Vochtproblemen in koplampen superb

fastpeter

Forumguru
Hebben er hier mensen last van vocht in de koplampen zeker met kouder of natter weer
Het is een waas van vocht die wel weg gaat maar soms meer dan 1 uur rijden en nog niet helemaal weg.

Zit meestal van onder naar boven gericht en soms bijna 30%
Ben benieuwd dealer al gemaild
 

Bijlagen

  • image.jpeg
    image.jpeg
    1,9 MB · Weergaven: 122

Goofy@5E

Forumguru
Bij mij juist hetzelfde verschijnsel, heb hier ergens op forum gelezen dat dit wel vaker voorkomt, gaat na een tijdje weg, is de reactie koud/warm waardoor er condens onstaat, zolang er geen echte waterdruppels ontstaan ga ik me er niet ongerust over maken.
 

Dirkmk1

Senior Member
Ja herkenbaar, hier ook vocht in de koplampbehuizing. Maak mij er nog geen zorgen om. Heb nog twee jaar om de dealer er iets aan te laten doen :-)
 

s-line

Forumguru
Zie inderdaad ander topic! Kan geen kwaad komt door kunstof beglazing en buiten temperatuur.
 

Giant

Forumguru
Dit fenomeen staat zelfs beschreven in de gebruikershandleiding. Dit is hoe vreemd het ook moge lijken volstrekt normaal.
 

eeuwige_student

Actief lid
Maar is het normaal omdat het in de handleiding staat? Het lijkt er bijna op dat ze het niet konden oplossen en het daarom maar in de handleiding hebben gezet om vragen en klachten voor te zijn. (of ben ik nu erg negatief ingesteld). Indien er met regelmaat vocht in zit, moet dat op den duur toch wel zorgen dat de koplamp van binnen minder wordt.
 

Cordoba

Forumguru
Eigenlijk sinds de koplampen geen glas meer bevatten, komt het regelmatig voor bij bepaalde autotypes. Bij Seat waren er zelfs modellen met ingebouwd aquarium (er stond gewoon 5-10 cm water in de lampunit (zowel bij voor als achterlichten komt het daar voor).
 
Laatst bewerkt:

Tuulster

Forumguru
Eigenlijk sinds de koplampen geen glas meer bevatten, komt het regelmatig voor bij bepaalde autotypes. Bij Seat waren er zelfs modellen met ingebouwd aquarium (er stond gewoon 5-10 water in de lampunit (zowel bij voor als achterlichten komt het daar voor).

5 tot 10 centimeter of meter :deuk:
 

hemi24

Forumguru
Maar is het normaal omdat het in de handleiding staat? Het lijkt er bijna op dat ze het niet konden oplossen en het daarom maar in de handleiding hebben gezet om vragen en klachten voor te zijn. (of ben ik nu erg negatief ingesteld). Indien er met regelmaat vocht in zit, moet dat op den duur toch wel zorgen dat de koplamp van binnen minder wordt.

Ik vind het ook niet normaal, had het bij een mistlamp en na wat aandringen heeft de dealer er naar gekeken (werd ook eerst met de melding afgescheept dat dit normaal was...).

Bij demontage bleek de rubber kabelinvoer aangevreten door een marter of iets dergelijks, waardoor er vocht in de behuizing kon komen wat (te veel) condens veroorzaakte.
Een lichte waas hoef je je niet druk om te maken maar als er druppels / kalkvlekjes aan de binnenkant van het glas zitten kun er wel degelijk een punt van maken!
 

s-line

Forumguru
Maar is het normaal omdat het in de handleiding staat? Het lijkt er bijna op dat ze het niet konden oplossen en het daarom maar in de handleiding hebben gezet om vragen en klachten voor te zijn. (of ben ik nu erg negatief ingesteld). Indien er met regelmaat vocht in zit, moet dat op den duur toch wel zorgen dat de koplamp van binnen minder wordt.

Maar dit euvel is niet het hele jaar door! Dus alleen in de koudere tijden.
En inderdaad ze zetten het maar in de boekjes want ze worden gek van de mensen die steeds langs komen in de winter maanden.
 

fastpeter

Forumguru
Mijn zaak is naar pon gestuurd gisteren bijna 60% vocht / aanslag die het lichtbeeld verstrooit en inderdaad je binnen kant wordt er niet zuiverder door.
Ook helemaal onderin de onderste rand van de lamp vocht druppels van de condens en weer opwarming
We zullen zien bij de skoda rs totaal geen last gehad dus zo erg zoals nu vond de dealer ook te gek.
Echter na 1 dag staan is het weer bijna weg.
Wordt vervolgd
 

fastpeter

Forumguru
Ja alles zit goed , en er zijn er meer die dit hebben echter bij mij zo nu en dan erger dan gemiddeld.
Trekt uiteindelijk ook wel weg en is weer afhankelijk
De motor warmte en dan koud buiten doet vaak de problemen erger maken.we zullen het zien.
 

MrEdge_

Forumguru
Dit is gewoon condens en daar is niets tegen te doen en het kan ook absoluut geen kwaad. De relatief warme lucht kan overdag meer vocht bevatten dan de koude lucht 's nachts. Wanneer het kunststof "glas" van je koplampen afkoelt 's avonds, condenseert het vocht uit de warmere lucht in de koplamp op het glas. Is ook bij huizen met enkel glas. Typische herfstkwaal vanwege de grote temperatuurschommelingen en luchtvochtigheid.
 

SuperBeeb

Forumguru
Had t laatst na een wasbeurt. Iets meer dan alleen condens (maar geen vissenkom). Duurde wel een aantal dagen voor t weg was, maar ik rijd dan ook niet zoveel...
 
Bovenaan Onderaan