Voeten onder de voorstoel

CDK

Forumguru
@Helmond42 ik denk dat je m'n post verkeerd geïnterpreteerd hebt, het gaat me vooral om het gevoel wat je hebt als je in een VAG rijd, dat voelt veel degelijker aan, ik zeg niet dat het op termijn ook daadwerkelijk degelijker zal blijken te zijn ;)
 

Bakkertje

Forumguru
Heb je al eens geprobeerd om je zithouding te veranderen?
Vroeger (ahum) zat ik ook altijd met de stoel in de laagste stand, totdat ik daar eens mee ben gaan experimenteren. Als ik de stoel wat meer omhoog zet zit ik actiever achter het stuur, wat uiteindelijk ook minder vermoeiend is. Nu moet ik daar wel bij vermelden dat ik de stoel in de o2 te veel voorover vond hangen (het zitgedeelte uiteraard). Daarom heb ik de auto erna met elektrische verstelling besteld, dan kun je de zitting kantelen.

De ruimte achterin, sja vergelijk de twee auto's eens op de Autoweek site, ik denk dat het weinig uitmaakt.

http://www.tuning-gids.nl/autostoel_instellen.htm
 

Mark69

Senior Member
Heb je al eens geprobeerd om je zithouding te veranderen?
Vroeger (ahum) zat ik ook altijd met de stoel in de laagste stand, totdat ik daar eens mee ben gaan experimenteren. Als ik de stoel wat meer omhoog zet zit ik actiever achter het stuur, wat uiteindelijk ook minder vermoeiend is. Nu moet ik daar wel bij vermelden dat ik de stoel in de o2 te veel voorover vond hangen (het zitgedeelte uiteraard). Daarom heb ik de auto erna met elektrische verstelling besteld, dan kun je de zitting kantelen.

De ruimte achterin, sja vergelijk de twee auto's eens op de Autoweek site, ik denk dat het weinig uitmaakt.

http://www.tuning-gids.nl/autostoel_instellen.htm

Dus dat. Zelf ben ik 1.92 rij nu nog C5 prive en een Golf 7 in de lease. Zelfs in de golf is er achter mij nog voldoende ruimte. De C5 geeft geen problemenhoe de stoel ook staat.

Men zit vaak te ver van zijn stuur af. Ik heb ooit in mijn hernia periode een cursus autostoel zitten gehad. Hoe stel je nu je stoel correct af. Nou de stoel ging verder naar voren de leuning rechterop. Als slelregel kan je aanhouden dat je linker arm tien over twaalf nog een lichte kromming in de elleboog moet hebben dan zit je op de correcte afstand tot je stuur. Je schouders zitten dan nog tegen je leuning aan. Zit zoveel mogelijk met je onderrug tegen de onderkant van de leuning aan en je knieen nog gebogen zijn als je de pedalen intrapt. Ik rij 40k per jaar en heb nergens last van sinds ik zo in de auto zit.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan