Vervangen DSG knop

Rofffel

Forumguru
Ik rijd nu inmiddels een maandje met veel plezier in mijn O3 en dus wordt het tijd om te gaan tweaken:jaja:.

Ik vind de DSG stick een lelijke uitvoering tov VW/Audi en daarom wil ik kijken of het mogelijk is deze te vervangen.
Ik heb op een audiforum gelezen dat dit redelijk goed te doen is en dat een pen iets verhit moet worden waarna hij in zen geheel los komt.

Ik wil eigenlijk naar een lagere pook zoals bijvoorbeeld deze:
photon19859f48939.jpg


Toevallig iemand hier die deze operatie al heeft ondernomen?

Gr.
 

waaltje

Senior Member
Als je dit voor mekaar krijgt mag je bij mij ook ff langskomen, wat een gaaf ding:thumbsup: heb wel toen ik bestelde gevraagd of de knop vervangen kon worden voor die van een kodiaq maar kreeg een negatief antwoord.....
 

Arjann

Forumguru
Gaat niet lukken. Als je de knop op je huidige pook indrukt dan trek je mechanisch een hevel omhoog. Met de pook van die Audi zal dat niet gaan
 

Rofffel

Forumguru
Wat doet de knop van de audi dan?
Ik heb op het audiforum juist gelezen dat mensen van de oude knop (links) naar de nieuwe knop zijn gegaan. Toevallig hier dan een vw/skoda/audi monteur die dit al eens heeft gedaan?
 

Rebel

Senior Member
De hendel uit een Golf GTi mss een alternatief?
Heb dit op een Duits Skodaforum zien passeren..
181dbe42c99a0a27480da2f4ddee38a2.jpg
 

Rofffel

Forumguru
Maar is deze ook lager?
Het probleem is niet het ombouwen (ben niet vies van wat werk) maar vooral of het past.

Als ik het zo begrijp, heeft niemand tot dusver deze actie ondernomen.

Ik ga eens op onderzoek uit. Bedankt alvast voor het meedenken!
 

EdK

Forumguru
Email een met VAG Techniek of de DSG dokter , denk dat die je wel hier een antwoord op kunnen geven.
En indien er een JA op komt dan een prijsopgave vragen ( nemen ze je wat serieuzer ) en wat er hiervoor gedaan moet worden !!??
 

EdK

Forumguru
Nou @Cordoba ik zie toch ook een boel dierenhuid op pook zitten hoor....
In de kleuren zwart en grijs..........
En dat plastic verder ..... tsja de Kodiaq heeft natuurlijk een hoog plastic gehalte.....:deuk:
 

Rofffel

Forumguru
Inmiddels is het mij duidelijk dat de S tronic stick zoals mijn eerste afbeelding een hele andere bediening zijn voor de S tronic.
Dat wordt m dus sowieso niet helaas, ik wil het liefst een klein pookje maar dat word dus lastig :)
 
Bovenaan Onderaan