Verwarming Seat Leon 5F

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tees

Donateur
Dat is het probleem van de One Click Apps: bij OBDeleven heb je volgens mij Pro nodig om een backup van de coding te maken, aangezien dit over long coding gaat. Zou ik even moeten checken of dat echt zo is.
One Click Apps zijn wel terug te zetten, maar als ze een foure codering doen, kan dat al te laat zijn.

Arjan1985

Forumguru
@PizzaPieter heb hem binnen. Ding in je auto klikken en binnen 3 minuten had ik de eerste scan.
In mijn geval een defecte luchtkwaliteit sensor. Maar na de melding wissen kwam die niet terug. Verder onwijs veel live data uitlees mogelijkheden dat ik door de bomen het bos niet meer zag. Ja inderdaad kon ik uitlezen dat de passagier zijde blijft koud kwa temp en de meest linker uitblaas is het warmst. Dat had ik al gevoeld.
Nergens iets gezien over een defecte stel motor.
Dat wordt dan echt even fysiek kijken of die wel of niet werkt

Tees

Donateur
Mijn laatste OBDeleven heb ik ook in Litouwen besteld. Wat ik me herinner was dat een dag of 4-5. Maar bij PostNL is t nu chaos, dus kan zomaar iets langer zijn nu.

Arjan1985

Forumguru
Als ik je topic kaap hoor ik het graag. Maar voortbordurend op de aanschaf van de kachel radiator zijn er 4 a 5 merken bij Winparts met 3 zeer uiteenlopende prijzen. Febi, Nissens, Valeo en NRF Van 75 tot 114 euro.
En zelfs 2 van hetzelfde merk Febi voor 114 én 74 euro. Allen dezelfde motor code.
Ik denk dan neem ik de duurste wel. Die zal wel het beste zijn…
Ik ken alleen valeo en Febi

Kanerr

Forumguru
Nissens, Valeo en NRF zouden mijn voorkeur hebben want ik heb veel goede ervaring daarmee. Febi ben ik niet zo over te spreken de afgelopen tijd omdat ik veel kwaliteitsverschil heb gezien. Het is niet de oude Febi meer helaas.

Gluut040

Nieuw lid
Hi All,

Ik zat te googlen en vond dit recente topic.
Ik heb een soort gelijk probleem/wellicht hetzelfde. Links van men stuur wordt het minimaal warm, de rest van de blazers blijft vrijwel koud.

Condens weghalen of bevroren ruiten is hierdoor echt een ding.
''HI'' is zeker niet HI zoals het zou moeten zijn.

Ook een Seat leon 5F uit 2016
Dus bij deze volg ik dit topic en ben ik zeer benieuwd naar het proces/uitkomst. :giggle:

PizzaPieter

Donateur
Vandaag bericht van PostNL dat ze morgen de OBD komen bezorgen, als t goed.

Denk dat er een hele vrachtwagen komt, want meerdere spullen kwamen te laat, waaronder een grote zak broodmix en nog meer zware dingen.

• Leuk
Waarderingen: Tees

PizzaPieter

Donateur
1 storing die ik nog niet begrijp met een mogelijke update die ik vast niet zelf kan uitvoeren. Dashboard, zie foto.

Screenshot_20251202_163111_OBDeleven.jpg

Temperatuur links rechts soms ongelijk, maar ook vaak ca 40gr gelijk met onder..
Klep standen niet kunnen vinden.

Bijlagen

• Screenshot_20251202_154605_OBDeleven.jpg
    Screenshot_20251202_154605_OBDeleven.jpg
    115,6 KB · Weergaven: 20

Tees

Donateur
Die update meldingen van OBDeleven moet je geen waarde aan hechten, geregeld blijkt dat helemaal niet te kloppen.

Die B2010 is wel opvallend. Blijkbaar is er ergens een basic setting kwijtgeraakt. De stelmotoren zitten normaliter onder air conditioning, dus dit zou iets anders moeten zijn...alleen ken ik zelf de module Dashboard niet zo goed, heb daar nooit een probleem mee gehad :pardon:

Voor Basic Settings heb je alleen wel Pro nodig volgens mij.

Laatst bewerkt:

Tees

Donateur
Nog even gegoogled op wat die fout in de Dashboard/Instruments module zou kunnen betekenen, en ik lees een aantal keer dat dit kan komen door een fout bij het resetten van het serviceinterval. Ik zou ook niet weten wat de relatie zou moeten zijn tussen de Dashboard module en de airco/verwarming, dus ik gok dat het zoiets is.

PizzaPieter

Donateur
Net even stukje gereden. Bij verwarming aan was er een verschil van paar graden tussen links en rechts (38 vs 30). Beweegt rap mee.

Echter, toen ik lucht extra koud zette en de airco aan, bleef de temp links hoog aangeven.

Ps: nevermind. Ff keertje terug en opnieuw kijken dan past ie t wel aan.

Bijlagen

• Screenshot_20251202_203612_OBDeleven.jpg
    Screenshot_20251202_203612_OBDeleven.jpg
    171,8 KB · Weergaven: 14
Laatst bewerkt:

PizzaPieter

Donateur
Zie mn Edit.

Net weer ff wat getest en toen bleef rechts hangen qua temp.
Tot ik terug naar hoofdmenu ging en weer erin ging, toen waren de waardes juist

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan