Verzekeringendiscussie uit: 2021 Golf 8 GTI, Black Style, Kings Red

sitechris

Donateur
Gek dat ze bij een GTI met het vermogensargument komen. Bij sterkere auto's die ik heb gereden, was dit nooit een issue. Wel bij de BMW M2, die is ook nauwelijks te verzekeren. Was echt zoeken naar speld in een hooiberg. Terwijl ik al 20 schadevrije jaren heb. Uiteindelijk gewoon bij eigen merkverzekering BMW/Allianz gedaan. Betaal wel de hoofdprijs en natuurlijk nog 2 tientjes extra klasse 5 abo, maar dat is te verwachten in dit segment

leon-cupra

Forumguru
Nou, in Nederland maakt het niet uit of je als verzekerde wel of niet een garage hebt. Nog afgezien van het feit dat toch nauwelijks te controleren valt of 'ie IN die garage staat het grootste deel van de tijd. (immers alle auto's staan het allergrootste deel van hun leven stil).
in NL wonen jullie ook wel een heel stuk compacter. Tot 5j geleden was een bouwgrond hier nog een mooi stukje grond (is ook wel allemaal aan het veranderen de laatste 5j). Toen wij bouwden, was het niet hebben van een garage eerder een uitzondering (voor woningen buiten de stadskern). Dus heel logisch dat het een criteria/vraag is bij verzekeringen in BE. Een woning die 's nachts binnen staat, is kleiner risico voor diefstal.
En controle ... ze hebben jouw adres, er bestaat iets als google earth, voor bepaalde zaken zal ook wel een makelaar eens langs gaan (hangt uiteraard allemaal wel af van de waarde van het verzekerde object). Mogelijkheden genoeg. Maar vul maar eens in 'ik heb een garage' en je wagen wordt gestolen op jouw oprit en ze komen erop uit ... dan mag je fluiten achter je centjes. En wees maar zeker, bij dure wagens zullen ze ook wel niet vies zijn van een buurtonderzoekje. net zoals ze het doen bij een jonge bestuurder die 'de wagen van papa' per total rijdt en heel veel schade veroorzaakt.
Zoals eerder al genoemd. Leeftijd v.d. auto, geboortedatum v.d. bestuurder, woonplaats, schadeverleden, type auto, type gekozen risico, etc. Dat zijn de parameters die de hoogte van de premie bepalen.
en in BE ook het hebben van een garage

Gek dat ze bij een GTI met het vermogensargument komen. Bij sterkere auto's die ik heb gereden, was dit nooit een issue. Wel bij de BMW M2, die is ook nauwelijks te verzekeren. Was echt zoeken naar speld in een hooiberg. Terwijl ik al 20 schadevrije jaren heb. Uiteindelijk gewoon bij eigen merkverzekering BMW/Allianz gedaan. Betaal wel de hoofdprijs en natuurlijk nog 2 tientjes extra klasse 5 abo, maar dat is te verwachten in dit segment
heb nooit problemen gehad met mijn wagen full risk te verzekeren: de vRS, de Cayman, de M2, de M3 ... allemaal te verzekeren zonder moeite. Feit dat het een stuk moeilijker is om in NL dergelijke wagens te verzekeren moet er toch op duiden (statistisch gezien dan) dat NLer toch wel meer brokkepiloten zijn dan Vlamingen :tongue::deuk:

Enigste vervelende zijn makelaars die te lui zijn om te antwoorden op een mail, die niet geloven dat je een M3 wilt verzekeren, ... dat ondervond ik wel meer.

Klasse 5 is sinds dit jaar ook niet meer nodig in duurdere wagens in BE (kan mss ook al in EU zijn). De recente wagens hebben meestal al een eigen volgsysteem via de app van het merk zelf en voor de verzekeringsmaatschappijen is dit al voldoende.

leon-cupra

Forumguru
Vorig jaar in BE ook hoor. Voor ik de M3 had besteld , heb ik eerste een offerte aangevraagd en toen was het bij 99% van de maatschappijen verplicht. Toen ik effectief de verzekering aanging , dus in 2025, was het plots bij niemand meer nodig. Blijkbaar hebben ze 1/25 hun regels aangepast.

Captain Hook

Forumguru
. Een woning die 's nachts binnen staat, is kleiner risico voor diefstal.
?
Ik neem dat je ipv 'woning' een 'auto' bedoelt?
Maar auto's worden lang niet altijd van voor je huis gestolen hoor...

Vaak op een hele ander plek dan je eigen adres.

heb nooit problemen gehad met mijn wagen full risk te verzekeren: de vRS, de Cayman, de M2, de M3 ... allemaal te verzekeren zonder moeite. Feit dat het een stuk moeilijker is om in NL dergelijke wagens te verzekeren moet er toch op duiden (statistisch gezien dan) dat NLer toch wel meer brokkepiloten zijn dan Vlamingen :tongue::deuk:
Toch niet:

fs_internationaal_afb2.png

fs_internationaal_afb1.png

leon-cupra

Forumguru
Een auto dus :bloos::bloos:
Meestal lees ik mijn berichten wel na …

Uiteraard wordt een wagen niet alleen thuis gestolen, maar denk dat dit toch het grootste risico vormt. ‘s nachts , weinig pottenkijkers en de eigenaar ligt meestal al te slapen dus die merkt het maar uren later.

Ben er vrij zeker van, zet mijn M3 iedere nacht buiten op de oprit, kans zal veel groter zijn dat hij ooit gestolen wordt. Staat nu iedere avond in de garage.

Bovenaan Onderaan