Vocht in de koplampen

Rofffel

Forumguru
En daar berust jij je in?
De arrogantie waar de dealers tegenwoordig hun werk mee verrichten is echt absurd.
PON heeft iedereen in de tang en blijft maar binnenharken..

Ik kan je zeggen na alle ervaringen dat ik mijn laatste VAG ronde heb gehad.. vind het fantastisch fijne auto's maar dit soort zaken kan je niet verkopen.
 

ertromp

Forumguru
En heb je zelf al een zaak aangespannen tegen Skoda en/of Pon / je dealer?
De moderne koplampen en niet alleen bij VAG groep gerelateerde auto's kunnen onder bepaalde weersomstandigheden een lichte condens/waas aan de binnenkant van het lampenkunststof krijgen. Dat is in dit topic al vele malen medegedeeld. En dat valt nu wel een keer onder product eigenschappen:lezen: Succes met de zoektocht naar een auto die dat verschijnsel niet heeft.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

EdK

Forumguru
En dat valt nu wel een keer onder product eigenschappen
Zeg @ertromp condensatie is niet alleen een product eigenschap hoor....

Tsja de beste oplossing mbt condensatie is hydrokorrels, deze gebruiken wij erg veel in kasten die buiten staan
En dan met een verwarmingsbron erbij die geschakeld word door temp en hygro hoe je de boel ergggg droog

Maar ja hydrokorrels in een koplamp.......:pardon:
 

ertromp

Forumguru
Moraal van het verhaal is Ed dat met die mooie polycarbonaat lampen je echt zult moeten leven met een beetje condens op bepaalde momenten.
Als je dit ziet
nintchdbpict000311848879.jpg
Dan is er echt wat mis :deuk:
 

bert44

Senior Member
Citigo ook last van
dealer:We mogen van Pon geen koplampen meer vervangen :facepalm:
Nooit meer bij de dealer geweest, nu bij kleine subdealer en idd licht aan voor apk :geek:
Dealer=Stealer :greedy::mad::mad:
 

EdK

Forumguru
je echt zult moeten leven met een beetje condens op bepaalde momenten.

Wij hadden op bepaald een klant die stroomkastjes bij elke kavel wilde hebben
Maar ze moesten 100% waterdicht zijn...
Afijn we hebben dus een polyester kastje IP67 aangeboden en klant was zeer tevreden met wat was aangeboden.
Tot we de herfst ingingen en ik de opdracht kreeg om naar die klant te rijden want die kastjes zouden totaal niet waterdicht zijn want ze stonden vol met water..

En bij aankomst kon ik klant niet anders dan gelijk geven, want ze stonden vol met water, maar de druppels hingen ook aan het dak van de kast...
Tsja en dan is het duidelijk " Condens "
In me auto ergens onder in een lade vond ik uiteindelijk nog ventilatie wartels , en dus in een kast er 2 gemonteerd ( aan zijkant 1 boven en 1 onder ) en verder niets aan water gedaan.
Week erna terug gegaan en gekeken hoe stand van zaken was met aangepaste kast en de andere 200.
Wel kastje met 2 ventilatie wartels was kurkdroog en de andere nog steeds vochtig
Affijn uiteindelijk een 400 gaten staan boren ....:mad:

Maw er is wel degelijk wat te doen aan condens, maar is zeker niet makkelijk en heeft ook nevenpunten.
Corrosie is er één van, vervuiling is er ook één van

DUs het is soms ook een afweging, en de lampen OOK led produceren genoeg warmte om dat kleine beetje condens aan de binnenkant te laten verdampen tijdens een normale rit !! Dus niet een ritje supermarkt of koters van / naar school brengen
 

VAG-man

Forumguru
Kijk dat zou ook net mijn voorstel zijn.
Op mijn vorige forum waar ik erg actief was (Audi-A2.nl) hadden vele A2 bezitters ook last van vocht/condens in de koplampen.
Oplossing gaatje(s) boren in het deksel die de koplampunit aan de achterzijde sluit.

Succes!
 

EdK

Forumguru
Ach ik heb 2 keer een BMW K75 gehad , en in beide gevallen had ik waterproblemen in de tellerunit.
Verschillende malen dus de units vervangen, en daar zat een tweetal goretex membramen in verwerkt , maar evengoed kregen ze die tellers niet waterdicht.

Dus gaatjes boren kan een optie zijn, maar kijk uit de kastjes war ik over spreek staan stil, een auto of motor rijd met een max snelheid van wat die kan. En dan is water intreding door die gaatjes goed mogelijk en word het probleem dus alleen maar erger...
 
Bovenaan Onderaan