dhe019
Actief lid
Dit voorjaar, april, wil ik met mijn O2 1.9 TDI naar het noorden van Zweden. Het is daar dan best fris (zie bijv. https://weatherspark.com/y/86559/Average-Weather-in-Kiruna-Sweden-Year-Round). Tot -20 's nachts is niet uitzonderlijk. Ik wil natuurlijk niet stil staan 's ochtends.
Ik vroeg me af waar allemaal aan te denken in de pre-check. Zaken die in me op kwamen:
- koelvloeistof (vervangen?)
- ruitenwisservloeistof vervangen door -40 spul
- remvloeistof vervangen (trekt water aan; geloof dat 'ie toch moest)
- accu check (op wat precies? hij lijkt goed te werken maar is al uit 2013 / al extra beefy @ 77Ah)
- olie is volgens mij al 0w30 / denk niet dat daar specifiek veel water in blijft (ik warm 'm regelmatig goed op).
- sneeuwkettingen & winterbanden natuurlijk.
Zijn er specifieke dingen om 's ochtends niet te vergeten / te doen? Andere tips? Opmerkingen? Misschien dat de fanatieke wintersporters er meer verstand van hebben (dan ik).
Ik vroeg me af waar allemaal aan te denken in de pre-check. Zaken die in me op kwamen:
- koelvloeistof (vervangen?)
- ruitenwisservloeistof vervangen door -40 spul
- remvloeistof vervangen (trekt water aan; geloof dat 'ie toch moest)
- accu check (op wat precies? hij lijkt goed te werken maar is al uit 2013 / al extra beefy @ 77Ah)
- olie is volgens mij al 0w30 / denk niet dat daar specifiek veel water in blijft (ik warm 'm regelmatig goed op).
- sneeuwkettingen & winterbanden natuurlijk.
Zijn er specifieke dingen om 's ochtends niet te vergeten / te doen? Andere tips? Opmerkingen? Misschien dat de fanatieke wintersporters er meer verstand van hebben (dan ik).