Vervangen van de standaard radio in een O 2

Hoi allemaal,

Recentelijk heb ik mijn Fabia'tje ingeruild voor een iets nieuwere Octavia maar in mijn onwetendheid hierbij niet gelet op de radio.
Hier zit dus de stream in (nog niet eens de mp3 versie) en die zou ik dus graag vervangen voor een model met iets meer mogelijkheden kwa afspeelformaat.
Mijn budget zit rond de €150, wat zijn mijn opties, helemaal gelet op goede afspeel kwaliteit?


Gr,
Stephan
 

hemi24

Forumguru
Heeft je Octavia alleen speakers in de voorportieren of ook 4 stuks in de achterportieren?
 
Enkel voorzijde speakers, het is goed mogelijk dat ik in de toekomst ga kijken om dit uit te breiden naar de achterbank.
 

Renkie

Forumguru
Een kennis van mij heeft een Q2 van 2005, 1 van de eerste dus. Daar zit nu een originele dubbeldin radio in. Hij wil graag deze vervangen voor een radio met meer opties.

Maar in de zoektocht valt ons op dat heeft veel aftermarket modellen alleen geschikt zijn voor Octavia's van na 2009.

Zit het verschil in een CAN module die te vervangen is? Of is daar niets aan te doen? Wie kan ons op weg helpen?
 
Hoi Renkie,

Ik heb eerder vandaag ook al een zelfde soort vraag gesteld.
Mijn Octavia is van 10/2006 met de dubbel DIN stream radio die ik ook wel vervangen.
 
Ik heb helaas niet dat geluk, dus vandaar mijn vraag.
Zijn er betere alternatieven dan de stream MP3?
 
Beste mensen,

Ik heb in onze Yeti een originele Skoda Bolero radio waarbij de gegevens van de Climatecontrol en PDC weergeven wordt op het display van de radio.
Nu ben ik aan het rondkijken om deze radio te vervangen door een met een bluetooth module en eventueel met navigatie.

Nu vraag ik me af, stel ik vind een originele VW radio bijv. RNS310 worden dan ook de gegevens van de Climatecontrol en PDC weergeven op het display ? :pieker:

iemand ervaring hiermee ?

Grtz Manfred
 

EdK

Forumguru
Bij het inbouwen van een Zenec (zenec.com) ben ik er voor 99% zeker van dat deze alle dingen overneemt.
Bij een RNS zou het ook het geval moeten wezen, maar of het werkelijk zo is ??
Maar goed waarom zou je een RNS310 er nog in willen hebben, de Navi is sterk verouderd en voor kaart materiaal moet je dan nog betalen.... of je moet wat kunnen vinden via newsgroepen.
 
De RNS was maar als voorbeeld (misschien wel het verkeerde:tegek:), zou inderdaad ook een RCD kunnen worden maar waar het mij over gaat is neemt hij alle informatie over van de wagen.
 

Captain Hook

Forumguru
@mvdw310 D'r zijn al wat topics gevuld met het inbouwen van andere radio's, of zoals dat tegenwoordig heet, multimedia infotainment centers, in een Skoda (en uiteraard geldt dat ook voor andere auto's).

ff de zoekfunctie gebruiken en er komt een schat aan ervaringen voorbij. :jaja:
 

Renkie

Forumguru
Probleem is dat vrijwel alle zoekresultaten gerelateerd zijn aan radio's voor auto's van NA 2009. Ook als je kijkt wat nu te koop is dan is vrijwel alles voor O2s van 2009 en ouder.

Wat ik dus graag wil weten: wat is in dit opzicht het verschil tussen een O2 van 2005 en 2009? En hoe bereik ik dat ik een radio kan plaatsen die eigenlijk geschikt is voor een O2 van 2009 en ouder? (bv canbus module?)
 
Bovenaan Onderaan