Verwarmbare voorruit bij 1.0 per direct niet meer leverbaar.

B.Stuurder

Forumguru
@B.Stuurder

Het is precies zoals je het zegt. Vervallen van 1 bepaalde optie, en een oplossing aandragen, is totaal iets anders als een volledig andere uitvoering leveren.

In je post die ik citeerde ontbrak elke vorm van billijkheid. Wat in mijn optiek geen raakvlak heeft met het topic. Waarin daar duidelijk wel sprake van is.

Daarnaast: er zit ook aardig verschil tussen lease maatschappijen. Qua wat ze kunnen en willen bereiken bij een dealer. Athlon is een correcte partij om zaken mee te doen, als er onvolkomenheden zijn. Helaas bepalen of weten werknemers amper met welke maatschappij de werkgever zaken doet voor een auto lease.

:ot:Arval en Volkswagen Lease in mijn geval, wie het beste bod doet :). Er zit ook nog verschil in correctheid afhankelijk van hoeveel auto's een bedrijf leased is mijn ervaring geweest.

Ik had ook al eerder genoemd, dat het in dit geval niet echt zin heeft om een gevecht aan te gaan met de kleine lettertjes, maar dat het beter was om bij de dealer op de man te spelen. En dat heeft TS gedaan en hij heeft gelukkig een oplossing verkregen, zoals het hoort in mijn optiek. Je moet ook niet het onderste uit de kan willen.

Kleine lettertjes staan overal in elk contract (levervoorwaarden) en zijn een basismiddel in geval van een juridisch steekspel (wat je beter kunt vermijden natuurlijk) of om allerlei rompslomp voor de verkoper te voorkomen door mensen die allerlei rare eisen gaan stellen of dito verwachtingen hebben. Maar ze zijn zeker geen onneembare vesting als je getekend hebt.
Veel mensen denken bij voorbaat al dat ze geen kans hebben, ik wil voorkomen dat mensen die in dit forum rondkijken, dat denken. Ik weet hoe het werkt en ik weet ook dat veel mensen benadeeld worden en dan denken dat ze het maar moeten slikken, vanwege de kleine lettertjes. Ik heb daar een verschrikkelijke hekel aan, ik doe al jaren zaken, B to B dan, en heb me altijd ingezet om een eerlijke overeenkomst te sluiten, maar ben ook heel vaak tegen concurrenten of gewoon organisaties aangelopen, die de boel gewoon probeerden te besodemieteren.
De wet laat veel ruimte en de rechter zal kijken naar jurisprudentie en zelf een inschatting maken, daar is de Nederlandse wet op ontworpen. Niet zelden zal een particulier in het voordeel gesteld worden, indien het echt serieuze zaken betreft. Wat nu als serieus gezien kan worden, tja dat is dan weer interpretatie gevoelig.

On Topic: in de prijslijst van juli 2016 staat aangegeven dat de verwarmbare voorruit niet leverbaar is in combinatie met de 1.0TSI en de 1.6TDI. Net zoals er in staat dat de achteruitrijcamera alleen in combinatie met de achterruitenwisser op de hatchback kan (in een ander topic genoemd. En nog wat voorwaarden, bijvoorbeeld geen functiepakket icm een Dynamic pakket (in mijn geval). Bestel je een auto na 1 juli 2016, dan wordt er van je verwacht dat je deze info tot je hebt genomen en heb je geen recht van spreken, heb je de auto op 30 juni besteld, dan is het dus een andere zaak en vind ik in elk geval persoonlijk dat men je tegemoet moet komen en zou ik daar ook altijd voor "vechten".
 

Marcosikkens

Nieuw lid
Echter staat in de huidige prijslijst (die nu op skoda.nl staat) van de business dat het kan mits je stoelverwarming hebt. Dus ik snap de verwarring wel hoor. Beetje hetzelfde verhaal als de acc.
 

Marcosikkens

Nieuw lid
Je bedoelt neem ik aan dat de acc niet op de 1.0tsi en 1.6tdi kan. Ja dat klopt maar ondanks dat het nu niet meer kan worden en wel auto's gemaakt en uitgeleverd in Nederland (met acc).

Ik vind persoonlijk dat skoda nl er wel een beetje een zootje van maakt. Typfouten voorbehouden staat er in de folder maar in al mijn lease auto's tot nu toe: ibizo, Leon 2x Ford focus, Citroën c4/ds3 gingen er niet dingen zo vreemd als dat ik nu lees.
 
Laatst bewerkt:

B.Stuurder

Forumguru
Je bedoelt neem ik aan dat de acc niet op de 1.0tsi en 1.6tdi kan. Ja dat klopt maar ondanks dat het nu niet meer kan worden en wel auto's gemaakt en uitgeleverd in Nederland (met acc).

Ik vind persoonlijk dat skoda nl er wel een beetje een zootje van maakt. Typfouten voorbehouden staat er in de folder maar in al mijn lease auto's tot nu toe: ibizo, Leon 2x Ford focus, Citroën c4/ds3 gingen er niet dingen zo vreemd als dat ik nu lees.

ja, je hebt gelijk. de ACC. En het sportstuur met paddles niet op de 1.0.
Voorruitverwarming zou dan altijd moeten kunnen op de Style Business (standaard stoelverwarming), ook bij de 1.0 dus.
 
