Vochtproblemen in koplampen superb

eeuwige_student

Actief lid
Ik heb er anders alleen de 2e dag last van gehad (vorige week dinsdag) sindsdien is de koplamp al 1700 km droog gebleven van binnen. Dus mijn tip: rij gewoon een paar rondjes extra.:maakmegek:
 

fastpeter

Forumguru
Het verhaal dat het normaal gaat op in kleine beetjes maar niet 60% van de lamp ook vocht druppels onder in,
De rs had daar nooit last van en zijn alle autos tegenwoordig de laatste jaren voorzien van kunstof koplampen ,
Het ene merk heeft last (vag) maar bij audi en anderen merken niet.

Kortom pon heeft de foto's gehad , ben morgen bij de dealer die moeten de koplampen op 5 punten controleren , zitten klepjes (overdruk) in en diversen afdichtingen , als die goed zijn komen er nieuwe koplampen want zo erg hoort niet.
Al rijd ik 300km op een dag is het soms nog niet weg, een beetje is niet erg dat is binnen 5 min weg echter bij ons niet dus ze verwachten dat er ergens een lek zit, xenon lampen zijn door dealer vervangen door exact de zelfde exemplaar en merk echter kleur temp van 3500 k nu 5000k daglicht
Het is denk ik een een ontwerp fout koplamp zit bomvol met electronica en leds heb namelijk ook het duurste licht pakket met maskering en led wimpers die heeft niet iedereen om zo een goed beeld te krijgen wie er meer last van heeft
Dealer auto heeft geen problemen
Wordt vervolgd, verder elke dag veel fun met deze super(b) auto de combi 4x4 en 300 pk doet het goed , uitlaat systeem wat ik aan heb laten passen helpt ook mee aan de beleving en pk's
 

Giant

Forumguru
Gisteravond stond ik in Krakow te tanken en zag terwijl ik de achterkant van de auto aan het bekijken was in de achterlicht units ook hele fijne condensaanslag. Het was rond het vriespunt en er was mist. Ik dacht even dat het daarom aan de buitenkant zat, maar ik kon het er niet af vegen en zat toch aan de binnenkant. En dat na een rit van 1.178 kilometer. Ik dacht nog, leuk al die led verlichting, maar gloeilampjes geven meer warmte af, waardoor condens denk ik minder kans krijgt. Overigens: lang leve de 65 litertank: bijna 1.180 kilometer kunnen rijden op 1 tank, waarbij ik in Duitsland waar het mocht 160 km/uur (maximum op ACC) gereden heb (2.0 TDI). Dat vond ik niet verkeerd! En vanmorgen voor het eerst de ruitenkrabber uit het tankklepje gebruikt: clever dingetje wel:jaja:
 

s-line

Forumguru
Ik heb bij mijn auto (peugeot 308 full led) geen last van condens in de lampen overigens. Dus blijkbaar kan het wel.
Waar ik overigens benieuwd naar ben,is wat led-koplampen doen in een flinke sneeuwbui. Led, geeft namelijk nagenoeg geen warmte, dus sneeuwen volgens mij helemaal dicht.:ot:
 
Bovenaan Onderaan