Versterkte achterveren

pansaebr

Actief lid
Hallo, weet er iemand of er versterkte achterveren voor een Skoda rapid spaceback uit 2013( 1.2TSi 105pk ) bestaan , hulpveren heb ik al gevonden maar ik verkies echter versterkte veren . De achterste schokbrekers liggen er aan te komen ( bijna 200k op de teller en regelmatig beladen ).

Groeten
Bruno
 

Antera

Donateur
Je zal naar hulpveren moeten. Maar slechte dempers zorgen zo ie zo ook voor doorhangen en anders. Al is 2 ton voor veren ook al een aardige leverensweg
 

pansaebr

Actief lid
Antera, als hulpveren vindt ik de MAD HV-173185 deze zijn echter zonder een Belgisch GOCA attest dus ik verwacht problemen als ik naar de jaarlijkse keuring ga. Ga ik voor nieuwe veren dan vindt ik er voor een standaard chassis en als sportchassis is er veel verschil tss beide voor de sport versie verwacht ik dat deze stugger is dan de standaard versie klopt dit .
Voorlopig hangt de wagen nog niet door als ik er alleen inzit maar als ik 1 of 2 passagiers achterin heb zakt hij toch behoorlijk door. Als schokbreker had ik aan de bilstein OEM vervanger gedacht , ook onder mijn octavia combi gehad en zeer tevreden over geweest.
Groeten.
 

Antera

Donateur
Sport versie is niet meer dan 15mm lager. Wil je iets goed word een Bilstein B6 demper een goede optie.
 
Bovenaan Onderaan