Virtual Cockpit (Retrofit/Achteraf inbouwen)

Een aantal mede Skoda rijders heeft al een virtual cockpit (Digitaal Instrumenten Display) achteraf laten inbouwen. Persoonlijk vond ik de informatie nogal versplinterd over het forum staan, daarom dit topic om geinteresseerden een plek te bieden waar men (alle) informatie kan vinden. De informatie die hier staat heb ik van de bedrijven welke deze "operatie" uitvoeren. Heb je meer informatie wees welkom om dit te delen hopelijk krijgen we dan een goed overzicht.

Waarom Virtual Cockpit?
Laten we heel eerlijk zijn, het ziet er gewoon ongelooflijk mooi uit. het analoge display (met Maxidot) werkt ook gewoon natuurlijk alleen maakt naar mijn inzien dit mijn auto af.

1. Welke (mogelijk) vereisten zijn nodig?
Mijn ervaring is dat de meeste naar je VIN/Chassisnummer vragen, daaruit kunnen ze opmaken met welke opties de auto is opgeleverd.
  1. Columbus 9.2" NAV
  2. Stuurwiel, niet ieder stuurwiel is blijkbaar geschikt (VIEW knop?)

2. Waar kun je deze ingreep laten doen (Google Maps).
Ik heb de volgende bedrijven (tot dusver) gevonden die (o.a.) deze ingreep doen.

  1. Coding & Retrofit Niederrhein (Matze Work)
    Regio: Kevelaer (D)
    Contact: Facebook
    Prijs: 1850,- (incl. duitse BTW)
    Opmerking: Dient de helft vooraf aan te betalen.

  2. VagExpert (BM Onderdelen)
    Regio: Boven-Leeuwen
    Contact: +31 (0)487 725 900
    +31621806193
    Prijs: 2000,- (Incl. BTW)

  3. VAS Technics
    Regio: Zeist
    Contact: +31624957612
    Prijs: 2000,- (Incl. BTW)

  4. Cartronic
    Regio: Den Haag
    Telefoon: (070) 3839836
    Prijs: 1900,- (Incl. BTW)

  5. Audiwereld
    Regio: Utrecht
    Contact: +31624320884
    Prijs: 1700,-

Last Edit: 7-11-2019, 08:50

Ik denk dat ik hierboven een mooi beginnetje heb gemaakt. Weet iemand anders nog bedrijven die het doen? graag bovenstaande informatie aanleveren en ik vul het lijstje aan.
 
Laatst bewerkt:

HarrieSkoda

Forumguru
@MightyOne leuk dat je dit topic opent. Er zullen meer mensen zijn die hier geïnteresseerd in zijn, maar het niet aandurven. Wellicht als het in een kant en klaar documentje wordt gezet, dat meer mensen het aandurven.

Ik gok dat je ook andere stuurwielbediening knoppen nodig zult hebben met het knopje ‘VIEW’.

Wellicht ook een andere klokveer/sleepring?

Paar suggesties hoor ;)!
 

Sjuppie2001

Actief lid
Waarom is Columbus verplicht? Als je de auto besteld kan het ook met Amundsen?
Lijkt me ook een beetje vreemd, omdat toch beide navigatiesystemen redelijk hetzelfde zijn?
 

CDK

Forumguru
Af fabriek kan het wel (nu) met Amundsen, maar 2 jaar geleden was een Columbus zonder draaiknoppen een vereiste, anders was kaartweergave in VC niet mogelijk. @RichTrip je kan dus wel gewoon iets roepen, maar waar baseer je die info op?
 

RichTrip

Forumleiding
Moderator
Ik ging uit van het feit dat je VC af fabriek kunt bestellen zonder Columbus restrictie....
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Waarom is Columbus verplicht? Als je de auto besteld kan het ook met Amundsen?
Lijkt me ook een beetje vreemd, omdat toch beide navigatiesystemen redelijk hetzelfde zijn?
Dit is informatie die ik terug heb gekregen van de inbouwers waarbij ik geinformeerd heb.
 
Zijn er mensen die ervaring hebben met bovenstaande Retrofitters? Ik ben van plan om mijn Kodiaq naar Cartronics te brengen dat is voor mij i.c.m. werk zeer interessant. Hoe zijn de ervaringen met deze bedrijven?
 

Antera

Donateur
Wil even aanvulling doen hoor net via een klant van mij dat VAS het doet voor 1300 Euro ipv de hier genoemde 2000 EURO
 

Bijlagen

  • WhatsApp Image 2019-11-18 at 16.37.42.jpeg
    WhatsApp Image 2019-11-18 at 16.37.42.jpeg
    49,8 KB · Weergaven: 131
Wil even aanvulling doen hoor net via een klant van mij dat VAS het doet voor 1300 Euro ipv de hier genoemde 2000 EURO

Weet je zeker dat dit de virtual cockpit betreft? En niet de cockpit met analoge tellers? Ik zou dat zeker even navragen VC unit kost los al 1600€ dus 1300 voor unit en inbouw lijkt me te mooi om waar te zijn.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan