Volkswagen Up

sitechris

Donateur
Prijs is ook wel een dingetje......20 mille !

(Kenteken geeft overigens 'maar' €16.554 aan)

Als je nu naar configurator gaat ben je voor een kale GT-Line al 18k kwijt. Dan nog wat pakketjes, metaallakje en dan kom je op 19 hoog uit.
 

Timmer

Donateur
400pk is nu ook niet wat de doorsnee chauffeur mee rondrijdt, zelfs 200+ is dat niet.

qua crashveiligheid, doe ik liever een crash met de octavia (of men a4 of passat) tegen een degelijke snelheid, als in een up, twingo of ...
veilig zullen ze wel zijn, maar die kleinere wagentjes zijn meer stadswagens, en ik rijd nu wel iets sneller dan wat er in de stad gereden mag worden.

Zal wsl wel iets tussen mijn oren zijn, maar ik voel me veiliger in een 'grotere' wagen dan in een rijdbare rugzak (trek de gordels door de zijruit en je kan ze als rugzak dragen :maakmegek:)

ps; ik doe natuurlijk liever GEEN crash :dankje:
 

Cordoba

Forumguru
@Canon-Eye

Dat kan, toch heb ik, misschien onterecht, weinig vertrouwen in zulke kleine auto's. :)

Niet geheel onterecht trouwens.

https://m.hln.be/auto/duitse-tests-kleine-auto-s-onvoldoende-veilig~adf0eb5d/

Ook in deze test komt de Citigo er dus aanzienlijk beter uit dan de Renault en de Toyota. Overigens is de huidige officiele crashtest met 40% overlap al een serieuze verbetering ten opzichte van de oude test met 100% overlap, en het blijft altijd de vraag hoe een crashtest zich verhoudt tot de praktijk met aanrijdingen. Ooit met een Golf I een aanrijding gehad met Audi 80 die plots een voorrangsweg opreed. De Golf had een kapot voorscherm, motorkap, kapot ruitensproeier reservoir, koplamp en kromme bevestiging van de voorbumper. Bij de Audi stond de complete neus onder 20 graden op de auto, en wilde geen meter meer rollen. In dit praktijkgeval (hoek rechtsvoor tegen linksvoor van de Audi), bleek de kleinere auto toch steviger. Ik heb de Golf nog een jaar of 4 gehad en in die tijd zo'n 80k km erbij gezet, het enige effect van de aanrijding was de voorbumper die niet 100% gelijke naad had aan de linker en rechterkant.
 

spikehome

Forumguru
Onze 2e auto is een up ook met 60pk nog van voor de facelift en word deze maand 4jaar met slecht 17km erop.
Wat mij opvalt is dat de auto best goed rijd eb super zuinig is .
Ach de snelheid is niet alles en je komt overal.
Van mijn schoonmoeder de 108 van peugeot rijd toch minder volwassen terwijl hij er echt wel erg leuk uit ziet.
Die 20mille die ze er voor vragen is belachelijk destijds voor een move nieuw nog geen 11 betaald.
Als ik dan de afschrijving zie na 4 jaar kan ik net zo hard lachen als destijds met de reclame van de nieuwe panda.
Nee de GTI van mij schrijf ik de hele up af binnen 4 jaar en dan praat ik niet over de bijkomende kosten.
Maar het rijden van de GTI is wel weer veel leuker.
 
Bovenaan Onderaan