Verwarmde vooruit model2015

Klaasje

Forumguru
Vandaag kreeg ik ook te horen dat verwarmde voorruit weer optie is voor Model 2015.
Kosten 200€

Meteen gechecked bij Leaseplan en daar staat het ook in de optielijst
 

Jstruijk

Senior Member
Is echt wel een ideaal ding, die voorruitverwarming.
Ik had het niet op mijn VW Passat en heb toen mijn voorruit kapot was er een met verwarming in laten zetten en zelf aangesloten. Het is dat het geen optie was toen we de octavia gingen bestellen, anders had het er op gezeten nu.
En die draadjes in het raam wen je erg snel aan. Wellicht dat de draadjes tegenwoordig nog dunner zijn zodat ze nog minder zichtbaar zijn.
 

Joske

Forumguru
iemand een foto van de voorruit met verwarming? vanuit cockpit getrokken? (in zoverre je dat op de gevoelige plaat kunt vastleggen ma soit ;) )
 

blauwkeut

Forumguru
Kan eens proberen er een foto van te maken maar de verwarmingselementen zijn zo'n dunne lijntjes - weet niet of ik de camera erop gefocust krijg. Het valt mij in ieder geval niet op, tenzij je er naar gaat zitten staren.
 

TL@

Forumguru
In de Superb van een collega had ik het helemaal niet gezien en heb meer dan uur in zijn auto gezeten; Het was pas toen hij zei dat het er in zat dat ik ben gaan kijken van dichterbij om het te kunnen zien.
Veel beter dan bij een Ford Focus die ik een paar jaar geleden als vervangwagen had (daar kreeg ik wel hoofdpijn van)
 

Darkside

Forumguru
Het lijkt mij ook ideal.
Dan moeten alleen de zijramen ook nog verwarmd worden en het is swinters helemaal makkelijk:jaja:
 

Kire

Actief lid
:ot:Waar is dat goed voor, een verwarmde voorruit. Skoda's duw je toch van achteren aan?
:deuk::maakmegek:


Terug on topic: ik had dit op mijn vorige auto, een Ford S-max. Nooit problemen mee gehad. Moet je echter wel een goede glasverzekering hebben, want de verwarmde voorruit was bijna 500€ duurder dan de normale.
Ik had op 3 jaren lease ook 3 nieuwe voorruiten nodig (fantastische toestand Belgische wegen).
 

Bakkertje

Forumguru
Ik had het in 2007 ook in m'n Ford Focus, het is echt ideaal, nooit meer krabben in de winter ;)
Die draden zie echt bijna niet, ik denk niet dat je daar een foto van gemaakt krijgt eerlijk gezegd..
 

micky

Forumguru
@Kire afstand houden op de voorganger doet wonderen, scheelt je zo maar 1 ruit per 2 jaar en dit kan ik je uit eigen ervaring vertelling:cool:
 

Joske

Forumguru
Dat kan ik mij voorstellen, maar zo heb ik alvast "een idee". Daarom dat een foto van een O3 met voorruitverwarming nog steeds uitermate welkom is, maar eentje met Nederlands kenteken waar dat opzit zal ik niet gauw vinden zeker é? ;)
 

blauwkeut

Forumguru
En dit is van de Octavia. Belichting is niet ideaal, maar ik heb proberen te focussen op de draadjes:
IMG_0896.JPG
 

blauwkeut

Forumguru
Zal dat ook nog even proberen, maar het is voor een camera niet simpel om op het raam zelf te focussen. En de draadjes zijn zo dun dat hij daar ook niet op wil focussen...
 
Bovenaan Onderaan