O3C1.4TSIDSG7
Senior Member
Na 20.000 km en 18 maanden geeft de auto (op Maxidot, tussen de 2 tellers) aan dat ik de batterij van de sleutel moet vervangen.
Lijkt me vroeg, maar het zij zo.
Inderdaad, wat blijkt: Keyless openen en sluiten gaat niet meer. Wel kan ik de auto nog openen en sluiten met de afstandsbediening, en keyless starten lukt ook prima.
Kortom, ik wil/moet/zal dat batterijtje vervangen.
In de handleiding staat dat je dat beter laat doen door de dealer. Maar als ik de beschrijviong dan verder lees, lijkt het me echt een klusje van niets om dit gauw even zelf te doen.
Maar, dan komt dat verhaal van die synchronisatie, met de sleutel even in het sleutelgaatje .... dat dan echter bij een KESSY-uitvoering verborgen zit onder een prachtig gelakt kapje dat je even moet loswrikken en daarna bij voorkeur ook weer vastklikken, allemaal zonder dat er iets stuk gaat en zonder lakschade.
Daarom volgende vraagjes:
Lijkt me vroeg, maar het zij zo.
Inderdaad, wat blijkt: Keyless openen en sluiten gaat niet meer. Wel kan ik de auto nog openen en sluiten met de afstandsbediening, en keyless starten lukt ook prima.
Kortom, ik wil/moet/zal dat batterijtje vervangen.
In de handleiding staat dat je dat beter laat doen door de dealer. Maar als ik de beschrijviong dan verder lees, lijkt het me echt een klusje van niets om dit gauw even zelf te doen.
Maar, dan komt dat verhaal van die synchronisatie, met de sleutel even in het sleutelgaatje .... dat dan echter bij een KESSY-uitvoering verborgen zit onder een prachtig gelakt kapje dat je even moet loswrikken en daarna bij voorkeur ook weer vastklikken, allemaal zonder dat er iets stuk gaat en zonder lakschade.
Daarom volgende vraagjes:
- weet iemand welk type batterij er in moet (cr2032 3V lithium vond ik ergens in het forum)
- is dit synchroniseren telkens noodzakelijk of hoe kan je dat vermijden?
- heeft iemand ervaring met het synchroniseren?
- heeft iemand ervaring met het loswrikken, vastklikken van dat kapje aan de portiergreep dat het sleutelgaatje verbergt?