Verzekeringendiscussie uit: 2021 Golf 8 GTI, Black Style, Kings Red

JeSko

Forumguru
@Rallye

Hoezo is verzekeren zo moeilijk? Is het in NL zo lastig om zelfs na jaren stuurervaring wat meer pk's te verzekeren?

Thanx @sitechris , die ga ik eens doorlezen! Ik twijfel sterk tussen de GTI 8 Clubsport, en de GTI 7/7.5 TCR, beide enorm knappe auto's met stage 1 potentieel om meer te draaien dan men huidige stage 2 VRS.

Laatst bewerkt:

Rallye

Forumguru
Nee, OHRA is één van de grotere maatschappijen in Nederland.

1764707387465.png
Bij mijn eigen maatschappij (ook een grote) was het overigens geen probleem.

Captain Hook

Forumguru
Als je maar genoeg premie betaalt, valt alles te verzekeren... :shutup:

Ik betaal rond de zes tientjes per maand, all-risk met inzittenden verzekering, voor drie jaar lang nieuwwaarde vergoeding. Voor een auto van bijna 50k€ aanschafwaarde. (15-20kkm/jaar)

leon-cupra

Forumguru
Dus zij verzekeren alleen maar Upjes :pieker:
Bizar eigenlijk. Op wagens zoals een gti kunnen ze er toch mooi aan verdienen. Als ik zie wat ik betaal voor mijn M3, dat zijn al deftige premies.

JeSko

Forumguru
Uiteraard BA, een auto van 2014 krijg je in België niet anders verzekerd.

Tenzij het een speciale wagen is a la Porsche.

Tees

Donateur
Ik zal m'n premie niet noemen ;). Ik weet niet hoe dat in België is, maar in NL wordt er een flinke risicoinschatting gemaakt door de verzekeraars. Bepaalde autos zijn onevenredig vaak betrokken bij schade/ongevallen, en Golf GTIs staan denk ik héél hoog op die lijst. En dan hebben ze logischerwijs weinig zin om die te gaan verzekeren (blijkbaar ook niet tegen een heel hoge prijs).

JeSko

Forumguru
@Tees

Kan kloppen, ik weet dat ze in de UK nog amper de Golf R willen verzekeren of ze vragen monster premies gewoon omdat daar zoveel ongevallen met gebeuren.

Rallye

Forumguru
Ik betaalde 65 voor de RS, eerst 95 en toen 112 voor de GTI. Na een telefoontje 75 (“dagprijzen meneer”) en nu 65. Geen peil op te trekken dus…..

leon-cupra

Forumguru
@Tees zal gelijk lopen met NL. Wordt uiteraard rekening gehouden met leeftijd, type wagen, … en de statistische kans op een ongeval.
Maar in dit geval heeft het daar niet mee te maken. Die verzekeraar hanteert daarnaast een pk/gewicht verhouding … vraag mij dan af of ze een M3 dan ook niet zouden verzekeren. Haal je er imo heel veel wagens vantussen.
Ik betaalde 65 voor de RS, eerst 95 en toen 112 voor de GTI. Na een telefoontje 75 (“dagprijzen meneer”) en nu 65. Geen peil op te trekken dus…..
Premies kunnen uiteraard ook onderhandeld worden. De niet klagende klant betaalt de volle mep, de klant die die moeite neemt om eens te bellen , daar zullen ze wel wat korting kunnen geven.
Ik vraag premies ook altijd na bij verschillende maatschappijen. Scheelt toch iedere keer wel iets.

marco_b

Forumguru
Tja, verzekeringen. Je kunt er een boek over vol schrijven. Ik weet dat ik in 2018 een Focus verkocht aan een jongen van 22. Die focus was het probleem niet, dat deze 182 pk had wel. Mocht aan premie 185,00 betalen terwijl ik voor diezelfde auto 55,00 premie betaalde. Was een auto uit 2013.

wat autoverzekeringen nu doen geen idee eigenlijk. Voor de GTS betaal ik 78 euro, deze is verzekerd tegen taxatiewaarde. Op kosten van de verzekeringsmaatschappij is er een lojack in gezet en abonnement is afgekocht voor 5 jaar. Mag maximaal 7.500 km per jaar rijden maar daar heb ik genoeg aan.

MarcoO2

Forumguru
Ik weet dat ik in 2018 een Focus verkocht aan een jongen van 22. Die focus was het probleem niet, dat deze 182 pk had wel. Mocht aan premie 185,00 betalen terwijl ik voor diezelfde auto 55,00 premie betaalde. Was een auto uit 2013.
Maar dat is toch gewoon logisch?

Een autoverzekering is immers een risicoverzekering. De auto zelf bepaalt maar voor een beperkt deel het risico, de bestuurder, diens leeftijd, ervaring, schadeverleden en woonplaats bepalen een veel groter deel van het risico. Dat daar een heel andere premie bij kan horen lijkt me normaal.

Captain Hook

Forumguru
Beschikken over een garage ook ;)
Nou, in Nederland maakt het niet uit of je als verzekerde wel of niet een garage hebt. Nog afgezien van het feit dat toch nauwelijks te controleren valt of 'ie IN die garage staat het grootste deel van de tijd. (immers alle auto's staan het allergrootste deel van hun leven stil).

Zoals eerder al genoemd. Leeftijd v.d. auto, geboortedatum v.d. bestuurder, woonplaats, schadeverleden, type auto, type gekozen risico, etc. Dat zijn de parameters die de hoogte van de premie bepalen.

Rallye

Forumguru
Probleem in mijn geval is dat ik ook een pakketkorting krijg en alleen overstappen voor de auto beperkt de korting op de rest van het pakket. Ik bekijk dus wat een overstap voor mijn totale pakket zou opleveren/kosten. Wel een verrassing toe ik in april belde omdat ik met een schade zat: dan gaat uw premie naar €78. Eh, ik betaalde toen €112.

Bovenaan Onderaan