Vervangende oliepeilstok 03F 115 611 D gezocht

Captain Hook

Forumguru
Dacht dat ik toch wel handig was met google, eBay, Amazon, e.d. Maar blijkbaar toch niet handig genoeg...;)

Ik zoek een vervangende oliepeilstok voor de Roomster 1.2 TSI.
Het kunststof gedeelte, vlak onder de trekring begint namelijk te verbrokkelen (bekend fenomeen).

Er staat gewoon een VW onderdeel nummer op: 03F 115 611 D
Als ik daar op zoek, krijg ik maar een beperkt aantal hits en imho schrikbarende prijzen voor een simpel peilstokkie.

Ben gewend om voor wat oudere typen Golfjes b.v. voor 5 a 10 euro een nieuwe peilstok te kunnen bestellen.
Maar dit simpele dingetje voor een 1.2 TSI blok schijnt nogal bijzonder te wezen. Terwijl er toch miljoenen van gemaakt moeten zijn...
(Skoda, VW, Audi, Seat)

Weet iemand wellicht een 'beschaafde' prijs en/of een alternatieve leverancier hiervoor? Febi, Bilstein, o.i.d.
Er hoeft voor mij echt geen ' VW' op te staan.
 

Captain Hook

Forumguru
@ertromp Dank voor die tip, maar die had ik ook al gezien.
Echter, als je expliciet 1.2 TSI 77kW motortype aangeeft, krijg je als resultaat dat het niet zou passen...
Volgens die info is het de 03E115611D i.p.v. 03F115611D

Der Artikel passt nicht Skoda Roomster 2010 5J 1.2 TSI 1197 ccm, 77 KW, 105 PS.

Dus vraag ik me af; zou er een verschil zijn tussen die peilstokken, afhankelijk van de uitvoering van het 1.2 TSI blok? Al dan niet het bouwjaar (die van mij uit 2010) en al dan niet met/zonder DSG?
 

EdK

Forumguru
Zie wel overal de motorcode BZG bijstaan, dus als jij die code ook hebt zou je ervan uit mogen gaan dat dit dezelfde is !?
 

SteGo

Donateur
Als je een blik werpt in het gratis online CarProg2 zou je ook denken dat je 03E115611D nodig hebt.
peilstok.png
 

Captain Hook

Forumguru
Maar dat is 't 'm nou juist @EdK het 1.2TSI blok is zeker iets anders dan de 1.2 52kW...

@SteGo Volgens mij is dat voorbeeld wat je aanhaalt met CarProg2 ook het 1.2 non-TSI blok...
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Als ik in onderschrift van jou en @Peter-036 kijk dan hebben jullie hetzelfde blok
Alleen jij RR en peter Fabia 2
Als peter zijn stok nou eens opmeet of kijkt of daar het zelfde nummer instaat dan word je zoekbereik een stuk groter/ makkelijker vermoed ik !?
 

Captain Hook

Forumguru
@EdK De link die @Peter-036 gaf is wel de juiste peilstok; maar die vind ik nogal prijzig...
Vandaar dat ik verder ging zoeken.

En, 03E115611D is dus duidelijk NIET voor het 1.2 TSI blok bedoeld, de 03F115611D wel. En het nog iets nieuwere 1.2 TSI blok heeft als onderdeelnummer 03F115611E.
M.a.w. blijkbaar zijn er wel verschillen. :pieker:
 

Captain Hook

Forumguru
http://www.oemepc.com/tvn_result/search/tvn/03F115611D

http://www.oemepc.com/tvn_result/search/tvn/03E115611D

Misschien dat je hiermee nog wat meer duidelijkheid krijgt
Wel opletten dat hij op CZ staat geselecteerd
Dat is precies hetzelfde als wat ik hier aangaf: https://www.skodaforum.nl/forum/i/vervangende-oliepeilstok-03f-115-611-d-gezocht.40978/#post-881531
post #11.
Het verschil tussen het 1.2 TSI blok voor/na 2011. Toen is volgens mij VAG geswitched van ketting naar riem (distributie)
 

EdK

Forumguru
En als je op die site die ik opgaf nu eens zoekt op VIN code ipv artikelnummer
Word je dan wel een stuk wijzer ? Of kom je dan geen steek verder ?
 

Captain Hook

Forumguru
@EdK Het is geen probleem om het juiste onderdeelnummer te vinden. Dat staat op al die technische tekeningen keurig vermeld! En dat komt precies overeen met die (half afgebrokkelde) dipstick in mijn auto.
(zoals ook in mijn TS is aangegeven)

HET lastige is echter, om dat lullige onderdeeltje voor een, wat ik vind, een fatsoenlijke prijs te vinden!
Bijna 35 euro voor zo'n prikstokje vind ik geen redelijk bedrag. :nono:
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
het prikstokkie is wel verkrijgbaar voor normale prijzen alleen het transport maakt het telkens zo duur !
Dan zou ik toch eens een autodemontagebedrijf eens bezoeken om te kijken of er daar wat ligt
Ben je volgens mij stukken goedkoper uit en je bent ook nog eens er ff lekker uit...
 

pansaebr

Actief lid
Al eens bij de dealer geweest, onlangs gelijkaardig probleem met mijn octavia en toch maar mij stoute schoenen aangetrokken en bij de dealer binnengestapt en daar dan toch besteld , kwam op dezelfde prijs uit als online maar dan zonder der verzendingskosten en had het binnen de 2 dagen zelfs in corona tijden.
 
Bovenaan Onderaan