Video afspelen Columbus of Amundsen mogelijk ?

redriver

Senior Member
Vooruit lopend op aankoop Skoda Octavia MJ > 2017 een vraag:

Is het op de Amundsen of Columbus mogelijk om video's af te spelen ? Zo ja, is dit ook rijdend mogelijk (wellicht na aanpassing via VCDS) ?

Nee, ik ga niet tijdens het rijden films kijken maar mijn dochtertje vindt dat op de wat langere ritten wel leuk. Heb het in mijn andere auto (geen Skoda) ook en wordt gewaardeerd :-)

En dan nog de vraag of deze videobestanden af te spelen zijn vanaf je telefoon (via Android auto) of vanaf een SD card ?

Moet dan altijd voldaan worden aan onderstaande video eisen (image vanuit manual) ?

Laatst bewerkt:

TB404

Actief lid
De handleiding zegt dat je niet kunt rijden, maar ik heb sowieso niet getest of het werkt. iPad met gedownloade Disney+ films is makkelijker. Ook is het achterin niet lekker kijken op het scherm op het dashboard en gebruik ik het scherm liever zelf voor radio/muziek/podcasts.

Met VCDS zou je misschien het stilstaan als eis kunnen doorbreken.

Google car en Carplay ondersteunen geen videoweergave. De videos zullen dus op SD kaart of USB stick moeten staan.

Janno

Forumguru
Klopt, Columbus kan video afspelen, maar met nogal wat haken en ogen. Resolutie is zoals je ziet vrij laag. Voor kijken tijdens het rijden moet je VIM vrijschakelen. En bestanden spelen alleen vanaf USB en SD inderdaad.

Bovenaan Onderaan