Verzekering

Yeti2015

Forumguru
Ik weet niet of ik de vraag in het juiste sub forum plaats?
Zo niet dan word die wel verplaatst neem ik aan.
Als het goed is wordt mijn nieuwe Yeti ergens in oktober geleverd.
Wat voor verzekering raden jullie aan.
Bij mijn eigen blijven (unive) of overgaan naar de skoda verzekering.
Uiteraard allebei vol casco.

Grt
Jaap

CDK

Forumguru
@Yeti2015, dat is toch echt een keuze die je zelf moet maken, ik ben overgestapt naar Skoda omdat de prijs en de voorwaarden scherp waren. Vraag van beide een offerte open leg deze naast elkaar, vergeet vooral de voorwaarden niet te vergelijken.

CDK

Forumguru
Bij mij was de aanbieding van Skoda ook aantrekkelijker als mijn toenmalige verzekering. Onze 2e auto (auto van de zaak) is toevallig ook daar verzekerd door de werkgever van mijn vrouw en ook die was te spreken over de premie en de voorwaarden :jaja: We hebben nog nooit iets moeten claimen gelukkig, dus over eventuele schadeafwikkeling kan ik je niets zeggen.

Kogamyata

Senior Member
@Yeti2015 Hallo,

Wat je vooral moet vergelijken is de afschrijving. Sommige beginnen na 6 mnd, andere na 12 mnd, maar er zijn er ook die beginnen na 36 mnd. M.a.w. als je 'n nieuwe auto koopt kun je zomaar gedurende 36 mnd nieuwwaarde dekking krijgen en dat maakt bij totall Loss in bv. de 34e mnd ongeveer de helft van de nieuwwaarde of aanschafwaarde uit. Verder moet je kijken of je de zgn. no-claim bescherming hebt, zodat je na 16 j schadevrij rijden en bv. 75 % no-claim, niet terug valt naar 55 % no-claim korting. Dit gegeven moet je dan toetsen aan de premie die je betaalt e/o je per mnd kunt betalen. Maar het kan zijn dat je bij Skoda 'n all-risks verzekering samen met pech-onderweg-pakket moet nemen. Dat laatste weet ik niet, maar de dealer wel. Ik weet wel dat Nissan en ik meen ook Hyundai die voorwaarden stellen. Ben benieuwd naar je studie.
Succes en groeten,
Joop.:lezen::nailbiting::thumbsdown:

Bovenaan Onderaan