Verwarming fabia 2 blaast enkel koude lucht

Joospie

Nieuw lid
Dag allemaal, ik ben Joost, 64 jaar, gepensioneerd, woon in Leuven ( België ), ben nieuw op dit forum en ben de trotse, jawel, eerste eigenaar van een Skoda Fabia 2 1.4 tdi van 2010 met een manuele airco. Ik rij al 15 jaar kostenvrij, 183000 km, buiten het normale onderhoud dan, uiteraard.
Enkel de manuele airco, die heeft het al zo'n 10 jaar geleden begeven

Nu, doet de verwarming het ineens niet meer. Wat kan dat zijn?
De zekeringen zijn nagekeken.
Er zijn geen koelvloeistof lekken, ook niet binnenin, de thermostaat van de motor, is preventief veranderd.
In de motorruimte zijn, de darmen, aan de in en uitgang van de kachelradiator, knoertheet, bij warme motor
De ventilator blaast echter in alle standen ( 1-4 ), enkel koude lucht, met het gekende gevolg, de ruiten die bedampen, vind ik het ergste er aan
De linker regelknop staat steeds op 18 bij mij.

Enkele maanden geleden, was er ook enkel koude lucht, vooral onderaan.
De clip onderaan de interieurfilter was afgebroken en de filter was naar beneden gezakt.
Heb toen de filter teruggeduwd en even vast geplakt met ducttape, de verwarming was terug ok
Ben een paar dagen later, een nieuwe filter en clip gaan halen en heb alles teruggezet (weet niet meer of ik de verwarming toen opgezet heb...)

Denk nu, zou het kunnen, dat ik met die filter terug te zetten, daarboven iets geraakt heb?
Weet niet, die regelknop om de verwarming hoger en lager te zetten, zit die daar misschien ergens boven?
Heb ik per ongeluk iets uiteen geduwd?

Wie kan me helpen?

Bovenaan Onderaan