Volume Columbus

mmarkvoort

Actief lid
Goedemorgen,

Ik vroeg me af of iemand weet of je via VCDS o.i.d nog dingen kunt aanpassen aan het maximale volume van het audio systeem.

Ik ben zeker wel tevreden over hoe het klinkt in de Octavia, maar ik merk dat vanaf iets over de helft tot aan maximaal volume er niks meer gebeurd. Je merkt dat er meer in zit dan dat er uit komt. Net of de "rem" er op staat.

Ik vind het af en toe gewoon even lekker de muziek hard aan te hebben en als hij dan vanaf halverwege al stopt is dat teleurstellend.
 

Spoetnik

Forumguru
Volgens mij zag ik voorbij komen dat je het Max volume ergens in de instellingen kan aanpassen. Af fabriek stond het bij mij ook wat zacht.
 

mmarkvoort

Actief lid
Dan ga ik eens even zoeken. Heb dat nog niet gezien tot nu toe.
Als je weet waar het zit hoor ik het graag.
 

Spoetnik

Forumguru
  1. Op het instellingen scherm naar hoofdstuk " Klank" gaan.
  2. Daar kiezen voor "volume"
  3. Ergens onderin de mogelijkheden "Maximaal inschakelvoluem" bijstellen. Na aflevring stond dit bij bij vrij laag.
 

mmarkvoort

Actief lid
Ahh ja dat heb ik wel gezien. Dacht dat dat ging over het volume wanneer je de auto start / de radio aanzet.

Maar ik zal het morgen eens testen.
 

Antera

Donateur
Verder kan je dit niet aanpassen is een beveiliging van het systeem en afgestemd op de aanwezige speakers
 

mmarkvoort

Actief lid
Dat is wel balen. Je merkt gewoon dat het systeem echt veel meer in huis heeft.
Het is ook gewoon raar om te zien dat vanaf half tot vol volume er niks veranderd.
 
Bovenaan Onderaan