Volkswagen UP!

elcocheSKODA

Actief lid
De eerste officiële foto's.

In april komen de SEAT Mii en SKODA City op basis van dit model.

VW-Up-fotoshowImage-f3ebec18-523309.jpg


VW-Up-fotoshowImage-49be5a94-523310.jpg


VW-Up-fotoshowImage-feb3c5f8-523311.jpg


VW-Up-fotoshowImage-733e5ca7-523322.jpg
 

Noord26

Forumguru
Vind het er heel wat leuker uit zien als een Aygo/C1/107/Ka/Cuore/Panda/Agila/i10/Picanto/Pixo.. Dus laat maar komen.
 

michelover

Forumguru
Ik betaal altijd maar 50 cent bij de AH voor dit soort "auto's" en dan krijg ik de 50 cent na gebruik nog terug ook.
 

elcocheSKODA

Actief lid
Info van Autoweek.nl

De Volkswagen Up is 3,54 meter lang en 1,64 meter breed. De wielbasis is 2,42 meter, waardoor Volkswagen interieurruimte voor vier belooft. De bagageruimte heeft een inhoud van 251 liter. Met neergeklapte achterbank is dat 951 liter.
Onder de kap ligt een nieuwe driecilinder benzinemotor met een cilinderinhoud van één liter. Het blokje is er in twee smaken: 60 pk of 75 pk. De eerste heeft een CO2-uitstoot van 105 g/km, bij de sterkste versie is dat 108 g/km. Daardoor hebben beide auto’s bij de introductie de wegenbelasting- en bpm-vrije status.
Wie minder CO2-uitstoot wil, kan het Bluemotion Technology-pakket bestellen. Dan krijgt de Up de beschikking over onder meer een start-stopsysteem en regeneratie van remenergie. Later komt er ook nog een driecilinder motor die geschikt is voor aardgas en groengas. Die heeft een gemiddeld verbruik van 3,2 liter per 100 kilometer. Dat betekent een CO2-uitstoot van 86 g/km. Met het Bluemotion Technology-pakket is dat 79 g/km. Dat wordt zoals het er nu uitziet de laagste uitstoot voor een auto zonder elektromotor. In 2013 komt er ook nog een geheel elektrische Up.
Volkswagen heeft ook aan de veiligheid gedacht. De Up is namelijk de eerste in z’n segment die leverbaar is met City Emergency Braking. Dat systeem is actief bij snelheden tot 30 km/h en maakt gebruik van een laser-sensor. Die scant de omgeving en signaleert potentiële aanrijdingen. Het systeem probeert die te voorkomen of in ieder geval de schade te verminderen door de Up automatisch af te remmen.
Binnenin valt het op de middenconsole geplaatste Personal Infotainment Device (PID) op. Daarmee is het mogelijk om navigatie-, telefoon-, informatie- en entertainmentfuncties te bedienen en te organiseren. De PID is simpelweg bovenop de middenconsole te plaatsen. Vanaf dat moment is hij opgenomen in het ‘netwerk’ van de auto. Daarbij kan het scherm gebruikt worden voor de weergave van belangrijke voertuiginformatie. Het display geeft bij gebruik van de ParkPilot parkeerhulp bijvoorbeeld een visuele weergave van de ruimte achter de auto.
De onthulling van de Volkswagen Up vindt plaats op de IAA in Frankfurt. Begin 2012 verschijnt de Volkswagen Up bij de dealers.
 

turboturbo

Forumguru
Als ie in vijf deurs komt, vind ik hem wel de moeite waard. Hij ziet er minstens zo leuk uit als de C1 of de 107 (vind ik persoonlijk. En het design van de Aygo kan mij niet bekoren) en lijkt er ook wel behoorlijk vanaf gekeken. Ik denk echter dat de prijs behoorlijk zal worden, zeker met een paar leuke opties, waardoor het geen hardloper zal worden.
 

ppaddo

Lid
Wat ik er van begrepen heb worden de derivaten van Seat en Skoda op de autosalon van Geneve voorgesteld (maart 2012 dus). De schetsen van de Up! komen dicht bij de werkelijkheid. Wat dat betreft heb ik goede hoop voor de Skoda variant. Die vind ik er stukken stoerder uit zien!
skoda-city-car.jpg
 

turboturbo

Forumguru
Beetje Twingo RS - achtig, hoor. Niet veel nieuws qua uiterlijk; maar wel leuk. Ik hoopte eigenlijk dat er weer een opvolger van de 3L versie zou komen, zoals de Lupo die ooit had. Een echt superzuinig dieseltje (en dan niet alleen op papier, dus) Maar dat is blijkbaar vervangen door een bleumotion 'pakket' die je als optie extra kunt bestellen. Waarschijnlijk omdat de nieuwe motoren sowieso al relatief zuinig zijn en het bijbehorend CO2 uitstoot ook al aantrekkelijk laag is.
 

Hetzer

Forumguru
Denk dat het goed is dat vw/vag zich eindelijk gaat mengen in deze klasse, ben idd wel benieuwt naar de prijzen.
Het uiterlijk zal ook wel wennen zijn, is in ieder geval een aardige kopie van de Aygo-drieling,
Wacht met smart naar de Skoda versie, die word nog steeds erg geheim gehouden..........
 

van_der_P

Senior Member
En de Fox verdwijnt dan weer?
De Fox is nooit het succes geworden van wat men er van verwachte. En afhankelijk van de koers van de Braziliaanse munt (de Fox werd in Brazillie gebouwd) werd er weinig op verdient, soms moest er zelfs geld bij.
Hopelijk gaat dat met de Up beter.
Ik vind het een leuk uitzient model, de Skoda variant als tweede auto op de oprit. Ik zie het al helemaal zitten.
 

Fabia

† In Memoriam
Ik vind de achterlichten al helemaal in Skoda stijl. je ziet duidelijk de C erin zoals bij alle modellen.
 
E

Ex-lid 2926

Beter goed gejat dan slecht nagemaakt. De ene drieling (Aygo, C1, 107) krijgt gezelschap van de volgende (Up, Mii, City). Als Up en co ongeveer gelijk geprijsd zijn als de originele drieling dan wordt het een succes.
Een Aygo rijdt trouwens erg goed. Vlot, voorin genoeg zitruimte, stil op snelwegtempo en goed gebouwd (rammelvrij). En van de Aygo staat ook een gemoderniseerde opvolger in de startblokken.
Kenners van de markt beweren dat dit soort auto's de toekomst hebben, maar volgens mij is dat in NL al enige tijd zo. De drieling is al enige tijd de meest verkochte auto in ons land.
 

michelover

Forumguru
Zeker weten dat de drieling de meest verkochte auto is. Volgens mij is dat al een paar jaar de Golf welke nu word afgelost door de Polo op de eerste stek.
 
Bovenaan Onderaan