Versnellingsbak Octavia

Pieter_Ibiza

Forumguru
Beste,

Gisteren is onze Octavia uit 2015 voor de 1e keer naar de APK geweest (Muntstad, Nieuwegein) en ze hebben toen een ‘geluid’ geconstateerd in de versnellingsbak. Tevens zit er speling in het differentieel. Ze hebben contact gehad met Skoda en alles valt net buiten de garantie en van enige coulance is geen sprake aldus de dealer.

Toch een reparetie van een paar duizend euro!! Dag geld.

Iemands tips?? Auto gekocht bij de Waal.

Reactie dealer:
Bij de versnellingsbak zit nu een klein lekkage bij de kering tevens is er speling op het differentiël.
De speling zal de versnellingsbak fataal worden.

gerven

Lid
volgens het consumentenrecht mag je verwachten dat een versnellingsbak van een auto langer meegaat dan 2-3 jaar en zal de verkoper c.q.Skoda je tegemoet moeten komen. Je eigen bijdrage staat gelijk aan 2-3 jaar “probleemloos” gebruik van die bak. Tenzij de verkoper of Skoda kan aantonen dat je de bak continue mishandeld hebt, maar dat zal vast niet.
Google even op Consuwijzer.nl en dan op “vervoer”.
Suc6

ertromp

Forumguru
Inderdaad wat is je km-stand? Als je er 4 ton op hebt gezet inmiddels kan ik me voorstellen dat er van "coulance" geen sprake meer is. Is dit de eerste keer dat de auto bij Muntstad komt of???

AndreM

Forumguru
De Waal staat toch bekend voor de vele malen dealer van het jaar.
Moeten ze het wel waar maken! :jaja:

hemi24

Forumguru
Dus wat ze eigenlijk zeggen is dat de buitenste lagers van het differentieel stuk/versleten zijn..?

(Daardoor heb je speling op je differentieel met bijbehorend geluid én zij de oliekeringen van de uitgaande assen gaan lekken)

:pieker:

Wedden dat als ze de bak lostrekken, ze je ook nog met het vervangen van de koppeling gaan confronteren..? :nailbiting:

MY00

Senior Member
Dat is dus een echte Pon reactie. Ik ben er ook echt over aan het nadenken of ik mijn RS niet in onderhoud ga doen bij een dealer net over de grens in duitsland.
Maar zoals geschreven bij normaal gebruik ben je als consument beschermt al is het niet 100% natuurlijk.

Succes

ertromp

Forumguru
Maar we weten nog steeds niet het aantal km’s wat de auto/versnellingsbak heeft gemaakt dus wellicht nog een hoop vooroordelen over de garage hier ................................................

haassie

Forumguru
De Waal deed bij mij al moeilijk terwijl de auto nog IN de aangekochte garantie zat....al eens eerder vermeld dat dit een wat nare houding is van de meeste dealers....altijd mogelijk doen...uitzonderingen daargelaten natuurlijk!!

Lijkt mij dat bij normaal gebruik en zonder hoge km stand (>250k) een bak langer mee gaat dan 3-4 jaar. ...althans mag hopen van wel.

Leuke vraag voor je rechtsbijstand!

Pieter_Ibiza

Forumguru
KM stand nu ongeveer 71000 km, niet uitzonderlijk veel dus.
Ik heb de klacht nu bij Skoda zelf neergelegd, eens kijken wat hun zeggen.

Bovenaan Onderaan