Verstelling van stoelen zitten raar

De hendels om de stoelen naar voor/achter te schuiven zitten verrekte on- ergonomisch vind ik. Niet aan de deurzijde waar je er gemakkelijk bij kunt maar aan de kant van de middenconsole, zodat ik me diep moet bukken en ver onder het stuur door moet reiken om er bij te komen. ( ik kan niet eerst in de stoel gaan zitten als mijn vriendin als laatste in de auto heeft gereden ) Is dit normaal of hebben ze zit speciaal gedaan om mijn rug te belasten?

En waarom kan ik de kop van dit bericht niet aanpassen om de schrijffout aan te passen? :unsure:

hemi24

Forumguru
Kwestie van je vriendin goed opvoeden..!
Je kunt trouwens wel goed overdrijven (of je hebt verrekte korte armpjes)

:arghh:

Tees

Donateur
Dat is normaal. En dat komt omdat de meeste mensen rechtshandig zijn, dus zit ie bij je rechterhand. Overigens heb ik wel hetzelfde dat als vrouwlief gereden heeft, ik de stoel echt moet verstellen. Maar dat kan mijn rug nog wel aan hoor ;)

Ach, ik overdrijf maar een beetje..
Alhoewel ik met een lengte van 194 cm en 58 levensjaren toch wel ff op mijn rug moet letten. De tijd van :ninja: - achtige bewegingen ligt achter me, en als ik ze nog maak zijn ze meestal onbedoeld:D

Canon-Eye

Forumguru
ik kan niet eerst in de stoel gaan zitten als mijn vriendin als laatste in de auto heeft gereden
Simpele oplossing: vriendin aanleren dat ze na gebruik zelf, vóór het uitstappen, de stoel helemaal naar achteren zet... :pardon:

Dat werkt bij ons al zolang mijn vrouw haar rijbewijs heeft (53 jaar) prima in alle merken en typen auto's.

Antera

Donateur
Eerlijk gezegd denk ik dat dit bij 80 to niet 95% van de auto zo ie als het niet electrische stoelen zijn.

Misschien ook een optie elektrische stoelen met geheugen standen al heb ik die In dit model noooit gezien

EdZ

Donateur
Misschien ook een optie elektrische stoelen met geheugen standen al heb ik die In dit model noooit gezien
Ik wel, ik heb er één :-). Maar is wel Franse import...

Edit: zie dat het ook verkrijgbaar is als "Convenience pakket" bij de Business Edition Plus. Dan krijg je wel beide voorstoelen elektrisch verstelbaar. Bij mij is het alleen de bestuurdersstoel.

Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Alhoewel ik met een lengte van 194 cm en 58 levensjaren toch wel ff op mijn rug moet letten. De tijd van :ninja: - achtige bewegingen ligt achter me,
Jeetje mina met 58 al ?
Man man,
vriendin van me is 163 en vergeet die stoel ook altijd terug te zetten...... dus bekend
Zelf ook 1,94 Mtr dus ook bekend
58 jaar, goh was ik het nog maar !!
Maar ik spring nog steeds over het hekkie van me lieve buuf hoor !!
Dus als dat je niet meer lukt dan zou ik me ernstig zorgen maken !!

Maar TIP ??
Deur auto open en zie je dat stoel naar voren staat dan even op zijkant gaan zitten met linkerschouder tegen de rugleuning.
Dan de hendel aan rechterzijde van je stoel pakken met je rechterhand en op trekken en dan met je schouder en de rest van je onderlichaam de stoel naar achter drukken.
En zowaar kun je dan normaal zitten !!

Mocht dit ook niet meer lukken met je 58 jaren ( broekkie ) dan zou ik naarstig gaan zoeken naar een scootmobiel ......

JeSko

Forumguru
Bij onze beide auto's zit daar één lange stang, over de gehele breedte van de stoel, dat heb ik altijd het beste systeem gevonden, na natuurlijk een elektrisch systeem gekoppeld aan de gebruikers sleutels zoals onze oude Superb dat had. Zo'n klepje aan één zijde ( middenconsole kant ) vind ik ook ergerlijk irritant dus ik begrijp de topicstarter heel goed.

Bovenaan Onderaan