaan. Sterker nog, mijn raam begon vanmorgen vroeg tijdens het rijden van binnenuit weer aan te vriezen... Mocht het een ander systeem zijn dan in mijn voorgaande auto's dan is het in ieder geval een minder goed systeem.

EdK

Forumguru
Mocht het een ander systeem zijn dan in mijn voorgaande auto's dan is het in ieder geval een minder goed systeem.
Wel dat is dan weer een beetje voorbarig, maar een dealer bezoek is wel aan te raden.
Want lijkt er dan inderdaad op dat men iets is vergeten aan te sluiten of dat er een zekering vergeten is of wel dat men in de software nog wat aan moet zetten ( optie wel ingebouwd maar rest vergeten..)

@EdK het zou een climacoat systeem moeten zijn zonder draadjes. Even gechecked met een collega met een passat. Daar werkt het prima. Voordeel is idd dat je geen draadjes ziet. Zou inderdaad iets in de aansluiting kunnen zijn. Ik ga langs de dealer.

Van Hoften

Forumguru
Ik heb de voorruit verwarming ook in de auto zitten en vanmorgen getest met een dikke laag ijs op de voorruit en het werkte perfect. Na 1,5 a 2 minuten was de hele laag ontdooid en kon ik het met de ruitenwissers in één veeg verwijderen. Balen dat het bij een andere S3 niet (goed) werkt.

Skoda-MAN

Forumguru
Ik heb ook hele dunne draadjes in de voorruit zitten (auto van april 2015) en werkt perfect.
In het infotainment ook vinkje bij snel ontwasemen = automatisch aan bij maximale voorruit richting

Jaeger

Lid
Bij mij werkt het nog niet echt super ook.
Na 5 minuten was een dun laagje ijs op de ruit nog niet ontdooid.

paultie

Forumguru
bij mij was het met een laagje ijs vanochtend binnen 1 minuut ontdooit en met een ferme zwaai van de ruitenwissers volledig verdwenen.
Ik zeg een bezoekje aan de dealert.... Misschien een connector niet goed aangesloten??

family man

Senior Member
bij mij was het met een laagje ijs vanochtend binnen 1 minuut ontdooit en met een ferme zwaai van de ruitenwissers volledig verdwenen.
Ik zeg een bezoekje aan de dealert.... Misschien een connector niet goed aangesloten??

bij mij ook! super!, alleen een verwarmd stuurwiel mis ik wel..
En om krabben geheel te verkomen..zouden er ook verwarmbare zijruiten moeten zijn!

Antera

Donateur
De voorruit verwarming zla niet altijd zorgen dat de ruit helemaal vrij is. De Ford bus ( ja ik vloek) die ik rijd doet het wel aardig maar ook als het echt hard vriest dan wil die het ook niet altijd helemaal bol gewerkt krijgen

Van Hoften

Forumguru
Een standkachel is de echte uitkomst. Als je die eenmaal gewend bent, wil je het in elke auto daarna. Ik ben sinds 3 jaar dus verpest... Buurman stond vanmorgen te krabben, terwijl de Superb een kruimeldief op lage toren na deed. Naar buiten, deur open, instappen en warm wegrijden. Verpest dus...

Bovenaan Onderaan