Verwijderen hoofdsteun voor bevestigen kledinghanger

cali05

Forumguru
Normaal gesproken is het mogelijk de hoofdsteunen te verwijderen door een schuifje in de bevestiging van de hoofdsteun op de stoel in te drukken. Hoe kan ik de hoofdsteun van de O3 verwijderen zodat ik de kledinghanger kan bevestigen?

Henk72

Lid
Heb je al in je gebruikshandleiding gekeken. In de engelse versie staat het op bladzijde 69 head restraints te lezen hoer je ze kunt verwijderen. Of heb je sportstoelen, daar schijnen ze niet te verwijderen zijn. Succes.

Flem_nl

Forumguru
Heb je al in je gebruikshandleiding gekeken. In de engelse versie staat het op bladzijde 69 head restraints te lezen hoer je ze kunt verwijderen. Of heb je sportstoelen, daar schijnen ze niet te verwijderen zijn. Succes.
Idd. Aan je auto handtekening te zien (en het feit dat je al in het bezit bent van een O3!!!) heb je geen dynamic pakket. Anders had het helemaal niet gekund.

cali05

Forumguru
Ook in een ambition businessline volgens mij in geen enkele octavia 3 zijn de voor hoofdsteunen (WOKS) te verwijderen. De verwijzing naar de manual gaat over de hoofdsteunen achter.

"
Head restraints
Fig. 49 Head restraint: front/rear
Setting height
› Hold the front head restraints on the sides with both hands, press and hold the
safety button A » Fig. 49 and move the head restraints into position.
› Hold the rear head restraints on the sides with both hands and move them upwards
» Fig. 49.
To move the head restraint downwards, press and hold the safety button 1 with
one hand and press the head restraint downwards with the other hand.
Removing/installing
Only the rear head restraints may be removed.
› Pull the head restraint out of the seat backrest as far as the stop.
› Press the locking button in the direction of arrow 1 » Fig. 49, simultaneously
press the locking button into the opening 2 using a flat screwdriver with a
width of maximum 5 mm and pull out the head restraint.

Cordoba

Forumguru
Ik vraag het me af cali05:
Only the rear head restraints may be removed.

Is hier 'may' gebruikt omdat de voorste hoofdsteunen wel verwijderd kunnen worden, maar het wettelijk niet mag, of had men hier eigenlijk 'can' moeten gebruiken, omdat zonder schade de hoofdsteunen van de voorstoelen niet verwijderd kunnen worden.:pieker:

Canon-Eye

Forumguru
Nee hoor, may is grammaticaal correct als aanduiding dat je het zou kunnen doen. Heeft niks met het Nederlandse "mogen" te maken.

Dat de voorstoelen hierbij niet worden genoemd geeft aan dat het daar niet de bedoeling is - kennelijk zijn die constructief niet op eruithalen berekend.
Maar wellicht kunnen die wel zover omhoog dat je genoeg "blote stang" overhoudt om de voetjes van zo'n kledinghanger er omheen te monteren. Heb ik met de mijne ook zo gedaan, zonder 'm eruit te halen.

cali05

Forumguru
Nee hoor, may is grammaticaal correct als aanduiding dat je het zou kunnen doen. Heeft niks met het Nederlandse "mogen" te maken.

Dat de voorstoelen hierbij niet worden genoemd geeft aan dat het daar niet de bedoeling is - kennelijk zijn die constructief niet op eruithalen berekend.
Maar wellicht kunnen die wel zover omhoog dat je genoeg "blote stang" overhoudt om de voetjes van zo'n kledinghanger er omheen te monteren. Heb ik met de mijne ook zo gedaan, zonder 'm eruit te halen.

Ik ZOU de hoofdsteunen er voor wel uit willen halen maar het lukt mij niet :) :arghh::wavecry:. In de Nederlandse handleiding staat: " Alleen de hoofdsteunen achterin kunnen worden uitgebouwd". Het vervelende is dat hoofdsteunen voor er simpelweg niet uitkunnen en als je de originele skoda kledinghanger hebt (die in de accessoireslijst staat) je echt de hoofdsteunen moet verwijderen wil je kledinghanger kunnen monteren aan de hoofdsteun. Alleen maar omhoogschuiven biedt geen soelaas. Nu staat er wel vaker dat iets niet kan maar dan blijkt het met een trucje toch te kunnen, daarnaar ben ik opzoek.

Joske

Forumguru
Dan zal het truukje een slijpschijf worden vrees ik..
Stond het in accessoires van O3 of ander model?

EdK

Forumguru
Zover ik weet heb ik ze tot nu bij al me Skoda's op de voorstoelen gewoon kunnen verwijderen.
Bij de RR ging t toen ook wat moeilijker en kreeg ik ook de indruk dat ze niet te verwijderen waren.
Maar door met dat vergrendel schijfje te klooien en dan een trekkende beweging op hoofdsteun kwam deze toch los.
Dus met gepast geweld ff door klooien zou ik zeggen.

EdK

Forumguru
nee dat die steun er volgens jou niet afkan, wat ik nog steeds betwijfel.
Hij is er ook op gekomen

Bovenaan Onderaan