Verwarmde vooruit - Signaalverlies

Bij de nieuwe verwarmde vooruit (die met folie) in de superb zijn er hier en daar klachten te horen over signaal verlies (zowel GPS als GSM ontvangst).

Iemand ervaring mee of dit effectief een groot probleem is of is het enkel bij poort afstandsbedieningen en sommige GPS modules in dashcams?

Er is dan wel een phonebox voorzien die de signaalsterkte met 20% zou verhogen maar dan moet elke keer de GSM uit de broekzak.... Lijkt me niet praktish

Al twee jaar ervaring met Superb III en qua gsm-ontvangst geen probleem. Gsm ligt ergens in de auto of op de phonebox. Iedere keer in een uit de phonebox vind ik nogal lastig met een Huawei P9 of noem het eerder luiheid.

Met poort bediening ook nog geen problemen ondervonden.

Rallye

Forumguru
Zit er in die verwarmde voorruit niet een plek waar de metaallaag niet zit? Juist speciaal voor de poortbediening en het kastje voor tolwegen?

Nick2203

Forumguru
Roman Verhofsec heeft voor de Kodiaq uitgezocht of de verwarmde voorruit nu echt voor minder ontvangst zorgt in de volgende filmpjes:
en

Volgens hem maakt het bij de Kodiaq niet uit, ik verwacht dat het dus bij de Superb ook niet uit mag maken...

Laatst bewerkt:

Robbie146

Senior Member
Rijd er al anderhalf jaar mee rond, behalve plezier van de verwarmde voorruit nog nergens last van gehad.
Dashcam werkt prima, telefoon zit meestal in mijn zak.
Dat bakje bied niet echt veel verbetering van het signaal is mijn ervaring, maar ik heb altijd signaal voldoende.

Bovenaan Onderaan