Volkswagens en Skoda's

Berrychello

Forumguru

Ik ben al een tijdje lid hier, maar (nog) niet heel actief.
Heb al vanaf 2009 een Kever van 1973. Mijn dagelijkse auto is een Golf 7,5 Variant 1.4 TSI van 2017 in kurkumagelb en mijn vrouw rijdt een Citigo E IV van 2020 in kiwigreen. Die laatste is private lease. Niet in de laatste plaats omdat ik bij die leasemaatschappij werk ;)
Sinds vorige week heb ik er een Fabia 2 bij. Kon ik leuk aan komen, omdat de ruitbediening niet werkt. Zag al dat er een draadje in de kabelboom naar het bestuurdersportier kapot is, dan zullen er wel meer zijn. Komende week eens de boel los halen. Daarnaast zijn de remschijven wat krom. Verder een leuk ding en rijdt ook lekker. Het is een 1.6 105pk in de Sport uitvoering, met het dak in een afwijkende kleur. Kennis van me toonde al interesse.
Heb altijd wel een autootje erbij gehad: 924, Golf 3 VR6, Barchetta, Fiesta ST, Smart Roadster. Hierna mag er een eerste TT komen, of een Cooper S.

Tijd voor wat fotootjes:
De Kever:

Golf:

Onlangs dit setje 18" Durban gekocht.

M'n vorige zomerset. De mooiste wielen onder een Golf 7, de Dijon.

Voor de winter een setje Belmont (van de Golf 8).

Citigo:

[url=https://flic.kr/p/2oo28Hq]

Op de winterwieltjes.

Fabia:

Nou, dat was 'm wel :)

Berrychello

Forumguru
Haha, nou die heb ik ook al het langst... Rij er wel het minst mee overigens.

Heb m'n zusje en zwager overigens ook in VAG producten gekregen: een Ibiza van 2014 en heb net voor hun een Octavia Combi 1.0 TSI DSG Ambition Business van 2018 gekocht.

fanSkoda-VW

Forumguru
Is de kleur van de Golf station mss Kurkuma geel? Mooie kleur in ieder geval :love: .
Waarom, nee dat weet ik niet :banghead: .
Mooie wielen, dat zeker.

grtsss

Berrychello

Forumguru
Kurkumagelb, net als de T-Roc in jouw avatar ;)
Ik vind het een onwijs gave kleur. Als ik 'm nieuw had samengesteld had ik het precies zo gedaan. Maar deze heb ik tweedehands gekocht, nadat mijn Focus total loss ging :( Gebeurde op vrijdagochtend, en die middag had ik deze Golf gevonden. Zaterdag wezen kijken en gekocht. Heerlijke auto en ook luxe. Led, stoelverwarming, ergo-active stoel met massagefunctie, achteruitrijcamera, android auto, voorruitverwarming, parkeersensoren voor+achter, adaptieve cruise control. En ik heb er een afneembare trekhaak onder geschroefd.

Canon-Eye

Forumguru
Van 1973 tot 1976 reed ik in precies zo'n kever, in "stofdoek-oranje". Goede herinneringen aan.
Die was van bedrijfswege verstrekt, voorafgegaan door een witte kever 1200N en opgevolgd door een Golf1 in "schilfgrün". In elk daarvan heb ik in drie jaar tijd zo'n 120k probleemloze km gereden. In die tijd werden personenauto's met km-standen boven de 100k nog afgestoten als mogelijk problematisch (behalve Volvo's, maar die zaten ver boven mijn loonschaal...).

Berrychello

Forumguru
In 1973 al. Dan mag je inmiddels met korting met het OV denk ik ;)
Ik kan me niet voorstellen dat iemand er dagelijks mee reed, jij gelukkig wel!

Net even met de Fabia bezig geweest. Deurpaneel ernad gehad. Één draadje in de kabelboom was kapot. Heb die gerepareerd en nu doet de verlichting in het portier het weer.
Maar de ruiten bewegen nog niet. Denk dus dat de ruit motoren kapot zijn.
Eerst maar weer eens het deurpaneel eraf en kijken wat de ruitmotor doet als ik m stroom geef.

