Volkswagen Up - 2013 - 415.602 km - Klokje Rond

Topic in 'Citigo' gestart door bert44, 13-07-2021.

  1. Rosinfield

    Rosinfield Forumguru Donateur

    Ja, maar daar ging het natuurlijk niet over. Het is meer de benodigde tijd om op snelheid te komen ;)
     
    Kanerr vindt dit leuk.

  2. Fleu

    Fleu Lid

    Over de stoelen: vorig jaar naar N-Italië v.v. gereden. Geen centje pijn (in rug of benen). Voor de goede orde: ik ben 72 jaar, 178 cm lang en 77 kg zwaar.
    Over de verkeersdrempels: die benader ik immer met fluwelen voet, ongeacht welke auto. (mijn Citigo heeft overigens 15 inch lichtmetaal.) Nooit geschraap over asfalt of klachten van medepassagiers.
    Over de snelheid: die is inderdaad nogal beperkt, maar voor mij geen enkel probleem - bovendien heb ik nooit haast. Ter compensatie van de matige snelheidsbeleving (én omdat ik van 'vlot sturen' houdt) stap ik nu en dan in een huurkart op het leuke (buiten)circuit in mijn woonplaats. Veel leuker dan 'vlotheid' op de openbare weg.
     
    Kanerr, hemi24 en Peter-036 vinden dit leuk.
  3. JeSko

    JeSko Forumguru

    "Traag en kaal"

    Ja duh je test een basis Up!, Ontworpen om mensen zo goedkoop mogelijk van A-B te brengen, gelukkig maken ze zulke auto's, niet iedereen kan zich een dik voertuig permitteren en lang niet iedereen wil überhaupt een dik voertuig.
     
    Cordoba vindt dit leuk.
  4. Cordoba

    Cordoba Forumguru

    @JeSko Verbazingwekkend dat ie niet klaagt dat er achter in de Up geen minibar zit, al had dit dan wel een Up-bar moeten heten.
     
    JeSko vindt dit leuk.
  5. hemi24

    hemi24 Forumguru

    Dat zal ergens rond de 215 op km-teller geweest zijn met 6,5 tot 7 duizend toeren..?
     
  6. CharlesTucker

    CharlesTucker Forumguru

    Zo, de beloofde rit van 1500 km zit erop, en de Citigo heeft me toch wel plezierig verrast. Geen blijvende schade aan de rug in ieder geval.

    Qua rij-eigenschappen, het autootje ligt prima op de weg, wordt niet zweverig of zo bij hoge snelheden. We hebben aanmerkelijk harder gereden dan ik van te voren ingeschat had, 120/130 ipv rond de 100 zoals ik verwacht had. Met het 65pk motortje heeft ie uiteraard wel wat tijd nodig om daar te komen, dus even snel inhalen is er niet bij, dat moet je wel plannen. En als de weg omhoog loopt moet je wel veel geduld hebben, en kun je simpelweg beter gewoon tot boven rechts blijven. We hadden geen dakkoffer of zo, dat zou waarschijnlijk toch wel veel schelen.

    In Oostenrijk heeeeel veel regen gehad, kon ie ook prima hebben, maar aan het geluid van het opspattende water in de wielkasten hoor je wel dat er weinig isolatie zit.

    Kortom, het is uiteraard geen Octavia, maar het was verrassend goed te doen. Het betreft overigens een "style" uitvoering van 4.5 jaar oud, met weinig kilometers, hij wordt normaalgesproken gebruikt als boodschappenautootje.
     
    catch me, JeSko en Peter-036 vinden dit leuk.
  7. JeSko

    JeSko Forumguru

    Is dat dan een maatstaf voor je wanneer je het over goede stoelen hebt? Je bent snel tevreden dan ;) het zal het karretje eens deugd gedaan hebben om eens door te blazen aan één stuk, dat van de isolatie is begrijpelijk, zelfs een Octavia vind ik daarin teleurstellend, daar merk je dat Skoda wat meer budget is/was.
     
  8. CharlesTucker

    CharlesTucker Forumguru

    Nee, dat is zeker niet de maatstaf, ik meldde het alleen omdat er eerder al wat opmerkingen over rugproblemen waren. Nu is twee dagen ook met slechte stoelen denk ik nog geen goede test, maar alles bij elkaar is het geen reisauto, maar het kan zeker wel.

    En wat die isolatie betreft, ik heb zelfs het idee dat de O3 daar nog net wat minder is dan de O2, marginaal, maar toch.
     
    JeSko vindt dit leuk.
  9. Wullum

    Wullum Lid

    Ja dûh! Als ik echt zonder af te remmen over sommige verkeersdrempels in Zaltbommel zou zijn gereden was de betreffende Up! destijds in een baan rond de aarde geraakt.
    Zijn van die drempels die niet in asfalt zijn aangelegd (jeweetwel, van die glooiende) maar in klinkerbestrating met een soort van afgeschuinde stoepranden met 30gr helling erin. Mijn destijds O2 (pre-facelift, met Dynamic onderstel) met Westfalia trekhaak knotste daar standaard met de trekhaak op de rand van die drempel als ik er overheen reed, geloof me maar dat je daarvoor wilt afremmen en er bijna stapvoets overheen gaat... Met een korte wielbasis zoals een Up! heeft een drama...
     
  10. reeseend

    reeseend Forumguru

    Van de garage ook een keer een UP meegekregen als leenauto. En wat was ik blij met de keuze van onze eigen Kia Picanto(bj2016) . Bij de UP lijkt wel een vrachtwagen stuur wat erin zit en dan die versnellingsbak ......Pfff wat een minderfijne auto zeg. Dit hebben de koreanen toch beter voor elkaar. En mijn postuur is nogal fors, maar gaat best goed in de Picanto.
    Ook de afwerking is vele malen beter. Motor is vergelijkbaar dus het blijft een ongeblazen 3 cilinder :)
     
  11. Rosinfield

    Rosinfield Forumguru Donateur

    Sommige auto's zou ik sowieso uitsluiten vanwege de naam alleen; Croma, Mokka, Picanto. Wat de laatste betreft, al scheelt het een letter, ik zou de voortdurende associatie met het volgende echt niet trekken:
     

    Bijgevoegde bestanden:

    fanSkoda en hemi24 vinden dit leuk.
  12. Captain Hook

    Captain Hook Forumguru

    Rosinfield vindt dit leuk.
  13. Rosinfield

    Rosinfield Forumguru Donateur

    Inderdaad, in het geval van een elitaire Polo is dat acceptabel ;)
     
  14. Blackciti

    Blackciti Senior Member

    Klopt! Die van mij haalt op de snelweg ook, gemeten met GPS, 190 echte km/h, zonder storm in de rug en van een helling af. Gewoon vlakke weg. De toerenteller staat dan op 5700 rpm.
    Dus zeldzaam is het niet.
     
    JeSko vindt dit leuk.

Deel deze pagina