Verwijderen type aanduiding oudere auto (2013)

Zelle

Donateur
Wie van de leden heeft ervaring met verwijderen van de type aanduiding van een wat oudere auto ? Ik neig naar verwijderen maar ben een beetje bang dat er iets beschadigd of zichtbaar blijft in de lak.
Ik weet dat je het met verwarmen (fohn) en visdraad moet doen.

Ben benieuwd naar ervaringen van medeleden.

Gr.Rob
 

CDK

Forumguru
Bij een oude auto blijf je het waarschijnlijk zien. Lak verkleurt in de loop van de tijd door ultraviolet straling.
 
Afgelopen week net gedaan bij mijn auto (2011) erna opgepoetst en zie er helemaal niks van weer.. stukken beter (kleur: zilver)
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

HarrieSkoda

Forumguru
Je geeft zelf het antwoord al, goed verwarmen, en dan met een dun visdraadje erachter en een lichte ‘snij’ beweging maken.

Let op; trek dit visdraadje een beetje naar je toe, zodat je zo dicht mogelijk op de typeaanduiding ‘snijdt’ i.p.v. op de lak, want dit kan krassen veroorzaken.

Daarna heb ik het overtollige plaksel met wasbenzine en een zacht doekje verwijderd.

Als finishing touch polijstpasta erop en eventueel in de wax zetten, voilà!

Edit; ik heb mijn typeaanduiding ook (minder dan een jaar geleden) verwijderd op bovenstaande manier, en daar zie je ook niets meer van. Betreft een zilvergrijze Octavia van 2013.
 

Rofffel

Forumguru
Lak van VW zijn dusdanig hard dat deze niet zo snel verkleuren. Ik zou niet bang zijn om deze te verwijderen hoor.
Zoals bovenstaand heeft de praktijk zich al bewezen ;)
 

mullym

Nieuw lid
Ik heb laatst mijn type aanduiding verwijderd. Mijn Skoda is van 2013. Is nu niks meer van te zien. Hoefde niet eens de lak op te poetsen.
 

Jessedew

Senior Member
Onnozele vraag, maar jullie vinden het verwijderen van een type aanduiding mooier? Of schaam je je om in een octavia te rijden;)
 

Canon-Eye

Forumguru
Al vaak genoeg betoogd dat ik het (a) mooier vind én (b) veel praktischer met wassen en poetsen van de auto. Al die wat mij betreft overbodige aanduidingen zitten maar in de weg, er blijft vuil en/of poetsmiddel in de hoekjes zitten en de poetsdoek blijft eraan haken.

Dus als sinds de vroege jaren '80 heb ik al mijn auto's (Opel, Audi's, VW's, Skoda's) zo kaal en glad mogelijk gemaakt, met wel altijd behoud van het centrale logo (want iedereen mag best zien dat het een bepaald merk is). Modelnaam en motorisering, (destijds ook Turbo- Airbag- en zelfs ABS-aanduidingen) voegen allemaal niks toe behalve voor degenen die zo graag willen laten zien dat ze een heel dure versie konden betalen...
 

Zelle

Donateur
Ik sluit me bij de vorige spreker aan. Het staat mooier en is makkelijker. Bepaald niet uit schaamte, want ik ben superblij met mijn Octavia. Het is trouwens goed gelukt, eerst de TDi aanduiding verwijderd en het TVS logo dat ik erop had geplakt. Binnenkort verder. Dank voor de reacties en tips.
 

mullym

Nieuw lid
Wat ik persoonlijk ook leuk vind is dat de auto zonder type aanduiding net even wat anders is dan met aanduiding.
Half lease rijdend Nederland rijd zowat in een Octavia dus vind het dan leuk als mijn auto er net iets anders uitziet.
Heb ook nog getwijfeld om de aanduiding te vervangen voor zwarte exemplaren maar dat vond ik toch zonde van mijn geld.
 
Bovenaan Onderaan