Lennertvds
Lid
Ik heb al jaren een Volvo 740 waar ik zelf veel aan sleutel, dus enige ervaring heb ik wel. Maar wel met een auto die als lego in elkaar zit en nauwelijks elektronica bevat. Het is een injectie, dus er zit een ecu in, maar dan heb je het wel gehad.
Afgelopen zomer een Skoda Octavia 1.6 gekocht. Vrij uitgeklede versie. Wel met airco, maar dat is de enige luxe die er op zit. Rijd/reed goed, gekocht met recent vervangen distributieriem.
Afgelopen week begint ie ineens wat te stotteren, later laag in de toeren en erg onrustig lopen. Motorkap maar eens open. Luchtslang vanaf het filter naar de inlaatklep gescheurd. Dus die maar vervangen. Daarnaast leek het alsof 1 van de cilinders niet lekker mee liep. Kon in de onderhoudshistorie niets vinden over vervangen bougies, dus die maar vervangen. Das wel een andere klus dan bij de 740! Hele inlaatdeel moet er af. Maarja, wat moet dat moet. Inlaat deel er af, en toen bleek ook de slang van de carterontluchting los te liggen. Volledig afgescheurd. Oliepeilstokbuisje was ook volledig vergaan. Volledige inlaatdeel tot aan de gasklep losgehaald.
Alles vervangen, gereinigd en weer teruggeplaatst. Motor gestart. Leek een paar seconden goed te gaan, maar toen weer terugvallen in toeren en beroerd lopen. Ondanks alles niets opgelost dus. Gekke is dat er geen foutcodes zijn. Motorcode heb ik nog niet naar gekeken, maar heb wel het vin-nummer: TMBHX41U842877398.
zal straks nog even een filmpje maken van lopende motor en bijvoegen.
Ik ben benieuwd of er ideeën zijn waar het aan kan liggen.
Afgelopen zomer een Skoda Octavia 1.6 gekocht. Vrij uitgeklede versie. Wel met airco, maar dat is de enige luxe die er op zit. Rijd/reed goed, gekocht met recent vervangen distributieriem.
Afgelopen week begint ie ineens wat te stotteren, later laag in de toeren en erg onrustig lopen. Motorkap maar eens open. Luchtslang vanaf het filter naar de inlaatklep gescheurd. Dus die maar vervangen. Daarnaast leek het alsof 1 van de cilinders niet lekker mee liep. Kon in de onderhoudshistorie niets vinden over vervangen bougies, dus die maar vervangen. Das wel een andere klus dan bij de 740! Hele inlaatdeel moet er af. Maarja, wat moet dat moet. Inlaat deel er af, en toen bleek ook de slang van de carterontluchting los te liggen. Volledig afgescheurd. Oliepeilstokbuisje was ook volledig vergaan. Volledige inlaatdeel tot aan de gasklep losgehaald.
Alles vervangen, gereinigd en weer teruggeplaatst. Motor gestart. Leek een paar seconden goed te gaan, maar toen weer terugvallen in toeren en beroerd lopen. Ondanks alles niets opgelost dus. Gekke is dat er geen foutcodes zijn. Motorcode heb ik nog niet naar gekeken, maar heb wel het vin-nummer: TMBHX41U842877398.
zal straks nog even een filmpje maken van lopende motor en bijvoegen.
Ik ben benieuwd of er ideeën zijn waar het aan kan liggen.