Versnellingsbak 1.2 tsi

Verstraat

Nieuw lid
Goedeavond,

Ben nieuw bij dit forum. Rijdt sinds een jaar een octavia 2. Ben hier zeer tevreden mee. Nu is de versnellingsbak kapot en ben ik op zoek naar een nieuwe bak. Iemand tips waar een goede revisie bak te krijgen? Zie geen nieuw aangeboden, zijn deze er wel? En zijn de 1.2 bakken onderling verwisselbaar of gaat het op code?

Groeten,

Verstraat

Tees

Donateur
Het helpt wel als we weten welk soort versnellingsbak we het over hebben...handmatig of DSG? Er zijn meerdere varianten handbakken, elk heeft een eigen code. Lijkt me wel zo handig om dan dezelfde code te installeren.

Ben trouwens wel benieuwd wat er kapot is? Een handbak gaat niet zo gek vaak kapot, DSGs zijn wat gevoeliger...

Verstraat

Nieuw lid
Heb liever geen hoge km versnellingsbak van de sloop. 3 maanden garantie klinkt mij als we weten eigenijk niet of het goed is. Heb geen goede ervaring met sloperijen, zeggen dat iets getest is en klopt vaak niet

Arjan1985

Forumguru
Je kan een goedkope bak op de kop tikken en die laten reviseren. Dan je huidige uitbouwen en nieuwe erin. Ben je binnen een week klaar en met in en uitbouwen 2000 euro kwijt ben ik bang. Rotterdam heb ik ooit m’n versnellingsbak van de Clio gebracht. Zou niet weten welk bedrijf dat was te lang geleden. Maar er zijn best veel revisie bedrijven.

Werkt geen enkele versnelling? Vervelend wel zoiets.

MarkvdD

Forumguru
Ik heb in het verleden bij m'n 02 handbak een gereviseerde bak bij First transmissie laten plaatsen. Zij reviseren en monteren versnellingsbakken en ik was er goed over te spreken.

www.firsttransmissie.com

Ergens is daar hier nog wel een topic over te vinden op het forum.

ertromp

Forumguru
AG staat voor Aktiengesellschaft en heeft niets met de bakcode van doen.

Je hebt de bak code waarvan het rondje voor 0AJ of 0AH iets is ingeboord. Dat lijkt de bovenste in je foto?

Laatst bewerkt:

Tees

Donateur
Aangezien je nieuw bent, nog een tip: je hebt nu 2 verschillende topics geopend die prima in één (dit) topic samen had gekund, en nog een 20 jaar oud topic opgerakeld. Voor de overzichtelijkheid is t wel prettig om zo veel mogelijk gerelateerde vragen bij elkaar te houden.

hemi24

Forumguru
Heb liever geen hoge km versnellingsbak van de sloop.

Er zijn kunstenaars die binnen 50.000 km een bak verder kunnen slopen dan iemand met verstand en gevoel over een half miljoen km’s.
Dus ja km-stand zegt bij een versnellingsbak niet altijd even veel…

Daarnaast: hij is al snel beter dan wat je nu hebt, toch? ;)

Tees

Donateur
Je hoort toch echt niet vaak dat een handbak van VAG kapot gaat. Ik zou t zelf prima aandurven een handbak met 100-150k op de teller te monteren...

hemi24

Forumguru
De lichte 6-bak heeft wel een tijdje wat zwakke punten gekend; had ermee te maken dat het in feite een 5 bak was waar een 6e versnelling aan was gekunsteld en waarbij de interne smering niet helemaal optimaal was...

MarkvdD

Forumguru
Bij gereviseerd krijg je (ik in ieder geval wel bij First Transmissie) een jaar garantie op de gereviseerde bak. En bij contant betalen was het goedkoper ..... en nog steeds een jaar garantie.

Bovenaan Onderaan