Verwarming Seat Leon 5F

Status
Niet open voor verdere reacties.

leon-cupra

Forumguru
@Tees , dan had Pieter beter een mailtje verstuurd voor bestelling want blijkbaar zijn 99% van de klanten niet bewust van welke (niet terugeisbare) kosten er verbonden zijn aan een online verkoop/bestelling.

PizzaPieter

Donateur
Ik denk dat jij denkt vanuit de verkoper @leon-cupra . Ik ben als consument maar gewoon een domme piel, verwacht dat spullen compleet zijn als er staat dat het nieuw is en origineel.
Gasten zouden gek worden als iedereen vraagt 'is het compleet'.

Beste coolblue, ik wil graag een TV kopen, kijken jullie eerst even of de HDMI kabel erbij zit?
Beste Ikea, ik wil graag kast Billy, zitten alle schroefjes erbij?

Sorry, maar ik denk dat ik genoeg gedaan heb om mijn twijfel aan te geven. Als zij onvolledige spullen online zetten en aanmerken als nieuw, dan ga ik niet zitten wachten op de reactie op een berichtje omdat er niet terugeisbare kosten aan verbonden zijn. Dat zou in HUN model moeten zitten (correcte en volledige voorraadinformatie) en niet in het mijne.

• Leuk
Waarderingen: Tees

Tees

Donateur
Lang verhaal kort: op basis van het screenshot van Pieter is het mijns inziens 100% de fout van de verkoper. Als er nieuw, originele fabrieksonderdelen staat én het genoemde onderdeelnummer heeft 5 subonderdelen, dan mag je verwachten dat je dat krijgt. De foto is bovendien beroerd en eerlijk gezegd had ik daar niet uit gehaald dat de set incompleet zou zijn. De verkoper had hier simpelweg moeten vermelden dat het om een incomplete set gaat. Mijns inziens gaat het hier om vrind B. de Haas.

leon-cupra

Forumguru
Vandaar jouw opmerking die je bij een order steekt … je had al lang gezien dat er maar 3 onderdelen waren … zo onwetend was je …

Beetje meer bewustwording bij klanten zou ook niet misstaan. Het moet niet altijd van 1 kant komen.

Nu, dien ook wel te zeggen moest de online wereld zich in het begin niet heen soepel opgesteld hebben, zou er op vandaag weinig sprake zijn van het online shopping, vandaar ook, ik maak zelf tegenwoordig ook heel weinig problemen rond retours. Stel mij ook wel soepel op zolang ik merk dat de klant zich ook bewust is van zijn fout. Iemand die al hoog van de toren blaast en dreigt met advocaten en dergelijke, daar ben ik ook minder inschikkelijk in.

@leon-cupra Ik begrijp je punt dat de consument tegenwoordig erg goed beschermd is en dat je als bedrijf zijnde bijna automatisch als de boeman wordt neergezet, maar in dit specifieke geval is het gewoon een hork van een verkopen, getuige ook zijn reactie en "eurootje extra".

PizzaPieter

Donateur
Vandaar jouw opmerking die je bij een order steekt … je had al lang gezien dat er maar 3 onderdelen waren … zo onwetend was je …
Je bent moeilijk te af te wijken @leon-cupra van je eigen gelijk.
Op de foto zijn er maar 3 zichtbaar, maar dat wil toch niet zeggen dat het er maar 3 zijn. Ik wil er 5, verwacht er 5 en stel de vraag voor de zekerheid bij de opmerkingen, want áls ze die gelezen hadden en het gechecked hadden, dan hadden ze hem niet hoeven versturen en hadden ze zichzelf een inpakactie, verzendkosten, mailconversatie, retourboeking, creditnota én opnieuw op voorraad moeten leggen kunnen besparen.

leon-cupra

Forumguru
Heeft niets te maken met mijn eigen gelijk. Ik baseer mij puur op hetgeen jij aangeeft in jouw eerdere reacties.

Een opmerking in een order wordt amper gelezen. Orderinput is bij de meeste spelers volledig geautomatiseerd. Daar komt amper nog personeel tussen.

