Volvo V70 D2

TL@

Forumguru
Ik zou me toch dood ergeren aan het (totale gebrek aan) vermogen.

Ik heb nog een V50 gereden met dezelfde motor en die was al niet vlot meer te noemen. Reed voor de rest wel goed.

Wel weer een leuk geschreven stukje :thumbsup:
 

jalex_h

Forumguru
Grappig om te lezen dat uitgerekend jij eigenlijk wel kunt leven met zo'n lichte motor. Ben wel benieuwd of het nieuwe D2-blok ook nog in de V70 komt.
 

Cordoba

Forumguru
Mooie review Chris, en actuele humor in de tekst (acceleratietest vergelijken met het verlaten van de eurozone door de Grieken).:D
 

jalex_h

Forumguru
Het is niet eens in me opgekomen om met de D2 te rijden en ik ben maar wat blij met mijn D4. Ook in NL zijn die extra pk's reuze leuk:)
 

mikehotel

Actief lid
Ook in NL zijn die extra pk's reuze leuk:)
Idd. Mensen die roepen dat je hier toch maar 130 mag, denken dat het vermogen alleen maar wordt gebruikt om (te) hard te rijden. Dat het wellicht ook kan helpen om soepel en veilig door het verkeer te gaan (bijvoorbeeld vlot inhalen of goed anticiperen op wat er om je heen gebeurt), komt niet bij ze op.
 

Flit

Lid
Vlot inhalen gaat ook prima met 115pk/270Nm. Echter is het maar net wat je gewend bent in welk perspectief je vlot kan zetten.
 

MarcoO2

Forumguru
Leuke review weer. Ik vind het grappig dat jij de D2 in deze configuratie nauwelijks te kort vind schieten. Ik heb dezelfde motor gereden in een V40 D2, en daarin vind ik het écht een ramp. Ik heb ook een paar dagen in de O2 1.6TDI gereden: die overtuigde me veel meer. In de O2 had ik niet tot nauwelijks het gevoel tijdens dagelijks gebruik iets tekort te komen, in de V40 had ik dat continu.

Wellicht dat de V70 meer het ontspannen gevoel oproept dan de V40 (ik herken dat namelijk totaal niet), en dat daardoor de motor beter bij de totale auto past.
 
  • Leuk
Waarderingen: Flit

Havana

Forumguru
Deze motor zit ook in de C4 Grand Picasso van mijn schoonpa. 1.6 HDI van PSA.

Met 5 man en een carbox naar de wintersport ging prima, ook bergop. Tuurlijk, het houdt niet over maar het ging best.
 

sitechris

Donateur
Wellicht dat de V70 meer het ontspannen gevoel oproept dan de V40 (ik herken dat namelijk totaal niet), en dat daardoor de motor beter bij de totale auto past.

Ik heb exact dezelfde ervaring in de V40. Vreselijk traag. Je slaat idd de spijker op zijn kop als het gaat om de V70. Het is met name het ontspannen karakter wat het draaglijk maakt.
 

MarcoO2

Forumguru
Toch wel grappig... een motor die in de lichtere V40 al onderpresteert, doet het vervolgens in de zwaardere V70 ineens een stuk beter. Het bewijst maar eens dat het bij autorijden gaat om het totaalpakket van onderdelen, die gezamenlijk de rijbeleving bepalen.
 

Rallye

Forumguru
Voor €42.000 een auto waarvan het grootste compliment over de motor is "Er valt best mee te leven". Dan ging ik toch een deur verder......

Ik heb regelmatig in verschillende V70's gereden, maar dan met "echte" motoren. Erg comfortabel. Het enige dat mij telkens weer (dus bij verschillende V70's, uit verschillende generaties) opvalt is dat de vering op korte hobbels (richels van betonplaten bijvoorbeeld) meer doorgeeft dan mijn (sportieve) Octavia. Op langere hobbels is Volvo dan weer (veel) comfortabeler. Gold dat ook voor de auto die jij reed?
 

sitechris

Donateur
Voor €42.000 een auto waarvan het grootste compliment over de motor is "Er valt best mee te leven". Dan ging ik toch een deur verder......

Ik heb regelmatig in verschillende V70's gereden, maar dan met "echte" motoren. Erg comfortabel. Het enige dat mij telkens weer (dus bij verschillende V70's, uit verschillende generaties) opvalt is dat de vering op korte hobbels (richels van betonplaten bijvoorbeeld) meer doorgeeft dan mijn (sportieve) Octavia. Op langere hobbels is Volvo dan weer (veel) comfortabeler. Gold dat ook voor de auto die jij reed?

Nee, auto was allround comfortabel. Ook op korte hobbels.
 

micky

Forumguru
Een Superb 1.6 TDI is vergelijkbaar. Dan vind ik een V70 voor vergelijkbaar geld best een optie.

de V50 heb ik gehad en zo'n 140.000km in gereden, wat een rete trage bak was dat, de 1.6 (van de Superb) heb ik nu en die is standaard al echt vlot te noemen, neemt niet weg dat ik vorig zomer ook heel tevreden (zeg maar uiterst) was over de V70 Nordic die ik kreeg als vervanger omdat de V50 het begaf op vakantie, maar goed dat was de D4 en dat is een lekker bommetje, dus wat mij betreft, de Nordic in D4 en je bent het heertje voor niet al te veel geld :)
 
Bovenaan Onderaan