Vlekjes achter glas cockpit

Hallo Allemaal!

Ik heb een paar vlekjes achter het glas van de cockpit zitten. Dacht in eerste instantie dat ik ze wel weg zou krijgen met plastx. Paar krassen zijn wel weg gegaan maar de vlekjes zitten er nog steeds, voel ze ook niet zitten dus ga ervan uit dat dit achter het plexiglas zit.

Iemand bekend mee? Hoe op te lossen?
Je ziet bijvoorbeeld rechts naast '70' zo'n vlekje.

 

Antera

Donateur
Heb je het over daar waar te wijzers zitten of over je digitaal display?

Als het in het kunstof glas is aan de binnenzijde zal je de teller moeten verwijderen en open moeten maken om erbij te komen
 

JeSko

Forumguru
Mijn Maxidot schermpje heeft ook zo één vlekje achter het glas zitten, bij mij stoort het niet want het is er maar één, maar dit is wel ernstiger inderdaad. Tellerhuis zal eruit moeten, je krijgt zoiets anders niet weg want het zit duidelijk achter je plastieken tellerhuis. Waar heb je de auto gekocht? Mss daar eens verhaal halen.
 
Ik snap dat als je de foto ziet, dat je dan denkt JEETJE!
Maar het valt in het echt mee hoor. Ze zijn heel donker van kleur en vallen in het gezichtsveld weg tegenover de zwarte achtergrond.

Als het een dure reparatie is dan laat ik het zo. Het is me de eerste week niet eens opgevallen.

Zijn er mensen die ervaring hebben hiermee?
De auto valt niet meer in de garantie dus daar heb ik niet veel aan.
 
Heb je het over daar waar te wijzers zitten of over je digitaal display?

Als het in het kunstof glas is aan de binnenzijde zal je de teller moeten verwijderen en open moeten maken om erbij te komen

Kan dat makkelijk? Is het glas uberhaupt los te krijgen van de tellers?
 
Maar hij kan dus wel gewoon los? Het is niet een geheel?
Kan iemand misschien aan het artikelnummer en prijs komen? Ik krijg het gewoon niet gevonden!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

EdK

Forumguru
Waarvan ?
Indien je ditzelf niet zit zitten om te doen ga dan zeker niet een nieuwe teller unit a 1000 eurie kopen
Maar neem bv eens met KMS.nl te Apeldoorn contact op
Gasten zijn er geheel in thuis en ben je voor stukken minder klaar !
En in overleg kun je daar ook op een zaterdag terecht, ben er zelf geweest voor teller unit van Yeti waar de achtergrondverlichting voor deel was uitgevallen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik krijg niet gevonden hoe dat artikel heet, dat plexiglas deel. Dus kan ook niet zien waar te bestellen of wat de prijs i.
Ik heb KMS al een bericht gestuurd. Thanks voor de tip!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kan iemand bevestigen dat het glas los te klikken is? Dat word me niet duidelijk op de tekening.
Wel bedankt voor het uitzoeken.

Eerste optie gaat zijn om glas aan binnenkant schoon te maken, want een nieuw glas is niet te bestellen.
 

EdK

Forumguru
Ga er maar vanuit dat het glas los niet is te verkrijgen, ziet er uit dat het een geheel is met het verdere tellerhuis omhulsel !
Maar ik vermoed dat het vuil of iets dergelijks zal zijn.
Dus openen van tellerhuis en de tellerunit ( meters en maxidot ) print zal je de mogelijkheid geven om aan binnenzijde van glas ( plastic) te komen en dit te reinigen cq polijsten !

Nieuwe tellerunit is wat ik wel eens gelezen heb van leden een 1000 eurie dus dat is voor die vlekjes geen optie.
Dan zou er nog een mogelijkheid zijn om op sloop te kijken of er een tweede hands is te vinden.
En dan het reinigen of polijsten indien nodig...
En indien geen van de drie een optie is dan blijft over dat je er aan moet wennen ...... helaas....
 
Nouuuuuu! Ik MOEST even een bericht plaatsen!
Serieus een kwartier geleden dacht ik.... Ik ga gewoon een kijken of het uberhaupt mogelijk is om makkelijk de cockpit eruit te pakken om zo te zien of het scherm los te halen is.

Ik zag al meteen na het loshalen van het sierpaneeltje boven het stuur/onder de cockpit dat er 2 x torx 20 zat.
Even losdraaien... Cockpit eruit gepakt. stuk of 6 clipjes los. Sta ik gewoon met het glaasje in mijn handen.
Snel even naar binnen en voorzichtig schoonmaken. Vlekjes kwamen er meteen vanaf!
5 Minuten later zat het de cockpit ZONDER VLEKKEN er al weer in!

Ik ben een gelukkig mens :-)

Het engste was nog het niet laten vallen van de schroeven achter het dashboard.
Super simpel dus!

Bedankt voor al jullie berichten!
 
Bovenaan Onderaan