En blijf erbij en daar blijf jij dan ook bij je standpunt (en je gaat dan over tot het belachelijke): mailtje richting de verkoper had jou veel miserie en frustratie bespaard.

PizzaPieter

Donateur
Oke, cool, wauw, ik ga nu zelf ff popcorn pakken.

Als opmerkingen niet gelezen worden, moeten ze die functie niet aanbieden.
Als je een fout maakt, kan gebeuren, fix het dan gewoon netjes.
Als je klant je aanspreekt op iets wat niet juist lijkt te lopen, beantwoord hem dan netjes.
Als je geen zin hebt in gelul over eurootjes, verkoop dan alleen dure dingen.
Als je geen gezeik wilt, zorg dan dat de informatie op de website klopt, net zoals dat de ingredientenlijst van voedingswaren moet kloppen.

Ik verkoop nog wel eens iets op MP en ben duidelijk en transparant over wat ik aanbied en in de communicatie met potentiele kopers ben ik duidelijk over wat ik verwacht en wat zij mogen verwachten.
Ontdekken zij iets wat ik zelf niet had gezien aan hetgeen ik aanbied, dan is dat niet HUN schuld, maar mijn onvolledigheid. Als ze een specifieke spec zoeken (bijvoorbeeld heeft die tent een rits of pezen? doen alle lampen van de zonnebank het? zitten er 5 dingen in het zakje) dan is het helemaal HORK als ik dát niet specifiek controleer voordat ik het op laat halen of verstuur.

Ik ga de komende tijd behoorlijk vaak PicNic bestellen, dus ga vast een paar mails klaarzetten.

EdK

Forumguru
Jonge jonge jonge, kun je nu eens één keer proberen om het vanuit de koper te bekijken !?
En de tekst wat @PizzaPieter heeft gezet hier is toch 100% duidelijk !!
Die eikel van web verkoper is in deze gewoon fout, en dan zijn opmerking op bankschrift is gewoon zielig !!
Maar er is maar één goede reclame en dat is mond op mond reclame , en dat gaat deze web verkoper zeker niet krijgen !
En dan is Peter nog zo fatsoenlijk om in zijn laatste foto's van de onderdelen de verkoper niet te tonen ....
Maar goed ik zie hier weer een dop pinda tijd aankomen als je je weer eens niet kunt verplaatsen in de koper ( in dit geval Pieter )

:shutup:
:shutup: :shutup: :shutup:

Zit weer aan de pinda's

leon-cupra

Forumguru
@EdK is zeker niet alleen mijn mening als verkoper zijnde, maar is mijn mening zonder een pet op. Wanneer ik iets online koop ben ik 100% zeker van mijn aankoop. In mijn ganse leven nog nooit iets hoeven te retourneren.

Maar als verkoper zijnde wil ik gewoon meegeven dat de manier waarom het bij Pieter gebeurd is, dat dit kosten veroorzaakt bij de verkoper waarvan de koper in geen 100j zich bewust van is. Ik betaal meer dan jij verdient per maand aan commissies op verkopen en betalingen. Annulaties daar krijg ik 0euro van terug !!!

PizzaPieter

Donateur
Ik ben dan ook geen Zalando klant die alle maten besteld. Een koop ook niet om te kijken of het iets is. Koop ook niet bij Ali bijvoorbeeld
Ik ben kritisch en bewust als t ook duurzaamheid gaat en alles wat jij mij aanrekent is wat ik niet ben of doe

EdK

Forumguru
In mijn ganse leven nog nooit iets hoeven te retourneren.
Ik ook niet maar dat doet geheel niet ter zaken !!
Gaat er om hoe het geheel is afgehandeld en dat is bij het schofterige af !! Zeker met de opmerking op bankafschrift !!
Als ze mij dat zouden flikken dan komt er overal een ultra negatieve review over die kerel te staan !!
En zou Youp van t Hek inschakelen om toch nog één keer op te treden en een firma naar de kl#ten te helpen........

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan