Voitures extravert - oude 911s made electric

Tees

Donateur
Ik kwam bij toeval op m'n LinkedIn dit bedrijf tegen: Voitures extravert. Zij kopen 911s uit de jaren 60 of 80 op, strippen ze tot op het chassis, restaureren de onderdelen die ze willen houden en bouwen 'm dan volledig nieuw op als EV. Het kost een heel lieve duit (rond de 3 ton), maar oei, wat een mooie dingen zeg!

Ze hebben 400 km actieradius, 0-100 in 6.0 sec, het hele onderstel is opnieuw gebouwd om 'm aan hedendaagse rij-eigenschappen te laten voldoen (zeggen ze tenminste). Proef te rijden in Helmond ;)

Een paar screenshots:
911_3.jpg 911_4.jpg 911_2.jpg 911_1.jpg

Van mij mag 'ie er zijn hoor! :cheer:
 

Bakkertje

Forumguru
Zeker een mooi ding, helemaal als de originele luchtgekoelde roffel uit het achterste komt..
Deze kwam ook voorbij op LinkedIN met voor- en tegenstanders. Zelf ben ik tegen, zo'n auto (vind ik) moet je origineel laten.

Zo hoort ie:
Porsche-911_2.0_Coupe-1964-1280-01.jpg


@Japanese Power een originele koop je voor 60k: https://www.autotrack.nl/a/porsche-911-50025684
 

Tees

Donateur
Tsja, 't origineel is natuurlijk ook ontzettend mooi. Maar om een feitelijk splinternieuwe auto qua prijs te vergelijken met eentje van 50 jaar oud is natuurlijk niet helemaal eerlijk. En het is wel een meganiche-markt, maar ik kan dit zeker waarderen. Zou 'm ook meteen kopen als ik multimiljonair was :D
 

Duijzer

Donateur
Origineel gaan ze ook naar 3 ton maar worden ze elk jaar meer waard. Dit is niet origineel, dus de waarde zal vooralsnog niet toenemen.
 

Tees

Donateur
Als ik maar 1 Porsche zou mogen kopen en geld speelt geen rol, dan zou ik toch echt voor die van Voitures Extravert gaan. Ik vind die Taycan spuuglelijk (sowieso vind ik de laatste jaren de Porsches qua stijl meer naar topvoetballers en hun vrouwen neigen dan naar de klasse die ze vroeger hadden), en ik zou toch sowieso voor elektrisch gaan vanwege het milieu en het zicht op de toekomst. En laten we wel wezen: elektrisch trekt deze z'n oude versie er wel heel serieus uit hoor (die van eind jaren 60 deed 9.1s over 0-100)
 

JeSko

Forumguru
Een Porsche zonder roffel is en blijft bizar, maar wel de pijnlijke toekomst. Zag een poos terug een Taycan rijden, die passeert dan net hetzelfde als een Prius, groot deel van de charme is daarmee weg, het geluid, die dikke roffel van die 6cilinder, zucht...
 

RoyK

Senior Member
Zonder boxermotor haal je de ziel uit de Porsche. Dat is de rede dat ik omkijk als er een aan komt rijden. Nu is het een irritant elektrische zoem.....
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik kon in mijn (zeer) jonge jaren heel erg genieten van de kenmerkende boxerroffel die de BMW 500cc motorfiets voortbracht - maar ik was nog meer onder de indruk van de prestaties die een zwaar model Honda motorfiets zo goed als geruisloos leverde.
Voor mij hoeft al die herrie dus niet...
 

Tees

Donateur
Ik vind t juist wel mooi, mensen een beetje op het verkeerde been zetten. Komt er een mooie oude snelle 911 aan, blijkt ie elektrisch te zijn (en nog sneller dan ze dachten :tegek:). Dat was ook exact de reden dat iemand m op LinkedIn gepost had, omdat ie bij een laadpaal stond.
 

Rallye

Forumguru
Ik ben geen fan van restomods. Maar als het terug te draaien is heb ik er niets tegen. En hij staat te hoog aan de achterkant.
 
Bovenaan Onderaan