Vette voorraam schoonmaken

nomko

Nieuw lid
Hallo,

Weet iemand van jullie een zeer beproefde middeltje om mijn voorraam goed schoon te maken. Het lijkt erop dat er een soort vette aanslag laagje erop zit.

Alvast bedankt!
Nomko
 

MarcoO2

Forumguru
Als je de zoekfunctie van dit forum gebruikt, kom je ze allemaal tegen, inclusief gebruikerservaringen. Volgens mij staat de door wasmachineman genoemde tip wel met stip op nr 1!
 

Buell

Lid
Goedenmorgen,

Ik gebruik voor de ramen dit middel:
Mequiar's glass cleaner, in 1 word top.

Greetzz
Querdo
 

nomko

Nieuw lid
@nomko
heb je soms rain-ex oid op de voorruit gebruikt?

Nee, ik gebruik dat spul niet omdat ik het niet eens ken :)
Andre zooi gebruik ik ook niet, alhoewel ik in het verleden wel es van die ruitenschoonmaak doekjes heb gebruikt, maar dat is alweer een hele tijd terug.
 
Was op je ramen??
Krijg je toch een lichte waas op je ruit.
Na de wasstraat, even met verdunde spiritus-oplossing de ruit vetvrij maken.
 

MarcoO2

Forumguru
dus jij maakt je voorruit aan de binnenkant schoon met autowas? Klinkt raar, maar blijkbaar werkt het wel, anders deed je het vast niet!
 

jan49

Actief lid
Ja dat doe ik al jaren ook de buiten kant maar niet de voor ruit als je een keer de zijruit doet aan de binnen kant je wacht tot het opdroogt en dan met een drooge doek uit wrijven dan zie je wat ik bedoelt

gr jan:koffie:
 

D_J

Lid
Oke, hier kan ik wel op bijspringen: Meguiars NXT Glass cleaner is dan echt een aanrader.
Maar dan ben je er nog niet, een goede doek, bv de Cobra Waffle Weave MF Glass Towel is dan de stap waar je het echt
netjes mee afmaakt!
 

FredV

Banned
glassex van de Action en een doekje werkt ook prima.
Misschien dat mn chauffeur mn bentley wel zo behandelt, zal t eens navragen:)
 
Zijn er nog andere middelen. Blijf een soort waas op de voorruit houden: ook na de volgende opties:
glassex
autotaal ruiten schoonmaak meuk
schoonmaakmiddel
dreft
mequiars glas celan. ik weer het niet meer, maar in het donker is het rete irritant!
 
Klein emmertje met 1 liter lauw water vullen.
Een heel klein beetje (hooguit 10 druppes) dubro of dreft geconcentreerd afwasmiddel.
Een kopje spiritus (dit ontvet).

Dit "receptje" is van oma, en die weet het wel!

Succes
 
Bovenaan Onderaan