Verschillende uitvoeringen/paketten O3 pre FL

Wanderer200

Senior Member
Ik heb al een tijd een account hier maar toch ook weer nieuw: begin 2014 een mooie O2 Combi 1.4Tsi DSG Elegance gekocht waar ik maar een half jaar van heb genoten, deze is in Frankrijk total loss gereden door schuld van een stokbrood knager.

Toen hebben we een Passat sedan 1.6tdi gekocht waar ik nog in rijd. Perfecte auto, echter is de motor imho te licht voor de zware auto, zeker de keren dan we gaan kamperen met onze vouwwagen.

Na 4,5 jaar in de Passat gereden te hebben begin ik te kijken naar een opvolger 2 voornaamste eisen: station (ivm kamperen). En meer power dus een 2.0tdi of 1.8tfsi, dus af en toe eens wat op internet kijken om te oriënteren.

De O3 is in ieder geval op mijn shortlist komen te staan. 2014/2015 model is financieel haalbaar. Om niet al te veel een 'downgrade' vanaf de Passat te doen zoek ik het liefst een Elegance uitvoerig een vRS is helaas te duur.

Ik zoek eigenlijk een overzicht van de verschillende uitvoeringen Ambition/style/elegance icm de verschillende paketten businessline/dynamic etc..

Van de O2 had ik destijds via dit forum een aantal pdf's gekregeb waarin de verschillende uitvoeringen beschreven stonden, erg handig! Ik had de hoop om voor de O3 ook zulke pdf's te vinden, maar na een uur stoeien met de zoekfunctie heb ik dit topic maar geopend :D
 

Duijzer

Donateur
Welkom! Ik heb vorig jaar een RS tdi geïmporteerd omdat een 2.0 Tdi in Nederland niet te vinden of duur was. Als je tenminste sportstoelen wil. In Dld staan de prijzen onder druk, ze hebben daar wat moeite met diesels.
 

Wanderer200

Senior Member
Heb ik ook naar gekeken maar het grootste nadeel is dat ik mijn huidoge auto dan niet simpelweg kan inruilen dus dat is behoorlijk omslachtig.

Een vRS begind in Duitsland bij ongeveer 16k maar daar komt dan nog 3-4k aan btw/bpm bij? Een Elegance met 2.0tdi is hier voor 15k te krijgen, maar je hebt gelijk dat het aanbod absoluut schaars is.
 

Duijzer

Donateur
Vorig jaar stonden 2014 types met Dsg al rond de 14-15 te koop, wel met 140 dkm. Voor minder ook, maar dan zijn het geen frisse auto’s. Minder kilometers zijn de prijzen hoger. Bpm klopt wel ongeveer, zal rond de 3k zijn.
Inruil is inderdaad niet mogelijk, maar ik heb mijn octavia gewoon via Marktplaats verkocht. Let wel op dat het een paar weken duurt voor je een kenteken hebt...
Het is inderdaad wat omslachtig, er zijn ook bedrijven die alles voor je regelen, en waar je dan wel in kunt ruilen. Dan krijg je een all in prijs op Nl kenteken en een inruilprijs. Die doen ook een historiecheck, aankoopkeuring
en transport voor je. Maar dat kost uiteraard ook weer geld....
Ik heb lang gezocht, ook omdat ik nog wat eisen had qua uitvoering en kleur. Hoe meer wensen, hoe lastiger het is....
 

Wanderer200

Senior Member
Klopt het dat de Elegance met standaard Columbus en Canton geen DAB+ heeft? Ik maak uit de paketten op dat wanneer je op een Ambition het 'sound pakket' nam dat je dan wel DAB+ erbij krijgt.
 

Baphi

Forumguru
DAB+ was destijds volgens mij een optie... of en wanneer dat gewijzigd is met de modeljaren, zou ik niet durven zeggen... Ik heb zelf een '14 O3 Combi 1.6TDI elegance business en die heeft geen DAB+. Wel Columbus, Canton, stoelverwarming, xenon+LED-drl, etc.
 

Jappa

Lid
Ik zou niet weten welke uitvoering O3 combi ‘14 ik heb, die heeft een Amundsen maar wel met DAB+
 
D

Deleted member 24009

@Wanderer200 heb je iets aan brochures 2016? Ik heb de algemene brochure voor de Combi en prijslijsten/uitrustingslijst van zowel de standaarduitvoeringen (Ambition/Style) als de Business uitvoeringen. Ik dacht die al eens in de kennisbank gezet te hebben maar kan ze niet vinden daar.
 
D

Deleted member 24009

Zojuist 3 brochures toegevoegd aan de kennisbank. Nu moeten ze alleen nog goedgekeurd worden, zijn dus nog niet zichtbaar.
 

Wanderer200

Senior Member
Bedankt voor de linkjes.

Ik heb vandaag getekend voor een Octavia 2.0Tdi Elegance Businessline. Met als extra opties: Panoramisch dak, electrische klep, lane assist, verkeersborden herkenning en ik vermoed ook grootlicht assistent.

De auto krijgt nog een onderhoudsbeurt, poetsbeurt, en een trekhaak gemonteerd.

Betreft een 2014 met 114.000 gelopen in 'Race blue'
 

Baphi

Forumguru
Wow, 2014 en 114000km?? Wel met NAP dan mag ik hopen? Of een goed bijgehouden onderhoudshistorie...?
 

Wanderer200

Senior Member
Yup gekocht bij een Skoda dealer (Korterink).

Zo ongewoon vind ik die km stand niet, de Golf variant waar ik vanmorgen eerst ben wezen kijken was van 2015 met 100dkm.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan