Vertraagde levering Karoq Sportline Business

JelleV

Lid
Hi all,

Heb in begin van het jaar een Karoq bestelt, waarbij de afleverdatum op begin juli werd gezet. Doordat er een tekort aan chips is, is de levering nu al met 2,5 maand uitgesteld en zal die 'op zijn vroegst' eind september worden geleverd. Dit betekent tevens dat ik minstens 2,5 maand met extra kosten zit opgescheept.

Iemand anders soortgelijke situatie meegemaakt en wat zijn mijn rechten? Recht op schadevergoeding? Ik kan net zo goed een in gebrekestelling sturen en ná 21 dagen de overeenkomst laten ontbinden en bij de eerste de beste dealer een andere Karoq gaan halen..
 
Mijn ervaring: helaas niets aan te doen (vanuit dealer en/of leasemaatschappij). Ik had ook extra kosten door een vertraging (uiteindelijk slechts 2 maanden maar toch), mijn vorige auto was een hybride en daarom qua bijtelling gunstig maar na 60 maanden ging ik van 15% naar 25% bijtelling. Leasemaatschappij kon/wilde hier niets aan doen. Kon tijdelijk een voorloper krijgen maar dat was weer een stuk duurder want dat werd dan shortlease. Uiteindelijk heb ik het intern op een andere manier opgelost. Qua compensatie heb ik bij de dealer nog kunnen regelen dat ik luxe kentekenplaten kreeg en ze hebben het Karoq logo eraf gehaald.
 
ik heb de sportline business besteld op 21 mei 2021. Dealer gaf nog in juli aan dat het voor oktober geleverd wordt. Wacht nu op zijn update. Zodra ik meer weet laat ik het jullie weten
 

Slavia

Lid
Besteld 12-1-21, geleverd 20-7-21.
Ik heb ook overwogen om te annuleren, echter zou ik dan ook meer voor het nieuwe model moeten betalen, opnieuw onderhandelen en uiteraard minder voor de inruil terugkrijgen. Als de dealer niet coulant is bij annuleren, zul je ook nog eens de dealer een vergoeding moeten betalen. Lees de kleine letters maar eens.
Indien alles zonder kosten lukt, vind er dan maar eens een. Nog 10 op voorraad bij importeur.
 
ik heb de sportline business besteld op 21 mei 2021. Dealer gaf nog in juli aan dat het voor oktober geleverd wordt. Wacht nu op zijn update. Zodra ik meer weet laat ik het jullie weten

Even een update. Dealer belde zaterdag en gaf aan dat het week 44 wordt, dus 1 maand later. Zou wel een mooi aanbod maken om de tussentijd toch een auto te kunnen rijden.
Wordt vervolgt
 

Hanspeters2000

Nieuw lid
Ik ben benieuwd red2003 de mijne is eerder besteld en voorlopige leverdatum is week 47. Laten we hopen dat er wat chips gevonden zijn zodat de
Auto's compleet gemaakt kunnen worden.
 

hendrik38

Forumguru
Voor de koper is er geen compensatie, maar voor de dealer wel vanuit Pon. De ingekochte auto (jouw auto) is ouder en verder afgeschreven. Die extra afschrijving krijgen ze terug van PON. Zo ging het bij mijn kodiaq toen hij 3 maanden later kwam. De dealer werd volgens mij voor 800 euro gecompenseerd.
 
Even een update. Dealer belde zaterdag en gaf aan dat het week 44 wordt, dus 1 maand later. Zou wel een mooi aanbod maken om de tussentijd toch een auto te kunnen rijden.
Wordt vervolgt

Omdat de Karoq een langere levertijd heeft als oorspronkelijk was verwacht, zit ik een tijdje zonder auto. De dealer heeft mij een voorstel gedaan om tijdelijk een auto te leasen, waarbij de dealer meer dan de helft van de kosten voor zijn rekening neemt. Mooi gebaar van de Skoda dealer.
Kan ik voorlopig weer rijden.
 
Vroeger gingen mensen eerder dood :tongue:. Zoals het vroeger ging, gaat het nu niet meer. Ik ben in ieder geval super geholpen door de skoda dealer.
 

Dubi

Lid
Net gebeld door mijn Dealer. Mag mijn Karoq DSG Sportline Business maandag 20 september ophalen. Levertijd was dan 6 maanden. Heb het geluk dat ik nu ook een Lease auto heb kwam dus niet zonder auto te staan of dat ik iets moest regelen.
 

hemi24

Forumguru
Waarom zou je als privérijder/koper wel zonder auto komen te zitten?
Je gaat je oude auto toch niet weggeven zolang de nieuwe er nog niet is?!?

:pardon:
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

PizzaPieter

Forumguru
Misschien kwam ie van een lease auto bij vorige werkgever? Is zn vorige total loss gereden? Had ie eerst een fiets en wil hij nu een auto?
 
Bovenaan Onderaan