Ik heb een style business 1.0 besteld met verwarmde voorruit eind juli. Nog niks gehoord dat het niet doorgaat.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
 

servies

Forumguru
Als ik op de Duitse configurator kijk dan is voorruitverwarming gewoon mogelijk... Ook op een 1.0 TSI
 

Planqgas

Actief lid
Ik heb een style business 1.0 besteld met verwarmde voorruit eind juli. Nog niks gehoord dat het niet doorgaat.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Klopt. Ik heb deze op 08 juli besteld en ook (nog) niets gehoord.

Verstuurd vanaf mijn SM-G928F met Tapatalk
 

DannyG

Forumguru
Echter staat in de huidige prijslijst (die nu op skoda.nl staat) van de business dat het kan mits je stoelverwarming hebt. Dus ik snap de verwarring wel hoor. Beetje hetzelfde verhaal als de acc.

Dit geldt al vanaf begin dit jaar voor een 1.2TSI in België: voorruitverwarming enkel in combinatie met verwarmde stoelen. :jaja:
 

Planqgas

Actief lid
Mmm... Toch vreemd. Gisteren gehoord dat de auto eerdaags in elkaar gezet gaat worden. Toch de dealer maar eens gebeld hoe het zit met de verwarmde voorruit. Hij heeft contact gehad met Pon. Zij hebben aangegeven dat de fabriek de voorruit per direct niet meer leverd. Een reden hiervoor kunnen (of willen?) ze niet geven.

Toch konden ze zeggen dat hij wel op onze auto (1.0 TSI Style) geleverd gaat worden.
Maar na mijn telefoontje ging hij wel een andere klant bellen om aan te geven dat hij de ruit niet gaat krijgen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G928F met Tapatalk
 

B.Stuurder

Forumguru
Misschien de laatste productie lichting? De dealer was bij mij vergeten iets door te bestellen, dit wilde hij herstellen via PON, bleek mijn auto al een week na bestelling "bevroren" te zijn. Dat is heel vreemd, normaal gesproken kan er nog van alles worden gewijzigd tot weken na de bestelling. Wellicht hebben ze een laatste productiebatch samengesteld waarvoor nog onderdelen zijn besteld en zit jouw auto daar nog wel in en die van de andere klant, die wellicht later heeft besteld, niet.
 

servies

Forumguru
Mmm... Toch vreemd. Gisteren gehoord dat de auto eerdaags in elkaar gezet gaat worden. Toch de dealer maar eens gebeld hoe het zit met de verwarmde voorruit. Hij heeft contact gehad met Pon. Zij hebben aangegeven dat de fabriek de voorruit per direct niet meer leverd. Een reden hiervoor kunnen (of willen?) ze niet geven.
Ik vermoed omdat de reden niet bij Skoda ligt maar bij PON...
 

Planqgas

Actief lid
Misschien de laatste productie lichting? De dealer was bij mij vergeten iets door te bestellen, dit wilde hij herstellen via PON, bleek mijn auto al een week na bestelling "bevroren" te zijn.

Apart. Ik meen nog te herinneren dat wij hem in dezelfde periode hebben besteld als jij? Eind juli stond de bestelling van ons nog steeds niet als definitief.

Verstuurd vanaf mijn SM-G928F met Tapatalk
 
Zojuist contact gehad met de dealer. Mij werd verteld dat de verwarmbare voorruit niet geleverd wordt icm de 1.0tsi. Wat daarvan de reden is konden ze niet zeggen. Mijn auto valt hier helaas onder en is een particulier aangeschafte style businessline uitvoering!

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
 

B.Stuurder

Forumguru
Apart. Ik meen nog te herinneren dat wij hem in dezelfde periode hebben besteld als jij? Eind juli stond de bestelling van ons nog steeds niet als definitief.

Verstuurd vanaf mijn SM-G928F met Tapatalk

Ik weet het, maar hij was de flippers vergeten, omdat deze niet in zijn systeem konden worden aangevinkt en apart bij PON moesten worden aangegeven. Hij heeft de auto 1 dag voor zijn vakantie besteld en dan gaat het mis natuurlijk, dat zul je altijd zien. Maar hij lost het netjes op, alleen zal dit wel kosten voor hem brengen denk ik, dus als het nog gewijzigd had kunnen worden, dan had hij het zeker gedaan.
Vandaar dat ik er zeker van ben dat dit het geval is. Waarom hij dan bevroren was is iedereen een raadsel.
Ik begin nu wel benieuwd te worden wat er van de configuratie over is straks, want ik zag op de configurator dat het Dynamic pakket ook niet meer te bestellen is met flippers.

Gelukkig heb ik nog ruim de tijd voordat de auto geleverd wordt, desnoods kan hij helemaal opnieuw besteld worden en hebben we nog tijd genoeg. Alleen denk ik dat ik nog net op tijd was voor een aantal zaken, gezien alle verhalen hier. Of op een 1.8 heeft dat geen invloed, dat kan ook. Ik heb hier nog niemand gezien die onlangs een 1.8 heeft laten leveren.
 
Wat ik net van de dealer begrepen heb heeft de verwarmde voorruit alleen betrekking op de 1.0tsi uitvoering.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
 
Bovenaan Onderaan