Canon-Eye

Forumguru
Dan mag je inmiddels met korting met het OV denk ik ;)
Geen idee. Mijn enige recente binding met het OV zat 'm in zo'n 7 jaar als vrijwillige buurtbuschauffeur, maar die club is inmiddels gestopt. Denk dat ik de laatste 30 jaar niet meer dan 2 of 3 keer als passagier in trein of bus heb gezeten...

Berrychello

Forumguru
Of toch nog een draadje van de motors of schakelaar(s)....of dan toch een zekering ?
De rest van de draden zag er ook niet geweldig uit, maar geen andere die door was. Maar een nieuwe kabelboom is geen overbodige luxe. Zag op de kabelboom het onderdeelnummer 5J0971120Q, maar met de Q kom ik m niet tegen online. Wel de 5J0971120AL. Lijkt mij hetzelfde?
Zekering is een goede om te checken, heel geen gek idee. Maarja, die gaan ook niet zomaar kapot zou ik zeggen. Beige ruiten doen het niet, dus het lijkt me iets te toevallig als het twee individuele issues zijn.

EdK

Forumguru
die gaan ook niet zomaar kapot zou ik zeggen
Nee in theorie alleen met een sluiting. Maar goed ongemerkt aan de kabelboom werkend kun je wat veroorzaakt hebben.... :pieker:

En een draad kan ook gebroken zijn en door de isolatie gecamoufleerd zijn.
Wel draadbreuken ( niet met vervoersmiddelen) dat de draad heel leek maar inwendig dus blijkbaar toch gebroken was !
En na vervangen en opensnijden isolatie bleek dit dus ook geval...
En vandaar dat wij ook altijd zeggen dat meten is weten !!
Visueel pak je er een groot deel van de problemen uit, maar met meten in theorie 99,9%.....

SteGo

Donateur
een Citigo E IV van 2020 in kiwigreen.
:thumbsup: :D De meest geniale kleur voor de Citigo!
Je ziet ze maar weinig, maar de enkele keer dat ik ze zie krijg ik er een grijns van oor tot oor van!

Toen ik mijn (benzine) Citigo kocht was ik ook eigenlijk op zoek naar een groene ... maar het werd uiteindelijk toch Tungsten Silver ...
Als occasion-koper heb je het maar te doen met wat de markt op dat moment biedt. ;)

Leuk wagenpark verder! :jaja:

Berrychello

Forumguru
Gave kleuren van de Golf en Citigo!
De Citigo is bewust zo besteld. We twijfelden nog over wit maar durfden het toch aan!
De Golf vond ik tweedehands toen ik snel een andere auto nodig had. Vond m direct heel gaaf in deze kleur. Nieuw zou ik m net zo besteld hebben.

Berrychello

Forumguru
Raammotor van de Fabia vervangen, maar maakt geen verschil. Kabelboom en raamschakelaar komen deze week binnen. Ben benieuwd wat het issue straks blijkt te zijn.

Overigens begrijp ik de werking niet. Met de raamschakelaar kan je twee ruiten bedienen, maar daar zijn maar vier draden voor. Eentje de massa, eentje de verlichting, en dan nog twee.

Berrychello

Forumguru
Raamschakelaar vervangen was ook niet de oplossing.
Nieuwe kabelboom gemonteerd, ook dat was niet de oplossing.
Toen alles nieuw (naja Raammotor is gebruikt), en toen werkte de ruitbediening voor links. Alleen moet je daarvoor de rechterknop gebruiken en omhoog trekken om de linkerruitnnaar beneden te laten gaan. Ik snap het even niet meer…

Tees

Donateur
Dat laatste klinkt alsof er snoertjes niet goed aangesloten zijn...is de kabelboom wel exact hetzelfde? Of een snoertje verkeerd aangesloten?

Berrychello

Forumguru
Kabelboom heeft één stekker extra, bijna aan het einde.
Stekkers zijn nauwelijks verkeerd aan te sluiten, dat is het gekke.

Bovenaan Onderaan