Voetverlichting vervangen voor LED

Okkie2017

Actief lid
Ik heb de halogeenlampen in de voetverlichting vervangen voor LED lampjes in de kleur cool white. Dit omdat het mooier bij de witte kleur van de km teller en de witte sfeerverlichting in de deuren staat.

Helaas gaan de LED lampjes regelmatig kapot.
Ik heb al verschillende lampjes geprobeerd maar ze blijven maar stuk gaan.

Het mooiste zou zijn als ik de originele behuizing kan vervangen voor een behuizing waar standaard LED in zit.

Mijn vraag is of er iemand is die ook LED lampjes in de voetverlichting heeft gedaan en die heb problemen daarmee heeft of die een site weet waar je de complete units inclusief LED kan bestellen.
 

JeSko

Forumguru
Eerst en vooral, waar heb je ze besteld? En ten tweede, zet ze nooit op het helderste in je maxi dot, dan branden ze snel door, zeker de AliExpress varianten, ik had bij mijn Superb ook AliExpress witte led voetverlichting geplaatst, en deze branden regelmatig door omdat ze simpelweg te warm worden, toen ik in de instellingen ging en de helderheid op zo'n 25% zette deed ik langer met de lampjes, ik herinner me niet dat ik op het laatste nog kapotte lampjes heb gehad en de auto is verkocht met volledig werkende LED sfeerverlichting.

Ledperf is een goeie site waar je complete sets kan bestellen.

 

Captain Hook

Forumguru
In het verleden goede ervaringen gehad met:

En die leveren, anno nu, nog steeds allerlei sets voor diverse type auto's. :thumbsup:
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

Tees

Donateur
Ik heb in m'n kofferbak al een jaar of 5 LEDs van hypercolor, still going strong!
 

Okkie2017

Actief lid
De lampjes die ik er tot nu toe allemaal in heb gehad waren allen afkomstig van Ali.

Ik kreeg ook al het vermoeden dat ze te warm werden omdat de metalen behuizing ook aardig warm werd. Ik heb ny van alle metalen kapjes het korte kapje weggebroken zodat de warmte weg kan.

Nu afwachten of dat ook gaat helpen.

Bedankt voor de tips. Zal binnenkort de sites even bezoeken.
 
Bovenaan Onderaan