Columbus Video(files) afspelen?

Rickvw

Lid
Iemand ervaring met het afspraken van mp4/m4v of überhaupt een video file vanaf een SD card op het columbus systeem van de octavia 3? Het systeem geeft bij mij de melding dat er geen herkenbaar formaat is aangetrokken als in vanuit het hoofdmenu -> media -> bron -> verwijs naar een - aldus handleiding - geschikt formaat.

Daarnaast ben ik benieuwd of er ook berijders zijn die een video/film icoon/toepassing in het hoofdmenu kunnen selecteren, bij mij is dit enkel een media toepassing waarbij is al mijn muziek van de sd kaart wel kan beluisteren.

Hoor het graag!
 
Een vraag schiet me net te binnen:
Is het afspelen van een AVI tijdens het rijden wél standaard mogelijk (aangezien bij een DVD moet VIM moet worden vrijgeschakeld)?
 

Rickvw

Lid
Een vraag schiet me net te binnen:
Is het afspelen van een AVI tijdens het rijden wél standaard mogelijk (aangezien bij een DVD moet VIM moet worden vrijgeschakeld)?

VIM is video in motion.. Vanwaar verwacht jij een onderscheid in (afspeel/beweging) effect tussen avi of dvd gezien beide video fragmenten zijn..
 

Rickvw

Lid
Iemand een idee hoe ik de voorgeschreven video bestanden obv de opgegeven compabiliteit uit het instructieboekje (vanuit stilstand) kan afspelen, ik ben lost..
 
VIM is video in motion.. Vanwaar verwacht jij een onderscheid in (afspeel/beweging) effect tussen avi of dvd gezien beide video fragmenten zijn..

Het is inderdaad wel logisch dat dit geldt voor alle afspeelbare video's. Was benieuwd of bij de Columbus hierin nog softwarematig onderscheid wordt gemaakt tussen DVD en overige media. Niet dus.

Dank voor jullie antwoorden.
 

Fean

Forumguru
Weet iemand of je bij de "phone" -favorieten de foto's van de persoon kunt plaatsen in Columbus?

Ik begrijp overigens niet dat ie deze niet overneemt vna je telefoon.. dit zou toch niet zo moeilijk moeten zijn om dit te programmeren.
 
Laatst bewerkt:

cbekker

Nieuw lid
Kreeg net dezelfde melding met MPEG4 op SD1....Ik ga maar eens wat verschillende formats op dat kaartje zetten en kijken of ze zichtbaar worden.
De foto's bij je contact gegevens van je telefoon meenemen leek mij ook erg simpel , maar volgens het instructieboekjes wordt dat slechts bij een beperkt aantal telefoons ondersteund, natuurlijk geen vermelding welke phones wel voldoen :(
 

WiiWii

Nieuw lid
Als je foto`s bij je contacten wil, dan kan dat alleen bij je favorieten en nog belangrijker, de contactpersonen moeten opgeslagen zijn op je telefoon en niet op je simkaart. Althans bij mij met LG telefoon.
 

Hans_RS

Forumguru
Sorry WiiWii, maar bij mij staan al mijn contacten in de google-cloud en op m'n telefoon worden die gekoppeld aan de facebook-contacten. De foto wordt van Facebook gehaald en die verschijnt perfect in de columbus. Al worden sommige contactfoto's kleiner weergegeven op de columbus dan andere. Maar dat heeft misschien iets te maken met de resolutie/formaat dat die persoon zijn foto geupload heeft naar facebook.
 

WiiWii

Nieuw lid
Hallo Hans_RS, Rickvw,

ik heb geen telefoon welke is verbonden met het internet. Kan me dan ook indenken dat alles anders gaat. Ik ben nu bezig om videofiles van YouTube naar een SD kaart te zetten. na enige tijd lukt me dit wel. Format kaar in FAT of FAT 32. Ik gebruik de gratis versie van YTD downloader. Wijst zichzelf. In hetzelfde programma zit een tab "Converteren" . Je neemt de zojuist gedownloade video en zet deze om in het formaat "IPad Video (MPEG4 - 4MP4) het nieuwe bestand is in het juiste formaat. Het gaat nl om het aantal frames en bitrate van de video. Zelf zitten kl*ten met grotere formaten en dan werkt het niet. Hoop dat jullie er wat aan hebben.
 
Laatst bewerkt:

rekro

Nieuw lid
Kijk eens bij mijn topic (bestanden afspelen op columbus) in octavia III daar wordt het uitgelegd hoe je het moet doen mij heeft het geholpen het werkt dus ook met sd card
 

Hans_RS

Forumguru
Als je foto`s bij je contacten wil, dan kan dat alleen bij je favorieten en nog belangrijker, de contactpersonen moeten opgeslagen zijn op je telefoon en niet op je simkaart. Althans bij mij met LG telefoon.
Sorry WiiWii, maar bij mij staan al mijn contacten in de google-cloud en op m'n telefoon worden die gekoppeld aan de facebook-contacten. De foto wordt van Facebook gehaald en die verschijnt perfect in de columbus. Al worden sommige contactfoto's kleiner weergegeven op de columbus dan andere. Maar dat heeft misschien iets te maken met de resolutie/formaat dat die persoon zijn foto geupload heeft naar facebook.

Even hier op terug komen. Heb overlaatst een reserve LG gekoppeld aan de Columbus en deze kon dat inderdaad niet. Hangt dus van telefoon/android-versie af blijkbaar. Mijn excuses, ik was fout ;)
 
Bovenaan Onderaan