Voorkant te laag

Ik heb sinds kort een octavia 1.9tdi 66kw uit eind 2002 gekocht.
Nu heb ik met bepaalde drempels dat de voorkant de grond schraapt. (ook als ik langzaam rij )

Nu ben ik geen auto technicus maar wat zijn hiervoor de oplossingen?

Vering is ( volgens mij ) goed. Als ik de de auto voor bij de banden in duw komt deze direct tot stil stand.

Kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt!
 

LenK

Forumguru
Mijn ervaring was dat de voorkant nogal slap geveerd is. Maar als je langzaam de drempel oprijdt dan is dat niet de oorzaak van geschraap.
Kan dan nog zijn dat de bodemplaat onder de motor niet goed vast zit en dus omlaag hangt.
Of je auto zelf te laag ligt kun je zien aan de ruimte boven de banden. Dat is bij een O1 wel 3 vingers.
Zit er de originele maat banden op (195-65-15)?
 

Ronnie

Forumguru
Gezien de leeftijd van de auto is het ook niet onmogelijk dat de veren iets "doorgezakt" zijn, een paar nieuwe is dan de beste oplossing.
 
Ok, kan ik wat mee.
Weet iemand waar ik deze veren kan halen? is er wellicht een goed adres voor skoda onderdelen?

Alvast bedankt voor alle snelle reply's!!!
 

Roel

Lid
Heb hetzelfde probleem met mijn RS. Ik moet echt heel langzaam over drempels of schuin aanrijden.
Niet alle drempels zijn ontworpen voor auto's met sportonderstel :mad:
 

Ronnie

Forumguru
Veren kun je ook (buiten de dealer) gewoon bij de betere automaterialenhandel kopen, scheelt een stuk in de prijs! Montage is goed zelf te doen indien je in het bezit bent(of kunt komen) van een stel deugdelijke verenspanners. Dit is wel een vereiste, want zonder gaat het echt niet lukken hoor!
 
Bovenaan Onderaan