Verzekeringen

EdK

Forumguru
En Hemi, het antwoord was zeker dat het per kwartaal was ??
Wel ik had me BMW motor ingeruild en de Guzzi aangeschaft en dus ervoor de verzekering gebeld.
Want vertik het om het digitaal te doen !
Maar goed in eerste instantie kreeg ik een maand bedrag opgegeven dat uiteraard hoger was ( all risk ) omdat de Guzzi nagenoeg nieuw is.
Maar mevrouw aan de telefoon ging nog verder kijken in de opties en kwam op andere wijze goedkoper uit ( 5 eurie )
En hierna ging ze nog even wat checken vertelde ze me, en het bleek dat als ik me oude verzekering opzegde en de nieuwe afsloot ik per maand een 16 euro goedkoper uit was tov me oude verzekering
En bij navraag of ik alle optie's bleef behouden ( opzittende / rechtsbijstand etc ) was het antwoord JA.
Dus op deze manier afgesloten en later nog de oude en nieuwe polis naast elkaar gelegd om te vergelijken en identiek....
Maw gewoon telefonisch contact en even wat heen en weer gepraat mbt opties kan je zeker wat euries besparen

Arjan1985

Forumguru
Na ik in het andere topic o.a. de opmerking kreeg dat een nieuwe (zelf dimmende en verwarmde) spiegel incl montage al net zo veel, dan wel meer kost dan een jaar premie all risk heb ik zojuist gekozen voor all risk 662 voor een jaar O3 FL all risk en de F1 244 WA voor een jaar.

Shoppen voor dergelijke verzekeringen loont zeker. Maar ik vind dat “shoppen” voor je zorg verzekering en je energie pure armoede. Maar goed dat is een andere discussie.

Rallye

Forumguru
Aan de ene kant wel. Aan mijn keuze voor een zorgverzekering (DSW) zit ook een morele kant. Bij energie (voor mij volkomen uitwisselbaar welke leverancier ik heb) is het toch paar honderd euro van mijn met hard werken verdiende geld dat niet bij het grootkapitaal terechtkomt - mede de reden dat ik ooit zonnepanelen heb laten plaatsen.
Maar bij elektronica doe ik het ook: altijd even langs tweakers.net of wachten op Black Friday.

Canon-Eye

Forumguru
Bij energie (voor mij volkomen uitwisselbaar welke leverancier ik heb) is het toch paar honderd euro van mijn met hard werken verdiende geld dat niet bij het grootkapitaal terechtkomt
Even een zijsprong (past natuurlijk beter in een ander topic, maar komt hier ter sprake). Niet bedoeld om hier verder uit te diepen, is meer een tip.
Je zou een - vaak regionaal werkende - energiecoöperatie kunnen overwegen. Die zijn om te beginnen niet gericht op winst voor aandeelhouders (want die hebben ze niet) en doen met de opbrengst nuttige dingen voor hun regio, zoals bv. kleinschalige zonneparken waarin leden kunnen deelnemen. Handig als er om een of andere reden geen of onvoldoende PV-panelen op het eigen dak kunnen.

Tees

Donateur
Dan ken je duidelijk het imago van DSW niet @hemi24. Of dat alles zeggend is weet ik ook niet, maar DSW staat wel als een wat idealistischer zorgverzekeraar bekend dan de rest.

hemi24

Donateur
Daar betaal je in de basis dan ook al 30 euro per persoon per maand extra voor.
En de CEO gaat met een basissalaris van 3 ton naar huis.

Als het op verzekering aankomt geloof ik niet zo in die leuke verhaaltjes…

Bovenaan Onderaan