Vervuilde benzine injectoren op LPG

KlaRon

Lid
Waardoor vervuilen de injectoren? En hoe is dat te voorkomen, naast af en toe cleaner toe te voegen?
We rijden op LPG, maar de storingen bleken te komen uit vervuilde benzine injectoren.
Dus: rijdend op LPG, hoe voorkomen we vervuilde injectoren?
 

Duijzer

Donateur
Vervuilen de injectoren niet juist door op LPG te rijden? Als ik het goed begrijp worden dan de benzine injectoren niet gebruikt waardoor oude brandstof de injectors kan vervuilen. De oplossing zou zijn: regelmatig een stuk op benzine rijden. Ik ben niet zo thuis in LPG, maar volgens mij werd dat ook altijd geadviseerd bij rijden op LPG. Regelmatig verse benzine erin en ook stukken op benzine rijden.
 

SteGo

Donateur
Ik denk dat ze doordat ze relatief weinig gebruikt worden makkelijker vervuilen.
Behalve het periodiek toevoegen van een cleaner aan de brandstof zoals bijvoorbeeld deze; https://www.mecatech-performances.com/img/cms/FT DUPAG/FT_MT001H_NL.pdf denk ik dat het ook verstandig is om niet de goedkoopste benzine te tanken maar een wat duurdere waar, als we de olieconcerns mogen geloven, extra reinigende additieven aan toegevoegd zijn. Die benzine verouderd bovendien ook minder snel dan E10.

Verder denk ik dat het advies van @Duijzer ook een goede is; regelmatig een stuk op benzine rijden. Zeker nu je kennelijk last hebt van storingen even wat cleaner en goede kwaliteit benzine erin en even een flink stuk rijden, die injectoren even lekker doorspoelen met fris sap. ;)
 

ZaRoK

Senior Member
Mijn vorige auto had lpg. Mijn ervaringen:
Sowieso starten op benzine.
Regelmatig even een goed stuk doortrekken op benzine.
Je gasinbouwer kan ervoor zorgen dat de benzine injectoren periodiek of continue een gerine hoeveelheid blijven inspuiten tesamen met de gas injectoren.
 

xander.m

Banned
Mijn vorige auto had lpg. Mijn ervaringen:
Sowieso starten op benzine.
Regelmatig even een goed stuk doortrekken op benzine.
Je gasinbouwer kan ervoor zorgen dat de benzine injectoren periodiek of continue een gerine hoeveelheid blijven inspuiten tesamen met de gas injectoren.
Weet u toevallig hoe dat precies werkt om je benzine injectoren periodiek een bepaalde hoeveel in te laten spuiten? Ik werk momenteel aan een bachelor proef en we hebben een audi a1 GDI waar LPG ingebouwd moet worden en zelf de standalone ECU te mappen.

Uit rtegel #2 van de forumregels:
Enquetes: Het lid worden om alleen maar een enquete te plaatsen is toegestaan mits wordt voldaan aan de volgende items:
Voordat je je aanmeldt als lid, mail je de forumleiding met het verzoek.
Het wordt alleen toegestaan als het om een afstudeer project is, en betrekking heeft op auto's.
Wordt hier niet aan voldaan, dan wordt het topic verwijderd en wordt het account geblokkeerd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Tees

Donateur
Tsja @xander.m, als je geholpen wilt worden door al de vrijwillige enthousiastelingen die hier hun vrije tijd besteden, dan helpt het als je je niet al te bijdehand opstelt in je 2e/3e post op dit forum. Mij zou de zin om je verder te helpen (mocht ik daar de kennis voor hebben, wat in dit geval niet is) hierna al weer een stuk minder zijn.
 

xander.m

Banned
Het feit dat jullie geen normaal antwoord kunnen geven op mijn normaal beleefde vraag zegt genoeg over jullie
 

Canon-Eye

Forumguru
@xander.m De vraag netjes formuleren is eigenlijk stap 2.
Een "beleefde opstelling" voor een nieuw lid begint met, na het aanmelden, even kennis te nemen van de forumregels en zich vervolgens voor te stellen in de meet en greet sectie van het forum. Dat zou samen stap 1 moeten zijn.
Da's toch net iets anders dan gewoon met de deur in huis vallen. ;)

Dat voorstellen hoeft overigens niet heel uitgebreid (voorbeelden genoeg); in uw geval zou een korte omschrijving van de studie en het project al prima zijn. Daarna kan de vraag - liefst in een nieuw topic - in het juiste forumdeel worden gesteld. Dat bevordert de overzichtelijkheid en terugvindbaarheid. Dan zal men zich als regel verbazen over de hoeveelheid kennis die hier voorhanden is en de welwillendheid waarmee die gedeeld wordt.
 
Bovenaan Onderaan