Virtual Cockpit Layout

Beste,

Soms zie ik bijgaande foto voorbij komen. Ik zie momenteel alleen digitaal de snelheid in het middelste gedeelte en niet een stuk van de navigatie. Heeft dat wellicht te maken met een bepaalde optie, uitvoering, software?

Of is dat op een bepaalde manier ook te realiseren? Heb momentele een Octavia Combi Style IV uit 2021 (geïmporteerd).

Groetjes Rick IMG_2259.jpeg
 

EdK

Forumguru
Op je stuur zit een knoppie met twee overlappende vierkantjes
Als je daar op klikt kom je in een menu waar je de keuze hebt om dit soort dingen aan te passen
Alleen als je geen NAV knop hebt op je media unit dan zal je die kaart ook niet krijgen
Want de kaart van bv google kun je niet tussen de tellers projecteren, lukt bij mij ook niet terwijl ik de originele NAV kaart wel geprojecteerd krijg
 

jesse_s93

Donateur
@Donny87 heeft inderdaad te maken met hardware (en software). Vanaf 2023 zit er in de Octavia een vernieuwde versie van het virtual cockpit waardoor dit mogelijk is. Bij de oudere versies (tot 2023) betreft het dus niet enkel een update om dit mogelijk te maken.
 

marco_b

Forumguru
Bijzonder? Ik heb van 18 tot 22 een T-Roc gereden waar je ook de kaart kon krijgen in virtual display. Lukt dat met eerdere type van de Octavia niet?. Zelf nooit gebruikt overigens omdat ik altijd navigeerde met Google maps.
 

Robbie146

Senior Member
Ik heb een Octavia Combi Style IV uit 2022 en daar is deze view (helaas) niet mogelijk. Wel een volledig nav scherm maar niet met de meters erbij zoals in je screenshot.
 

jesse_s93

Donateur
@Herperduin, om het makkelijk te maken zit er in de octavia een ander type virtual cockpit dan in de scala, fabia, kamiq, superb, karoq en kodiaq. Bij de laatsgenoemde modellen kun je dus wel de informatie in het midden van de klokken wijzigen, in de Octavia (tot 2023) niet. Daarentegen kun je in de Octavia wel direct vanaf het stuur de informatie ìn de klokken wijzigen, dat kan bij de andere modellen weer niet. Daarvoor moet je het infotainment in.
 

Herperduin

Forumguru
@jesse_s93 weer wat geleerd dan. Onze Octavia III uit eind 2019 met Virtual cockpit kan hetzelfde als de door jou genoemde opsomming van scala, Fabia etc. Had verwacht dat dezelfde functionaliteit in de Octavia IV zou zitten maar dus (alsnog) niet.
 

Robbie146

Senior Member
@hemi24 wat is het verschil? Er was destijds maar 1 type beschikbaar?

EDIT, ik heb trouwens de 1.0 driepitter, misschien is er dan iets anders?
 

jesse_s93

Donateur
Zoals bovenstaand aangegeven: pas vanaf 2023 is deze extra mogelijkheid beschikbaar. Als jouw octavia uit 2022 komt @Robbie146 zul jij deze mogelijkheid niet hebben. De aandrijflijn staat hier los van.
 

j_leeuw

Actief lid
Voor zover ik weet kan ik wel deze layout kiezen in mijn virtual cockpit mijn auto is van eind 2022, misschien zit daar het verschil.
 

100pk

Lid
Blijft vreemd en behoorlijk !@#%*erlijk dat deze functie niet gewoon standaard, ook vanaf 2021 is ingebouwd (in de software).
 

emilio3333

Forumguru
Ik heb een Ambition (kaalste niveau) uit 2024 en kan het scherm uit de openingspost realiseren. Is mijn standaard sinds ik ‘m heb.
 
Bovenaan Onderaan