Virtuele cockpit en WAZE navigatie

Hallo,
Ik krijg als het allemaal volgens planning verloopt, mijn Karoq komende week in huis. Ik heb een vraagje over de virtuele cockpit. Als het goed is Kun je de (standaard) navigatie hierin zien. Mijn vraag is: Kun je ook de (via CarPlay geactiveerde) WAZE navigatie in de cockpit plaatsen? De handleiding zegt hier niets over:-)
 

Rallye

Forumguru
Van oudsher niet. Ik heb niet het idee dat dat veranderd is. Ook in de maxidot, zoals ik die heb, doet CarPlay niets.
 

Smeeuwis

Donateur
Ik vrees van niet... Heel Carplay of Android Auto is niet zichtbaar op de VC. Da's het enige wat mij er echt aan tegenvalt, verder is die VC werelds!
 

Pendragon

Forumguru
Buiten de navigatie zie je ook niks van muziek als je dat via Carplay afspeelt. Je ziet dan net als bij de navigatie een melding dat Carplay actief is. Heel jammer, maar helaas.
 

jesse_s93

Donateur
@Pendragon. Dat is bij de Scala wel. Als ik muziek speel via CarPlay krijg ik netjes de album art te zien, inclusief titel. Look en feel is hetzelfde als bij de radio, waarbij je het radio logo ziet inclusief tekstueel de radiozender.
 

Smeeuwis

Donateur
De Scala heeft voor zover ik weet de nieuwste MIB3, de huidige modellen O3, S3, Kodiaq en Karoq hebben op dit moment MIB2,5. MIB3 is ook bij VW (als Discover PRO) in een aantal modellen al beschikbaar en heeft deze mogelijk wel. MIB3 kent ook Apple CarPlay via Bluetooth, heeft de MIB2,5 ook nog niet.

De Octavia 4 heeft ongetwijfeld ook de MIB3 en dus deze opties ook. Mss. dat de Kodiaq, Karoq en Superb bij de aangekondigde jaarupdate ook meeliften. Maar dat zal dan pas productie na de zomer betekenen.
 

Pendragon

Forumguru
Tja, ze moeten toch wat te verbeteren hebben bij nieuwe modellen. Ik verwacht dat de mib 2 dit ook prima kan, maar dat ze dat software matig dicht hebben gezet. In de virtual cockpit past het best.
 

Rallye

Forumguru
Hmm.... “dicht hebben gezet” klinkt wel heel moedwillig. Misschien was het toen gewoon niet mogelijk?
 

Timmer

Donateur
Momenteel gaat dit niet lukken. Mss op termijn een retrofit naar de mib3 ofzo, maar met de huidige generatie kan het niet.
 

Derooke

Forumguru
Aan de ene kant ,als de nav van je middenconsole naar je digi dash kan zou dit met eender welke info moeten kunnen die op je middenconsole komt toch? Als het niet kan is dit alleen omdat vag dit niet toestaat.
Natuurlijk het kan zijn dat je wagen dat al moet kunnen bij het ontwerp (dat de EU weet van dit kan de wagen en dat mag hij enz)
Bvb bij de xpeng G5 kan die automatisch inparkeren zelf al ben je uit je wagen. Hier in eu mag dit nog niet (ik bedoel dan echt inparkeren met vooruit achteruit draaien enz . ) Er staat ook een camera op van boven. Niet in ieder land mag dit .

Dus denk dat het een gevalletje is dat ze het bij het ontwerp niet hebben voorzien en dat ze niet zomaar updaten zoals Tesla (vag komt ver achter op dat vlak)
En ik denk qua regelgeving dat je het digi dashboard niet zomaar mag veranderen (wijzigen qua functionaliteit als lijk dit hetzelfde ) want ik kan nu YouTube op de middenconsole krijgen. Dan wil dit zeggen dat je dat ook zou kunnen op je digi dash
 

Pendragon

Forumguru
Hmm.... “dicht hebben gezet” klinkt wel heel moedwillig. Misschien was het toen gewoon niet mogelijk?
Ik geloof dat echt inderdaad. Mijn radio zenders plaatjes zie ik wel in de cockpit. Een ander voorbeeld, in het begin kon ik wel de navigatie in de vc zien als ik navigeerde met waze via Android auto. Ineens was dat (in dit geval door Google) dicht gezet.

Een ander voorbeeld, standaard kan ik in de mib2 niet de performance tellers zichtbaar krijgen, maar als iemand in de software wat aanpassingen doet kun je het gewoon zien.

Sommige dingen zijn inderdaad gekoppeld aan technische mogelijkheden, maar dit lijkt mij echt iets softwarematig te zijn in combinatie met licenties of het wel of niet toegestaan wordt. VAG loopt vaak erg achter met dit soort dingen.
 

Pendragon

Forumguru
Het schijnt echt hardware matig niet te kunnen. Net als ACP via Bluetooth, kan wel vanaf MIB3...
Carplay via Bluetooth is echt een hardware ding, begrijp ik ook heel goed, maar je weet hoeveel dingen we achteraf softwarematig kunnen aanzetten in de auto die standaard niet aanstaan. Legio. Ik blijf erbij dat het vaak commercie is om maar steeds nieuwe dingen aan de consument te kunnen geven. En daar zitten vast ook hardwarematige dingen bij.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Smeeuwis

Donateur
Dat is waar, zal er ook zeker mee te maken hebben. Maar wat ik bedoelde was dat ook de weergave van ACP op de Virtual Cockpit een hardwarematige onmogelijkheid is. Ik meen dat op een Duits forum te hebben gezien. Anders had vast één van die ‘hackers’ het wel voor elkaar gekregen...

De term hacker natuurlijk positief bedoeld!
 

064harry

Donateur
Ik denk dat als iedereen zijn mobile navigatie gebruikt de VAG groep niets meer aan zijn 'eigen' navigatie kan verdienen.
De bijgeleverde navigatiesoftware met updates levert toch nog aardig wat op denk ik.
 
Bovenaan Onderaan