Verwarming passagierszijde wordt niet warm

De kachel van mijn Octavia 3 (2014) word aan de bestuurderszeide wel warm maar aan de passagierszijde niet meer. Het lucht uit de centrale ventilator opening (doe boven dhet entertainment scherm) is aan de rechterkant maar lauw-warm, ook al staat temperatuur op 29 graden (airco uit).

De motor komt normaal op temperatuur en geeft zoals altijd 90 graden aan. Links is er geen probleem en ook doet de ventilator het normaal.

Ter info, het centrale ventilatierooster is eerder dit jaar vervangen omdat deze stuk was (schuivende lading in de auto).


? Ik heb een filmpje gezien dat je de airco flaps kan kalibreren. geen idee of dat in dit geval zin heeft.
,


Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?
 
Update, het kalibreren heeft niet geholpen. Er komt geen warme lucht uit geen van de ventilatieroosters aan de rechter kant.
 

Zwapp

Forumguru
Bij de O2 ken ik dit probleem, en omdat je zegt dat het centrale rooster gedeelte eruit is geweest denk ik dat de constructie hetzelfde is.
In de centrale luchtroosters, of in die leiding, zit per kant een temp sensor, ofwel is deze aan de rechterkant gesneuveld of hij ligt gewoon los onder het rooster en meet dus niet de juiste temperatuur.
 

widojo

Actief lid
Hmm, toeval? Bij mij (ook BJ2014) is de stelmotor aan die zijde vervangen omdat er alleen maar warme lucht uit kwam.
 

Arjann

Forumguru
Waarschijnlijk stelmotor van de temperatuur regeling kapot. Met diagnose apparatuur (laten) controleren wat de waardes van de stelmotor doen als je de temperatuur instelling verandert
 
Update, het kalibreren heeft niet geholpen. Er komt geen warme lucht uit geen van de ventilatieroosters aan de rechter kant.

Ik heb gemerkt dat ik dit probleem ook heb, mijn Octavia moet volgende week al naar de garage voor een onderhoudsbeurt en dan laat ik ze gelijk daar naar kijken.

Heb jij er ondertussen al naar laten kijken?
 
Bij mij werkt de kachel inmiddels weer. De kachelradiateur bleek defect waardoor de lucht niet verdeeld werd en de passagierskant koud bleef.

Bij jou inmiddels al opgelost? zo ja, hoe?
 
Bovenaan Onderaan